Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Importere en "vrak-LEAF". Innspill ønskes...

Startet av PAS, søndag 06. oktober 2013, klokken 03:12

« forrige - neste »

MR Tesla

Død bil idag, Dører-vinduer og nødblink virker- resten er dødt. Softwareupdate for ca en uke siden uten problemer.
Hadde ca 25 mil på batteriet før jeg satt bilen på lading for 2 dg siden- burde være fulladet. Tok ut ladekabelen og nå åpner ikke ladeluka seg heller.
Får vel beholde diselbilen litt fremover...

Meringdal


VigdisA

Sitat fra: MR Tesla på søndag 24. november 2013, klokken 11:15
Død bil idag, Dører-vinduer og nødblink virker- resten er dødt. Softwareupdate for ca en uke siden uten problemer.
Hadde ca 25 mil på batteriet før jeg satt bilen på lading for 2 dg siden- burde være fulladet. Tok ut ladekabelen og nå åpner ikke ladeluka heller.
Får vel beholde diselbilen litt fremover...
Huff, det hørtes kjedelig ut. Er vel den berømmelige feilmeldingen ved fulladet bil som har "skylden"? Håper du får god hjelp av Tesla/NAF til å få den på veien igjen!
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

MR Tesla

NAF har vært her og de fikk det ikke til, bilen var ikke fulladet, ladet  kun til 430 km. De prøvde med et nytt batteri men fortsatt står det at 12v er for lav. Må vente til Tesla verkstedet åpner imorgen- får ikke engang levert hjem en liten Roadster til å kjøre med i mellomtiden. :-[

shb

Er ladekabelen i fast i bilen eller er den tatt ut?
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

MR Tesla

Ladekabel er tatt ut-ladeport åpner seg ikke lenger.

MR Tesla

NAF fikk vekket bilen idag med å lade på 12v batteriet- da bilen endelig våknet sa de at jeg måtte kjøre minst en halv time for å lade batteriet- det kan vel ikke stemme ? Det er vel ikke en egen Dynamo til 12V? Tror ikke alle som er ute å gir service har hatt Teslakurset?

Hyperstress

Sitat fra: MR Tesla på mandag 25. november 2013, klokken 14:15
NAF fikk vekket bilen idag med å lade på 12v batteriet- da bilen endelig våknet sa de at jeg måtte kjøre minst en halv time for å lade batteriet- det kan vel ikke stemme ? Det er vel ikke en egen Dynamo til 12V? Tror ikke alle som er ute å gir service har hatt Teslakurset?

;D ;D Bruke strøm for å generere strøm med en dynamo høres ikke veldig effektivt ut.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

cra

Du skulle bedt ham stramme reima til generatoren da, sånn for sikkerhets skyld. ;)  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Andrewas

Sitat fra: MR Tesla på mandag 25. november 2013, klokken 14:15
NAF fikk vekket bilen idag med å lade på 12v batteriet- da bilen endelig våknet sa de at jeg måtte kjøre minst en halv time for å lade batteriet- det kan vel ikke stemme ? Det er vel ikke en egen Dynamo til 12V? Tror ikke alle som er ute å gir service har hatt Teslakurset?
Så bilden din virker nå altså? Det var kun "12V døden" som inntraff?

Å kjøre i en halvtime for å lade er slik man gjør på bensinbiler. Men hva skal til på Tesla'n egentlig? Jeg har trodd at det store batteriet lader 12V'en. Og det skulle den kunne gjøre når som helst - spesielt når den står og lader... Er det ikke slik? Noen som vet?
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

Havebigfun

Sitat fra: Andrewas på mandag 25. november 2013, klokken 16:50
Sitat fra: MR Tesla på mandag 25. november 2013, klokken 14:15
NAF fikk vekket bilen idag med å lade på 12v batteriet- da bilen endelig våknet sa de at jeg måtte kjøre minst en halv time for å lade batteriet- det kan vel ikke stemme ? Det er vel ikke en egen Dynamo til 12V? Tror ikke alle som er ute å gir service har hatt Teslakurset?
Så bilden din virker nå altså? Det var kun "12V døden" som inntraff?

Å kjøre i en halvtime for å lade er slik man gjør på bensinbiler. Men hva skal til på Tesla'n egentlig? Jeg har trodd at det store batteriet lader 12V'en. Og det skulle den kunne gjøre når som helst - spesielt når den står og lader... Er det ikke slik? Noen som vet?
Jeg lot bilen stå i garasjen med åpen dør- da slår den seg ikke av. Hos meg holdt det med åpen dør i 10 min ca.
Når 12V feilmelding og de andre feilmeldingene er gått tilbake lader den 12V automatisk selv med lukket dør tror jeg egentlig :)
Jeg har et voltmeter til sigarettantenneren som står der fast- da oppdager man fort om spenningen er riktig/feil

emagic

Sitat fra: MR Tesla på mandag 25. november 2013, klokken 14:15
NAF fikk vekket bilen idag med å lade på 12v batteriet- da bilen endelig våknet sa de at jeg måtte kjøre minst en halv time for å lade batteriet- det kan vel ikke stemme ? Det er vel ikke en egen Dynamo til 12V? Tror ikke alle som er ute å gir service har hatt Teslakurset?

Han er nok ikke så på viddene som det kan høres ut, men strengt tatt trenger du ikke kjøre, bare la den stå med tenningen på. (All den tid man kan snakke om tenningen på en elbil...)

Alle elbiler har det vel slik at servicebatteriet kun lader fra fremdriftsbatteriet, og at dette kun skjer når bilen brukes. 

emagic


Havebigfun


Bobbulf

Biltema har et greit voltmeter til sigarettenneren også, hvis man vil ha det kjapt og ikke vente på Ebay (selv om det på Ebay så veldig greit ut  :));
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/12-volt/Batterimonitor-1224-V-43332/
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA