Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: EL-bil vennlige hoteller i Oslo

Startet av testO, tirsdag 01. oktober 2013, klokken 23:21

« forrige - neste »

svingen

Sitat fra: testO på torsdag 08. mai 2014, klokken 08:28
Skal se om jeg finner igjen regnearket jeg lagde for å analysere dette. Er en stund siden jeg så på dette sist.
Det jeg gjorde når jeg testet dette var å ha bilen fulladet med ladekabelen tilkoblet, dette for at det ikke skal være annen trafikk på bussen. Så koblet jeg opp pcen til bilen, startet logging så startet jeg oppvarming med fjernkontrollen. Fikk da registrert tidspunktene for de respektive trykk på fjernkontrollen, slik at det skulle bli lettere å identifisere hver kommando. Om en også har en logg fra en normal lading er det bare å finne de komandoene som ikke er i begge.
Så _bare_ å tolke hva disse komandoene betyr.


Ser ut som det er noen fremskritt her nå! http://myimiev.com/forum/viewtopic.php?f=25&t=763&start=80 :)
starter og få oversikt over klima kontrollen,ser ut som det er mange flinke folk på det forumet,kan du ikke posten logge din der da test0 så kanskje noen der skjønner hva det betyr :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

testO

Sitat fra: svingen på onsdag 14. mai 2014, klokken 20:49
Sitat fra: testO på torsdag 08. mai 2014, klokken 08:28
Skal se om jeg finner igjen regnearket jeg lagde for å analysere dette. Er en stund siden jeg så på dette sist.
Det jeg gjorde når jeg testet dette var å ha bilen fulladet med ladekabelen tilkoblet, dette for at det ikke skal være annen trafikk på bussen. Så koblet jeg opp pcen til bilen, startet logging så startet jeg oppvarming med fjernkontrollen. Fikk da registrert tidspunktene for de respektive trykk på fjernkontrollen, slik at det skulle bli lettere å identifisere hver kommando. Om en også har en logg fra en normal lading er det bare å finne de komandoene som ikke er i begge.
Så _bare_ å tolke hva disse komandoene betyr.


Ser ut som det er noen fremskritt her nå! http://myimiev.com/forum/viewtopic.php?f=25&t=763&start=80 :)
starter og få oversikt over klima kontrollen,ser ut som det er mange flinke folk på det forumet,kan du ikke posten logge din der da test0 så kanskje noen der skjønner hva det betyr :)

Fikk endelig litt ledig tid. Fant loggen jeg gjorde i vinter, og har postet den på det amerikanske forumet. Om noen her ønsker å hjelpe med å analysere så finner dere filen her: https://www.dropbox.com/s/m36u0j905xgfi6a/i-Miev%20CAN-PID.xlsx
Mitsubishi i-MiEV 2012 Ocean Blue - Solgt
Tesla model S
TOCN Signaturmedlem

BauDemo

I helped out with some of the stuff with ovms for the Think City, and after I have used the firmware from Håkon I bought a second ovms device and am looking to connect it to my Peugeot Ion.

So last night I tried 2 different versions - first the 2.6.5 - the GPRS worked fine, I was able to connect with the android app, but no luck in getting the soc correctly - it showed 0%. The debug and stat commands worked but no extra parameters and the SOC was always 0%.

Second - I tried the 2.6.2 and then could get more meaninful values via sms, but the GPRS was no go.

What is the current recommended version of the software?
laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

svingen

#138
Sitat fra: BauDemo på lørdag 31. mai 2014, klokken 19:16
I helped out with some of the stuff with ovms for the Think City, and after I have used the firmware from Håkon I bought a second ovms device and am looking to connect it to my Peugeot Ion.

So last night I tried 2 different versions - first the 2.6.5 - the GPRS worked fine, I was able to connect with the android app, but no luck in getting the soc correctly - it showed 0%. The debug and stat commands worked but no extra parameters and the SOC was always 0%.

Second - I tried the 2.6.2 and then could get more meaninful values via sms, but the GPRS was no go.

What is the current recommended version of the software?

Hello you need to use a software that is "build" to the  i-Miev
if you download this file http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9539.msg177733.html#msg177733 and rename it to zip ( OVMS.X.production.hex.020214.txt) it shold work use a bit older my self but should work fine

remember to switsh the OVMS to enable GPRS (see here http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9539.msg155909.html#msg155909)

i did use this to activate GPRS send sms to OVMS
"GPRS telenor dj dj"
telnor is the APN and DJ DJ is the password)
then i did send
MODULE ""the number that is register on http://www.openvehicles.com/" K SMSIP MI
and then
Server 64.111.70 "passord"

remember to register MI if you don``t do this the SOC will be wrong :)

did attach print screen from my phone :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

BauDemo

laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

BauDemo

Sitat fra: TB på mandag 27. januar 2014, klokken 00:01
Veldig bra feilen er funnen.

Her er eit eksempel på graf som eg har laga på grunnlag av OVMS data. Har fått hjelp til og hente inn rådata, som så er behandla vidare. Denne er laga manuelt, men skal vere råd og automatisere dette.

How did you get the data?
Did you use the client_app perl script?
laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

svingen

peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

BauDemo

Sitat fra: svingen på mandag 02. juni 2014, klokken 11:59
BauDemo did you get the version to work?
I am waiting for a dedicated sim card for telematics to test - it should come today... I will report back when I get it working.
laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

BauDemo

I received my m2m sim card today and install the ovms and the latest firmware published here.
It works nicely!
Still testing but seems promising.
Do I need to enable the CAN write feature?
laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

testO

No need to enable CAN writing as no no CAN writing is implemented.
Mitsubishi i-MiEV 2012 Ocean Blue - Solgt
Tesla model S
TOCN Signaturmedlem

BauDemo

Sitat fra: testO på torsdag 05. juni 2014, klokken 22:01
No need to enable CAN writing as no no CAN writing is implemented.

Thanks!
What code base are you building this hex file from?
I am having some problems with history records - the charging is logged as driving and I would like to figure this out.
laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

testO

Mitsubishi i-MiEV 2012 Ocean Blue - Solgt
Tesla model S
TOCN Signaturmedlem

olav69

Hei  Når jeg sender SMS med REGISTER OVMS får jeg svaret "Permission Denied"...

Lurer på om jeg på en aller annen måte har klart å slette default settingene?

svingen

Sitat fra: olav69 på fredag 06. juni 2014, klokken 22:47
Hei  Når jeg sender SMS med REGISTER OVMS får jeg svaret "Permission Denied"...

Lurer på om jeg på en aller annen måte har klart å slette default settingene?

Prøv og velg "erase" flash når du "programmere" ovms,mener jeg fikk den der selv og før jeg valgte erase,ved oppgradereing av OVMS trenger du ikke det men første gang er det jo greit med "blanke" ark.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

olav69

Sitat fra: svingen på fredag 06. juni 2014, klokken 23:02
Sitat fra: olav69 på fredag 06. juni 2014, klokken 22:47
Hei  Når jeg sender SMS med REGISTER OVMS får jeg svaret "Permission Denied"...

Lurer på om jeg på en aller annen måte har klart å slette default settingene?

Prøv og velg "erase" flash når du "programmere" ovms,mener jeg fikk den der selv og før jeg valgte erase,ved oppgradereing av OVMS trenger du ikke det men første gang er det jo greit med "blanke" ark.

Det hjalp. Takk!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA