Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Prøvde ny Leaf i dag - fra 100% batterikapasitet til null på 55 minutter - 86 km

Startet av tiberot, onsdag 09. oktober 2013, klokken 22:33

« forrige - neste »

thoru

Sitat fra: Samepoint på mandag 28. oktober 2013, klokken 19:10
Hmm... 8 grader ute, maxet alt med varme (30c) full vifte, varmetråd osv..
Følte faktisk ikke at bilen ble varm..

Og stod på 3kw..? Er min også defekt? 2mnd gammel Tekna :/
Se bilde..
eco modus?

leaf-newbe

dette er max jeg klarer å få klima til å trekke.


får å trigge forbruk kan du prøve følgende.
gå til energiforbruk bildet.
slå av eco.
senk temperatur til 16 grader.
start ac.
sett vifte på max.
vent noen minutter.
øk temperaturen til 30 grader.
slå på varme.
slå av ac.
nå skal efrkten maxe ut på klima.
noen kommer til ca 3 kw andre opplyser at de kommer til 4-5 kw.

fint om alle kan lage en signatur som beskriver hvilken bil og modell de har da er det oftere letter å forstå forskjeller i målinger etc.
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

thoru

#47
Sitat fra: leaf-newbe på mandag 28. oktober 2013, klokken 21:21
dette er max jeg klarer å få klima til å trekke.


får å trigge forbruk kan du prøve følgende.
gå til energiforbruk bildet.
slå av eco.
senk temperatur til 16 grader.
start ac.
sett vifte på max.
vent noen minutter.
øk temperaturen til 30 grader.
slå på varme.
slå av ac.
nå skal efrkten maxe ut på klima.
noen kommer til ca 3 kw andre opplyser at de kommer til 4-5 kw.

fint om alle kan lage en signatur som beskriver hvilken bil og modell de har da er det oftere letter å forstå forskjeller i målinger etc.
Kjennes det ut som det produseres varme?

Samepoint

Sitat fra: thoru på mandag 28. oktober 2013, klokken 20:23
Sitat fra: Samepoint på mandag 28. oktober 2013, klokken 19:10
Hmm... 8 grader ute, maxet alt med varme (30c) full vifte, varmetråd osv..
Følte faktisk ikke at bilen ble varm..

Og stod på 3kw..? Er min også defekt? 2mnd gammel Tekna :/
Se bilde..
eco modus?

Nope, ikke på eco modus...
09.13 Leaf Tekna

leaf-newbe

taket være manualen fant jeg ut av problemet med varmeaparatet.

har lest ut DTC med leaf spy pro + ELM327 og fant følgende feil

>B2773 0009 HVAC PTC Heater Circuit 1 HAC-75
>B2774 0009 HVAC PTC Heater Circuit 2 HAC-75



er det dumt å resette DTC?
eller har det ingen hensikt?
vil DTC komme tilbake om feilen er vdevarende?
kansje best å ikke resette så nissan kan lese ut feilen.
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

leaf-newbe

om noen lurer på hvordan en PTC Heater ser ut så skal den se slik ut.


Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

Mr.Zero

Eller slik i det virkelige liv.. Denne er forøvrig defekt. Og svindyr... ???
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

leaf-newbe

Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

Leif Leaf

Min ligger i starten på 4,5 kW ved full varme i minus 10 grader - deretter går den ned til ca 3 kW. Og da er det badstu i kupeen...
Kjører Tekna i kaldt klima - Pasvik.

kjbu

Sitat fra: Leif Leaf på onsdag 30. oktober 2013, klokken 14:01
Min ligger i starten på 4,5 kW ved full varme i minus 10 grader - deretter går den ned til ca 3 kW. Og da er det badstu i kupeen...

Du har virkelig bruk for dieselvarmer  :o
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

Leif Leaf

Nei, det trenger jeg nok ikke. Ved normal temperatur i kupeen (auto på 20 grader) trekker den rundt 1 kW - jeg trenger ikke å kjøre med sandaler og shorts.
Kjører Tekna i kaldt klima - Pasvik.

nr7wave

På min en uke gamle Leaf har jeg også problemer med varmeanlegget. Blir bare en svak lunk uansett hva jeg gjør med innstillingene. Har også problemer med en ustabil lyssensor. Slår seg over til nattmodus i tunneler, men ikke tilbake til dagmodus når jeg kommer ut i dagslys igjen. Går kun tilbake til dagmodus etter at bilen har blitt slått av og på igjen. Blir nok en telefon til Buskerud Bilsenter på mandag.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Christian S.

Nissan Leaf Tekna 2013 fra Buskerud Bilsenter
Levert 25. Oktober, 2013.

leaf-newbe

om du er heldig om en kan si det i en slik situasjon så kan det hende at det kun er sw eller problemer med sensoren som forårsaker problemet med varmeaparatet.
se i en tidligere post i denne tråden hvordan du trigger max forbruk. hva er ditt max forbruk på klima?
Sitat fra: thoru på mandag 28. oktober 2013, klokken 21:34
Sitat fra: leaf-newbe på mandag 28. oktober 2013, klokken 21:21
dette er max jeg klarer å få klima til å trekke.


får å trigge forbruk kan du prøve følgende.
gå til energiforbruk bildet.
slå av eco.
senk temperatur til 16 grader.
start ac.
sett vifte på max.
vent noen minutter.
øk temperaturen til 30 grader.
slå på varme.
slå av ac.
nå skal efrkten maxe ut på klima.
noen kommer til ca 3 kw andre opplyser at de kommer til 4-5 kw.

fint om alle kan lage en signatur som beskriver hvilken bil og modell de har da er det oftere letter å forstå forskjeller i målinger etc.
Kjennes det ut som det produseres varme?

har du mulighet til å lese ut feilkode? du kan gjøre det med ELM327 + leaf spy pro. hadde vert kjekt å begynt å lagd en statestikke på hvor mange som har UK leaf som har problemer relatert til varmeaparatet.
gjerne med info om feilkode symtomer og hvordan det ble fixet og hvor lang tid nissan brukte på å fixe det fra det ble oppdaget og meldt til nossan.

Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

leaf-newbe

Sitat fra: Mr.Zero på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 23:12
Eller slik i det virkelige liv.. Denne er forøvrig defekt. Og svindyr... ???

om det er den som er feilen så får du kjøpt en på nettet for 900-1400 usd + fakt og mva.
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

Haahov

Nå svikter varmeapparatet mitt også  >:( Merket litt til og fra på varmen den siste uken. Noen ganger startet ikke varmen i det hele tatt ved oppstart av bilen og varmen måtte skrus av og på for å begynne å virke. De siste dagene har det vært bare lunken luft ved utgangen av lufteventilene som er kald innen den kommer ut i kupeen. Har samme trekk på strøm til bruk av klimakontroll (ca 0,75kw) som beskrevet tidligere av andre uavhengig av eco-modus. Og jeg som trodde varmen trakk ned rekkevidden med max 8 km ved fulladet batteri ved null grader ute...
E-Niro 2019: "Evion"
Euro-Leaf 2013 med 6,6 kW lader: "Selma"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA