Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Prøvde ny Leaf i dag - fra 100% batterikapasitet til null på 55 minutter - 86 km

Startet av tiberot, onsdag 09. oktober 2013, klokken 22:33

« forrige - neste »

BE

Ja, kjøring i ECO reduserer effekten i varmeapparatet.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

okd

Fikk sjekket hos forhandleren i dag. Ser ut til at PTC heater er defekt.
Håper  det ikke går 10 uker før nytt er på plass nå som kuldegradene er like rundt hjørnet.
Euroleaf, Tekna registrert 4/10-13

leaf-newbe

begynner å lure på om det er noe feil med min og.
har nå prøvd å forvarme men bilen blir ikke varm.
satt timer temp til 28 og det hjelper ikke.
når jeg ser på forbruke så klarer jeg ikke å få varmeaparatet til å bruke over 500w.
den ligger alltid i den lavere delen av skala på ac.
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

Thomas Parsli

Hvis du setter varmen på fullt og energiforbruket ikke (raskt) spretter opp i 5-6kW er nok noe galt ja.
Stikk innom forhandler/verksted og få de til å se på det på mandag, hvis de må bestille deler kan det ta lang tid og det er i tiden fremover du virkelig trenger varme i bilen!

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

leaf-newbe

gjorde en test i dag da jeg var ute å kjørte satte varme aparatet på 30 grader.
og fugte med energiforbruket på disp.. forbruket på klima lå konstant på ca 1/3 til første strek som er 1,5 kw.

så jeg er nok langt unna det forbruket du antyder.
trur jeg skal ta en. tur innom nissan på mandag
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

leaf-newbe

Sitat fra: Thomas Parsli på lørdag 26. oktober 2013, klokken 11:46
Hvis du setter varmen på fullt og energiforbruket ikke (raskt) spretter opp i 5-6kW er nok noe galt ja.
Stikk innom forhandler/verksted og få de til å se på det på mandag, hvis de må bestille deler kan det ta lang tid og det er i tiden fremover du virkelig trenger varme i bilen!

Thomas

er det meningen at en euro leaf takna 2013 skal bruke like mye?

dere som har tekna 2013 hvor mye trekker klima om du setter temp på 30 grader og slår av ac?

eventuelt med og uten eco.

min bruker aldri mer en max halv veis til 1,5kw men ligger normalt på ca 1/3 til 1,5kw det vil si ca 0,5kw. er dette normalt på en 2013 euro leaf?
vet at us ot jp leaf skal bruke mye mer på oppvarming men hvor mye bruker en euro leaf.
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

kjbu

Tekna har varmekolbe på lik linje med tidligere modeller, men har varmepumpe i tillegg. Ved start av varming / behov for mye varme, kobles varmekolben inn. Da går forbruket fort opp i 4-5kW på min Tekna.
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

Samepoint

Har sett litt på denne tråden, er en helt ny tekna eier og skjønner ikke helt hvordan jeg skal få testet dette?
Ser noen skriver at man kan se at den bruker 4-5kw? Hvordan får man for eksempel se det forbruket?

En liten guide?

Takk :)
09.13 Leaf Tekna

Thomas Parsli

"Energy Info" viser forbruker på "Climate Control" (her er den riktignok 0):


Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

leaf-newbe

@kjbu
Om min også skal gjøre det så er noe helt klart som ikke er riktig.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

kjbu

Sitat fra: leaf-newbe på mandag 28. oktober 2013, klokken 14:14
@kjbu
Om min også skal gjøre det så er noe helt klart som ikke er riktig.

En kald dag, sett på de-ice av frontvinduet. Da skal strømforbruket sprette opp i 4-5kW, og varmen kommer etter 10-20 sekunder.
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

okd

Håper  ser ut som flere en meg med defekt varmeelement.
Var innom forhandler i dag som skulle komme med tilbakemelding fåemelding etter å ha kontaktet Nissan. Venter enda på å få høre det jeg frykter, laang ventetid på nytt element.
Euroleaf, Tekna registrert 4/10-13

leaf-newbe

jeg har hatt bilen i temelig nøyaktig 1 mnd. så selv om jeg først nå får konstatert feilen så anser jeg dette som DOA. og om de ikke kan fikse det ASAP så kommer jeg til å kreve omlevering eller annen komp..

det skal da ikke være feil med helt nye biler.

nå har bilen kun stått på lading uten forvarming som jeg pleier. skal prøve nå med varme på max uten eco. så får vi se hva som skjer med forbruket. det er 9 grader ute så det er ikke så kalt men likevel burde det vel la seg gjøre å få varmeaparatet til å trekke max om en setter det på fullt.
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

okd

Og jeg fikk min 4.oktober. Har du fått testet?
Euroleaf, Tekna registrert 4/10-13

Samepoint

Hmm... 8 grader ute, maxet alt med varme (30c) full vifte, varmetråd osv..
Følte faktisk ikke at bilen ble varm..

Og stod på 3kw..? Er min også defekt? 2mnd gammel Tekna :/
Se bilde..
09.13 Leaf Tekna

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA