Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: EL-bil vennlige hoteller i Oslo

Startet av testO, tirsdag 01. oktober 2013, klokken 23:21

« forrige - neste »

TB

Sitat fra: testO på søndag 02. februar 2014, klokken 19:07
Har nå testet OVMS FW 2.6.2 og siste versjon av koden for trillingene i en ukes tid.
Alt ser ut til å fungere greit i mitt oppsett, så fint om noen flere har mulighet til å teste og rapportere evt. bugs.

Har oppgradert. VIN blir rapportert, samme med nytt versjons nr.
Men, virkar ustabilt - tok berre minutt før det var heng. SMS gir enkelte svar, men app gir gamle data. Reset kommando via SMS ser ut som det løyser opp heng.

Har brukt 101113 versjonen frå 26.1 og fram til idag, den har ikkje hengt seg i heile perioden.

Loggar rådata til fil, så eg kan sende desse via PM, om det er til hjelp for feilsøking?
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

testO

Sitat fra: TB på søndag 02. februar 2014, klokken 23:08
Sitat fra: testO på søndag 02. februar 2014, klokken 19:07
Har nå testet OVMS FW 2.6.2 og siste versjon av koden for trillingene i en ukes tid.
Alt ser ut til å fungere greit i mitt oppsett, så fint om noen flere har mulighet til å teste og rapportere evt. bugs.

Har oppgradert. VIN blir rapportert, samme med nytt versjons nr.
Men, virkar ustabilt - tok berre minutt før det var heng. SMS gir enkelte svar, men app gir gamle data. Reset kommando via SMS ser ut som det løyser opp heng.

Har brukt 101113 versjonen frå 26.1 og fram til idag, den har ikkje hengt seg i heile perioden.

Loggar rådata til fil, så eg kan sende desse via PM, om det er til hjelp for feilsøking?

Kunne du ha prøvd å skru av GPRS(data) med bryteren på kortet. Og se om det blir bedre da? Vet selve OVMS FW reseter modulen om det er problemer med dataoverføringen mot serveren. Greit å fått isolert ut om det er kommunikasjonen mot bilen eller serveren som er problemet. Hvilken signalstyrke har du?

Har kjørt med denne i en ukes tid uten å opservere noen problemer.
Mitsubishi i-MiEV 2012 Ocean Blue - Solgt
Tesla model S
TOCN Signaturmedlem

TB

Sitat fra: testO på mandag 03. februar 2014, klokken 08:17
Kunne du ha prøvd å skru av GPRS(data) med bryteren på kortet. Og se om det blir bedre da? Vet selve OVMS FW reseter modulen om det er problemer med dataoverføringen mot serveren. Greit å fått isolert ut om det er kommunikasjonen mot bilen eller serveren som er problemet. Hvilken signalstyrke har du?

Har kjørt med denne i en ukes tid uten å observere noen problemer.

Var nok litt rask og rapportere heng. Har ikkje opplevd meir enn tre heng som eg har merka. I følge log ser eg at det manglar data av og til, men at OVMS "hentar" seg inn.

Dvs, var truleg litt tilfeldig at det opplevde heng med det samme.
Lørenskog

testO

Bra at det ser ut til å fungere bedre nå! Hva får du om du sender diag på sms?
Tesla model S
TOCN Signaturmedlem

bruisepristine

Kan man fjernstarte varme/klima med OVMS i 2012+ i-MiEVer som står med ladekabel tilkoblet?
Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

TB

Sitat fra: testO på søndag 09. februar 2014, klokken 23:27
Bra at det ser ut til å fungere bedre nå! Hva får du om du sender diag på sms?

DIAG? kommandoen har eg ikkje testa før. Den har eg no testa, med dette resultat:

DIAG:
  RED Led:0
  GRN Led:1
  NET State:0x0020
  12V Line: 13.3 ref=0.1
  Crashes:0

Og, slik når bilen står på lading:

DIAG:
  RED Led:0
  GRN Led:1
  NET State:0x0020
  12V Line: 14.5 ref=0.0
  Crashes:0

Lørenskog

TB

Sitat fra: bruisepristine på mandag 10. februar 2014, klokken 18:12
Kan man fjernstarte varme/klima med OVMS i 2012+ i-MiEVer som står med ladekabel tilkoblet?

Det skal gå, i teorien. Men, pr. idag er ikkje nødvendige CAN meldingar funne. Om dette blir funne skal det vere mulig at OVMS sender korrekt kommando sekvens for og starte varme/klima.
Lørenskog

testO

Her kan du se om du har hatt noen crash! Ser du ikke har hatt noen så langt!
Tesla model S
TOCN Signaturmedlem

TB

Lørenskog

svingen

@test0 fått sett noe mere på fjernvarme ved hjelp av ovms?  Står mellom det og defa,ville vært så mye bedre med ovms slippe ekstra kabel osv :-) får det støtte får det,slenger jeg gjerne over noen kr til deg i utviklings kostnad :-) tipper flere gjør det samme :-) hilsen en ion 2011 eier :-) gi pip hvis du trenger testere osv :-)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

ElDino

Sitat fra: svingen på søndag 20. april 2014, klokken 22:29
@test0 fått sett noe mere på fjernvarme ved hjelp av ovms?  Står mellom det og defa,ville vært så mye bedre med ovms slippe ekstra kabel osv :-) får det støtte får det,slenger jeg gjerne over noen kr til deg i utviklings kostnad :-) tipper flere gjør det samme :-) hilsen en ion 2011 eier :-) gi pip hvis du trenger testere osv :-)

+ 1 :)
Åneby - i-Miev powered by Eberspacher

testO

Utfordringen er ledig tid til å se på dette. Vil ikke love noe. Så vi får se hva jeg får tid til.

Det første som må gjøres er å logge trafikken på CAN- bussen på en 12-> model i-Miev for å finne komandoene som slår på varmen. Om disse blir kartlagt, er det en grei sak å legge dette inn i OVMS modulen.
Tesla model S
TOCN Signaturmedlem

pwb

Hei, har tilgang til en miev med en slik fjernkontroll, men har kun (hvis jeg finner den) en ODBII leser med ELM chip, vil den kunne lese av kodene?

svingen

Sitat fra: pwb på mandag 05. mai 2014, klokken 09:12
Hei, har tilgang til en miev med en slik fjernkontroll, men har kun (hvis jeg finner den) en ODBII leser med ELM chip, vil den kunne lese av kodene?

Det er jo supert! ut fra tidligere post fra test0
"
hvordan får du lest ut info fra can busen? er det bare og koble på en 0 modem kabel og "sniffe"?

For å sniffe på bussen bruker jeg en slik kabel http://www.scantool.net/obdlink-sx.html

Og her er en guide for sniffing av data på CAN bussen http://theksmith.com/technology/hack-vehicle-bus-cheap-easy-part-1/
"

der står det "Bluetooth: BAFX Products ELM 327 Bluetooth OBD2 scan tool"  så der skal det jo virke?

Ville jo vært genialt og få testet,test0 har og skrevet tidligere att han såg 3 kommandoer når han starta med fjenkontrollen som ikke var der under vanlig lading,så er tydlighvis noe som er forsøkt her,kan du dele det test0? :)

er og litt info her http://myimiev.com/forum/viewtopic.php?f=25&t=763
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

testO

Skal se om jeg finner igjen regnearket jeg lagde for å analysere dette. Er en stund siden jeg så på dette sist.
Det jeg gjorde når jeg testet dette var å ha bilen fulladet med ladekabelen tilkoblet, dette for at det ikke skal være annen trafikk på bussen. Så koblet jeg opp pcen til bilen, startet logging så startet jeg oppvarming med fjernkontrollen. Fikk da registrert tidspunktene for de respektive trykk på fjernkontrollen, slik at det skulle bli lettere å identifisere hver kommando. Om en også har en logg fra en normal lading er det bare å finne de komandoene som ikke er i begge.
Så _bare_ å tolke hva disse komandoene betyr.
Tesla model S
TOCN Signaturmedlem

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA