Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du?

Startet av Øyvind.h, lørdag 28. september 2013, klokken 03:41

« forrige - neste »

Øyvind.h

Er det noen som har sjekket hvilken batteriprosent VisibleTesla rapporterer når bilen sier 0km gjenstående rekkevidde?

Jeg ser på bilder av dashbordet at batteriikonet ikke er helt tomt, og i VisibleTesla bør det være mulig å lese ut nøyaktig prosent.

De av dere som ofte bruker bilens fulle potensial kan gjerne sjekke dette :) Har selv bare vært nede i 30-40km gjenværende rekkevidde en eneste gang.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

satheesh.net


asa

#107
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 27. november 2013, klokken 12:40
Er det noen som har sjekket hvilken batteriprosent VisibleTesla rapporterer når bilen sier 0km gjenstående rekkevidde?

Jeg ser på bilder av dashbordet at batteriikonet ikke er helt tomt, og i VisibleTesla bør det være mulig å lese ut nøyaktig prosent.

De av dere som ofte bruker bilens fulle potensial kan gjerne sjekke dette :) Har selv bare vært nede i 30-40km gjenværende rekkevidde en eneste gang.

Lurer også på dette...
Har ikke kjørt den helt tom, men var nettopp nede i 12%.  Da hadde jeg rated 24 km.
12% av min fulle range på 485 skulle ha vært 58 km.

Jeg tror prosentmåleren viser prosent av total utnyttbar kapasitet, mens kilometertelleren går raskere mot null. Slik at det er en buffer på ca. 30 km når kilometertelleren sier null.

Litt forvirrende for å si det mildt...

Spinner

Sitat fra: asa på tirsdag 21. januar 2014, klokken 20:10
Jeg tror prosentmåleren viser prosent av total utnyttbar kapasitet, mens kilometertelleren går raskere mot null. Slik at det er en buffer på ca. 30 km når kilometertelleren sier null.

Litt forvirrende for å si det mildt...
Tror dette stemmer. Kjørte min til det var 2 tkm igjen, da viste VT 7 eller 8 %. Det er nok gjort i VT for at tallene skal stemme overens med de i bilen, men det hadde vært kult om den fikk en funksjon for å vise km med all tilgjengelig kapasitet.

valvolainen

Do ned siste VisibleTesla for etpar dager siden og ser til min glede at den har fått seg e-post varsling!!
Skrudd på for all lading, og det fungerer glimrende!
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Amper

jeg får bare en helvetes feil melding når jeg prøver å få lagt inn VT..
både på jobb og på hjemme pc..
....................................................
JV FX launcher error

Exception while runnng aplication
...................................................

Jævla drit & fa..skap. Jeg har prøvd de 3 siste versonene de siste månedene..
P85D :o)

valvolainen

Amper: VT er bare kode som skal kjøres ved hjelp av ditt operativsystems' innebygde java oversetter.
Det du bør prøve å gjøre er å avinstallere java og installere det på nytt på datamaskinen. Så tester du VT på ny :)
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Også_Øyvind_H

Har samme problemet som Amper (forsøkte å kjøre VT for første gang nå). Reinstallerte Java, men ingen endring. Gode rådyr? Må man starte Java først (hvordan gjør man det  :o )?
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Mhal


Amper

jeg har avinstallert og reinstalert java noen ganger her og.. jeg har en mistanke om at det ikke lar seg kombinere med java og win.8 - 8.1..  :-[ :P :-X :-\ ??? :'(
P85D :o)

Frodebo

Nå har ikke jeg fått bilen enda, så jeg får ikke testet det ut, men hvordan er Tesla Connect (app til Win8.1) sammenlignet med Visible Tesla?
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

valvolainen

Prøv å send en mial til utvikler, har en følelse av at det tilbringes mange timer med utvikling av VT, siden ny funksjonalitet og realeaser kommer tett som hagl.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Amper

Sitat fra: Frodebo på lørdag 25. januar 2014, klokken 14:42
Nå har ikke jeg fått bilen enda, så jeg får ikke testet det ut, men hvordan er Tesla Connect (app til Win8.1) sammenlignet med Visible Tesla?

den ser ut som og inneholde samme fungsjoner som android app til teslan..
P85D :o)

laumb


Sitat fra: Amper på lørdag 25. januar 2014, klokken 14:37
jeg har avinstallert og reinstalert java noen ganger her og.. jeg har en mistanke om at det ikke lar seg kombinere med java og win.8 - 8.1..  :-[ :P :-X :-\ ??? :'(

Funker fett på 8.1 her.  ;)

Øggen

Sitat fra: Amper på tirsdag 21. januar 2014, klokken 22:52
jeg får bare en helvetes feil melding når jeg prøver å få lagt inn VT..
både på jobb og på hjemme pc..
....................................................
JV FX launcher error

Exception while runnng aplication
...................................................

Jævla drit & fa..skap. Jeg har prøvd de 3 siste versonene de siste månedene..

Har akkurat samme problem. Java er noe drit, men data er noe ennå mer drit :-\

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA