Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Importere en "vrak-LEAF". Innspill ønskes...

Startet av PAS, søndag 06. oktober 2013, klokken 03:12

« forrige - neste »

Philip Marlowe

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 04. desember 2013, klokken 17:30
Sitat fra: Philip Marlowe på onsdag 04. desember 2013, klokken 17:27
Ja, jeg har også opplevd flatt batteri i bensin- og dieselbiler, men det har ikke skjedd hvert år. Her får jeg nesten inntrykk av dette skjer med nesten hver eneste Tesla og annenhver uke. Jeg håper inntrykket er feil.
I enkelte avstemminger på forumet har man fått flere hundre respondenter. Om 5-10 pers på forumet melder om problemer med 12V batteri ville jeg ikke konkludert med at 100% av bilene har problemer :)

Tror du alle Teslaer brenner når det er meldt om tre branner (satt på spissen).

;D
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

TS

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 04. desember 2013, klokken 17:30
Sitat fra: Philip Marlowe på onsdag 04. desember 2013, klokken 17:27
Ja, jeg har også opplevd flatt batteri i bensin- og dieselbiler, men det har ikke skjedd hvert år. Her får jeg nesten inntrykk av dette skjer med nesten hver eneste Tesla og annenhver uke. Jeg håper inntrykket er feil.
I enkelte avstemminger internt har man fått flere hundre respondenter. Om 5-10 pers på forumet melder om problemer med 12V batteri ville jeg ikke konkludert med at 100% av bilene har problemer :)

Det er det største problemet med å lese på forumet. Man får inntrykk av at slike vesentlige feil er utbredte, men det er sjelden noen tall eller noe håndfast som understøtter dette.
Snakket med en eier her om dagen som opplevde "suddendeath" (med sw 5,8), men jeg vet jo ikke om dette tilfellet er listet opp her allerede.

Jeg ser viktigheten av et eget forum for kun eiere hvor man kan innhente, behandle og dele slik info med statistikk ..
Så kan noe publiseres her når et oversiktlig resultat foreligger
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

jsu224

Utbredt eller ikke..her sitter jeg nå ihvertfall. 12v battery low, car may shut down.. Bare å svinge av og ringe veihjelp. Snart tauing.. Jeg kjenner at det irriterer for å si det sånn...

Kallagtunet

Sitat fra: TS på onsdag 04. desember 2013, klokken 17:38
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 04. desember 2013, klokken 17:30
Sitat fra: Philip Marlowe på onsdag 04. desember 2013, klokken 17:27
Ja, jeg har også opplevd flatt batteri i bensin- og dieselbiler, men det har ikke skjedd hvert år. Her får jeg nesten inntrykk av dette skjer med nesten hver eneste Tesla og annenhver uke. Jeg håper inntrykket er feil.
I enkelte avstemminger internt har man fått flere hundre respondenter. Om 5-10 pers på forumet melder om problemer med 12V batteri ville jeg ikke konkludert med at 100% av bilene har problemer :)

Det er det største problemet med å lese på forumet. Man får inntrykk av at slike vesentlige feil er utbredte, men det er sjelden noen tall eller noe håndfast som understøtter dette.
Snakket med en eier her om dagen som opplevde "suddendeath" (med sw 5,8), men jeg vet jo ikke om dette tilfellet er listet opp her allerede.

Jeg ser viktigheten av et eget forum for kun eiere hvor man kan innhente, behandle og dele slik info med statistikk ..
Så kan noe publiseres her når et oversiktlig resultat foreligger

Jeg har vel ikke hørt om eller lest om Leaf eiere som kjører rundt med ladeutstyr og ekstra batteri i backup for å si det slik...

jkirkebo

Sitat fra: Kallagtunet på mandag 09. desember 2013, klokken 18:25
Jeg har vel ikke hørt om eller lest om Leaf eiere som kjører rundt med ladeutstyr og ekstra batteri i backup for å si det slik...

Nei, men bare husk varmedressen så du ikke fryser når varmeapparatet tar kvelden....;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Kallagtunet

Helt klart, men jeg har ikke lest om mange som har opplevd havari av det heller.

el-fanboy

#306
Sitat fra: Kallagtunet på mandag 09. desember 2013, klokken 18:25


Jeg har vel ikke hørt om eller lest om Leaf eiere som kjører rundt med ladeutstyr og ekstra batteri i backup for å si det slik...
Nei, men vi burde kanskje vurdere å gjøre det? ;)

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10648.0.html
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Havebigfun

For å komme tilbake til topic ser det nå ut til å være flere som opplever at 12V batteriet dør mens de kjører- dette er alvorlig og ikke sammenlignbar med dødsfallene vi har sett hittil når man hadde støpslet ladekabelen i vesentlig lengre enn selve ladetiden og som var relativt lett å kontrollere ved å passe på ladingen.
Har noen en forklaring?
Dette truer tryggheten hos teslaeierne og bør bekymre Tesla stort :(

Gæsjan

Skremmende. Fikk min første 12V low varsel i helgen når bilen sto ute, men ble ikke noe mer av det.
Shut down når man er på vei er det man minst ønsker seg.
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

testO

Her nevnes en bug i FW 5.8 som kan medføre problemer med 12v batteriet, Tesla er tydligvis klar over dette.
http://www.TeslaMotorsClub.com/showthread.php?t=24905
Mitsubishi i-MiEV 2012 Ocean Blue - Solgt
Tesla model S
TOCN Signaturmedlem

jsu224

Sitat fra: Gæsjan på mandag 09. desember 2013, klokken 22:38
Skremmende. Fikk min første 12V low varsel i helgen når bilen sto ute, men ble ikke noe mer av det.
Shut down når man er på vei er det man minst ønsker seg.

Fortell MEG om det i kveld a..fy f...  >:(

Thor2014

Sitat fra: testO på mandag 09. desember 2013, klokken 22:48
Her nevnes en bug i FW 5.8 som kan medføre problemer med 12v batteriet, Tesla er tydligvis klar over dette.
http://www.TeslaMotorsClub.com/showthread.php?t=24905

Silent fix,, den var ny for meg.

Kallagtunet

Sitat fra: el-fanboy på mandag 09. desember 2013, klokken 21:37
Sitat fra: Kallagtunet på mandag 09. desember 2013, klokken 18:25


Jeg har vel ikke hørt om eller lest om Leaf eiere som kjører rundt med ladeutstyr og ekstra batteri i backup for å si det slik...
Nei, men vi burde kanskje vurdere å gjøre det? ;)

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10648.0.html

Hvis noen føler seg bedre av å tro at dette problemet er like stort på Leaf så gjerne for meg!

Jeg synes i alle fall at situasjonen på mhp Tesla problematikk rundt 12V begynner å bli bekymringsfull. Håper at alle som har prob rapporterer inn slik at det kommer høyest mulig på Tesla sin inportaint issues to fix liste.

jsu224

Sitat fra: Kallagtunet på tirsdag 10. desember 2013, klokken 00:05
Sitat fra: el-fanboy på mandag 09. desember 2013, klokken 21:37
Sitat fra: Kallagtunet på mandag 09. desember 2013, klokken 18:25


Jeg har vel ikke hørt om eller lest om Leaf eiere som kjører rundt med ladeutstyr og ekstra batteri i backup for å si det slik...
Nei, men vi burde kanskje vurdere å gjøre det? ;)

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10648.0.html

Hvis noen føler seg bedre av å tro at dette problemet er like stort på Leaf så gjerne for meg!

Jeg synes i alle fall at situasjonen på mhp Tesla problematikk rundt 12V begynner å bli bekymringsfull. Håper at alle som har prob rapporterer inn slik at det kommer høyest mulig på Tesla sin inportaint issues to fix liste.

Siden det ble et svare kaos i kveld etter at mitt 12V batteri gikk tomt på Alnabru så har de i hvert fall sett hva det kan føre til av problemer... Det ble nevnt bug på Tesla Skøyen etterpå så..

Havebigfun

Enig med Kallagtunet- det er åpenbart de er klare over dette som så mange andre problemer- men hvis vi (gjentatt) melder ifra økes fokusset og viljen til å bruke ressurser  på å løse nettopp dette problemet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA