Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Prøvde ny Leaf i dag - fra 100% batterikapasitet til null på 55 minutter - 86 km

Startet av tiberot, onsdag 09. oktober 2013, klokken 22:33

« forrige - neste »

nr7wave

Jeg har heller ikke mer enn 0,75kw forbruk når jeg kjører varmeanlegget.  Går ned til null hvis jeg starter ac.
Jeg har litt problemer med å forstå årsakssammenhengen med deffekt lyssensor og et varmeanlegg som ikke fungerer. Veldig underlig, synes jeg.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Christian S.

Nissan Leaf Tekna 2013 fra Buskerud Bilsenter
Levert 25. Oktober, 2013.

okd

Mitt varmeanlegg oppfører seg likt med Christian sitt. Maks strømtrekk 600-700 w. Med ac på går det ned til null. Ikke noe klart svar fra forhandler når feilen kan utbedres.
Euroleaf, Tekna registrert 4/10-13

leaf-newbe

det sto på et annet forum at lyssensoren også var med på å styre klima / defrost greier ikke i farta å finne tilbake til det. det blir også påstått at sw feil kan føre til problemer med klima. personlig så tviler jeg på at det er tilfelle på min bil da jeg har lest ut DTC som angir feil på ptc-heater.

har opprettet en ny tråd der folk kan legg in info vedrørende problemer med klima anlegget.
fint om alle kan legge inn info der så kan vi bruke det som dok på et problem over for Nissan.

hvordan oppretter en spørreskjema/avstemmnings skjema her på forumet?
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

leaf-newbe

jeg kommer til å gi nissan 3 uker på å utbedre feilen.
om de ikke greier å fikse det på denne tiden så vil jeg kreve å få heve kjøpet eller få en ny bil.
kommer også til å ta kontakt med forbrukerrådet om de ikke har en snarlig løsning på problemet.
anbefaler alle å stå på krava og å kreve en rask løsning på problemet.
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

Lynet

De fleste biler med klimaanlegg har en føler som registrerer solinnstrålingen i bilen og justerer varme og luftfordeling etter både den og mange andre parameter.
Leafen er ikke noe unntak her.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Daeedor

Min ptc heater feilet også nå , engelskprodusert leaf jeg også med varmepumpe. Lagde egen tråd på min sak. Varmepumpa fungerer så jeg ikke fryser ihjel , men det er ikke mye futt med kun denne nå. :-\  ( forhandler er på jobben , full fart...)

leaf-newbe

Sitat fra: Samepoint på mandag 28. oktober 2013, klokken 19:10
Hmm... 8 grader ute, maxet alt med varme (30c) full vifte, varmetråd osv..
Følte faktisk ikke at bilen ble varm..

Og stod på 3kw..? Er min også defekt? 2mnd gammel Tekna :/
Se bilde..

du må slå av A/C får å få max varme effekt,

for å trigge forbruk kan du prøve følgende.
gå til energiforbruk bildet.
slå av eco.
senk temperatur til 16 grader.
start ac.
sett vifte på max.
vent noen minutter.
øk temperaturen til 30 grader.
slå på varme.
slå av ac.
nå skal efrkten maxe ut på klima.
noen kommer til ca 3 kw andre opplyser at de kommer til 4-5 kw.

fint om alle kan lage en signatur som beskriver hvilken bil og modell de har da er det oftere letter å forstå forskjeller i målinger etc.
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

Thomas Parsli

Den enkle testen er å skru opp temperaturen til maks og sette anlegget til defrost.
I dag trakk min bil 4,5kW etter et halvt minutt med denne innstillingen, selv om temperaturen var satt til 19 grader...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Daeedor

Sitat fra: nr7wave på søndag 03. november 2013, klokken 00:03
Jeg har heller ikke mer enn 0,75kw forbruk når jeg kjører varmeanlegget.  Går ned til null hvis jeg starter ac.
Jeg har litt problemer med å forstå årsakssammenhengen med deffekt lyssensor og et varmeanlegg som ikke fungerer. Veldig underlig, synes jeg.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Da er din PTC enhet sannsynligvis defekt , bestill service. ( Blir ikke mye fart i det varmeapparatet der når det blir kaldere , er nok kun varmepumpe delen som fungerer. Velkommen i "klubben" !)  ;)

nr7wave

Er på vei til verkstedet nå for å avlese feilkoder.

Christian S.

Nissan Leaf Tekna 2013, levert 25. oktober fra Buskerud Bilsenter

Christian S.

Nissan Leaf Tekna 2013 fra Buskerud Bilsenter
Levert 25. Oktober, 2013.

nr7wave

Da ble det konstantert defekt PTC på min Leaf også. Blir kalt inn på verksted når delen har ankommet. Var visstnok stor etterspørsel etter denne delen for tiden...

Christian S.

Nissan Leaf Tekna 2013, levert 25. oktober fra Buskerud Bilsenter

Christian S.

Nissan Leaf Tekna 2013 fra Buskerud Bilsenter
Levert 25. Oktober, 2013.

calefranco

Har slitt med oppvarming av bilen/dugg på frontruta en stund nå, men tenkte, som relativt fersk EL bil eier (Nederland importert Leaf fra mars 2013) at dette var prisen man måtte betale som EL bil sjåfør. Er nå overbevist at bilen min har samme defekt PTC problem. Kunne ha vært livsfarlig de siste dagene da jeg sliter voldsomt med dugg på frontruta. Iskald bil kan jeg leve med en stund, men dugg er skremmende når det plutselig forverrer seg mens man kjører. Har fått time på BnH Haraldsrudveien fredag. De tilbyr leiebil til 490kr døgn. Har vi ikke krav på gratis leiebil mens bilen står på verkstedet?

Daeedor

Sitat fra: nr7wave på mandag 04. november 2013, klokken 17:53
Da ble det konstantert defekt PTC på min Leaf også. Blir kalt inn på verksted når delen har ankommet. Var visstnok stor etterspørsel etter denne delen for tiden...

Christian S.

Nissan Leaf Tekna 2013, levert 25. oktober fra Buskerud Bilsenter

Vi får tro at den nye delen de setter inn , er av forbedret type. (hørte det var 12 stk i restordre på landsbasis på fredag , da ble det vel ihvertfall 13 stk nå - i nissan systemet i Norge...) Vi har nok bare vært litt uheldige. Dersom det blir j... kaldt til uka , vil jeg krangle meg til en lånebil så lenge. ( Det får jeg nok...) Gikk fint å kjøre i dag , bare jeg hadde AC av og varme på i seter og ratt. Litt varme kommer det jo langs gulvet , men ikke noe å rope hurra for  :-\

Thomas Parsli

Sitat fra: calefranco på tirsdag 05. november 2013, klokken 15:07
Har fått time på BnH Haraldsrudveien fredag. De tilbyr leiebil til 490kr døgn. Har vi ikke krav på gratis leiebil mens bilen står på verkstedet?

I følge forbrukerkjøpsloven har du i utgangspunktet det -hvis det er en reklamasjon.
Det samme antar jeg gjelder garantireperasjoner, uten å ha garantien.

Hvis du har en importert bil (fra Nederland) må du rette reklamsjonen mot selger.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Daeedor

Sitat fra: Daeedor på tirsdag 05. november 2013, klokken 15:36
Sitat fra: nr7wave på mandag 04. november 2013, klokken 17:53
Da ble det konstantert defekt PTC på min Leaf også. Blir kalt inn på verksted når delen har ankommet. Var visstnok stor etterspørsel etter denne delen for tiden...

Christian S.

Nissan Leaf Tekna 2013, levert 25. oktober fra Buskerud Bilsenter

Vi får tro at den nye delen de setter inn , er av forbedret type. (hørte det var 12 stk i restordre på landsbasis på fredag , da ble det vel ihvertfall 13 stk nå - i nissan systemet i Norge...) Vi har nok bare vært litt uheldige. Dersom det blir j... kaldt til uka , vil jeg krangle meg til en lånebil så lenge. ( Det får jeg nok...) Gikk fint å kjøre i dag , bare jeg hadde AC av og varme på i seter og ratt. Litt varme kommer det jo langs gulvet , men ikke noe å rope hurra for  :-\


OPPDATERING : der røk varmepumpa også , så nå er det skitkaldt.... Da blir det tur til forhandler i morgen tidlig , bilen kan ikke brukes når den iser ned inni ( Både varmepumpe og PTC er ute av drift...)   :(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA