Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forsatt "No Linked Vehicle" på iPhone App etter levering av bil

Startet av Spooz, søndag 08. september 2013, klokken 10:24

« forrige - neste »

el-fanboy

Sitat fra: Ron på fredag 27. september 2013, klokken 22:57
- speilene tilter ikke ved rygging
Du vet at du må stille inn speilene til din foretrukne tiltposisjon mens bilen står i R første gang, ikkesant? :)
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

teslaman

Ok, jeg har et par feil og mangler jeg og men hva i H....... klager vi på? Skulle denne også bli flyttet til en anne tråd kanskje? Tok fatt ved overlevering tak i problemstilling med during ved igangsetting og senere problemer med vinduene som subbet borti takrellingslist før de dro seg ned. (Faktisk genial greie hvis det fungerer)  Men dette skal fikses! Er en av dem som mener at min bil bare er fantastisk og jeg har klokketro på videre konsept. Basta!

Hilsen Teslaman!
Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

teslaz

Sitat fra: teslaman på lørdag 28. september 2013, klokken 03:22
Ok, jeg har et par feil og mangler jeg og men hva i H....... klager vi på? Skulle denne også bli flyttet til en anne tråd kanskje? Tok fatt ved overlevering tak i problemstilling med during ved igangsetting og senere problemer med vinduene som subbet borti takrellingslist før de dro seg ned. (Faktisk genial greie hvis det fungerer)  Men dette skal fikses! Er en av dem som mener at min bil bare er fantastisk og jeg har klokketro på videre konsept. Basta!

Hilsen Teslaman!
+100
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

jkirkebo

Sitat fra: el-fanboy på lørdag 28. september 2013, klokken 00:12
Sitat fra: Ron på fredag 27. september 2013, klokken 22:57
- speilene tilter ikke ved rygging
Du vet at du må stille inn speilene til din foretrukne tiltposisjon mens bilen står i R første gang, ikkesant? :)

Og deretter trykke på "save"-knappen...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Kallagtunet

Oppdatert liste (nye punkter i Bold). Heldigvis færre rapporterte nye feil de siste dagene får håpe at det er reelt og at det ikke er feil og mangler på bilene levert i det siste.

Det er generelt overraskende lite lyd fra nye eiere, håper og satser på at det betyr at de er ute og koser seg og kjører med feilfrie biler.

Det som likevel bekymrer er om at det vel er tre/fire eiere så langt som har rapportert om at bilen ikke lar seg starte på grunn av diverse etter det jeg forstår er 12v relaterte feil (sikkert mindre tekniske problemer men med stor praktisk konsekvens). Videre er det vel en bil med feil som har medført behov for skift av hovedbatteripakke.

Når det er sagt så virker det (heldigvis) som Tesla er responssive og gjør sitt ytterste for å hjelpe uheldige eiere, selv om det er enkelte som sokner til Tesla i Oslo som ikke er helt happy med oppfølgingen.

Oppforderer også å logge dine opplevde feil i denne tråden slik at en kan se om det er en gjenganger eller ei: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9421.0.html

Og husk at hvis du opplever feil så hjelper det ikke å melde fra her på forumet... Skal du få problemet løst så må en ta kontakt med Tesla ;D

Mulighet til å gi terningkast på totalopplevelsen med nybilen har en her:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9606.0.html

Produksjonsfeil

- Radioen lydløs, både FM og DAB, lyd fra andre kilder som internettradio
- Får ikke åpnet venstre bakdør fra innsiden
- Stoffveggen over bassen i bagasjerommet (ved siden av der det er åpning) er løs.
- Kan se innsiden av karosseriet i et hull på hver side i veggen i bagasjerommet
- During ved igangsetting
- Vinduene subber borti takrellingslist før de går ned

- Diode i hovedbatteripakke feilet, bil ikke kjørbar, nytt hovedbatteri monteres,
- Ladeluke åpner ikke når en trykker på knapp ladekabel
- Problem med å løse ut ladekabel fra bil
- Forhjulene skraper mot innerskjermen ved full sving
- Gnisseskade lakk skjerm i hjulbue
- Bakluke skjevt montert ligger helt ned mot støtfangeren - Medført slitespor i lakken på støtfangeren[/b]
- Bulk ved fotpanel i dørkarm
- Ripe på felger
- Ripe i skinn på baksete
- Flekker på skinn/alcantarapå seter for og bak
- Løst skinn rundt nakkestøtte
- Vibrasjon over 6 km/t
- Bil levert uten den ekstra defrost ventil frontrute
- Bil lar seg ikke starte eller åpne pga tomt 12V batteri
- Dugg/vannsintregning i frontlykter
- Dørhåndtak trekker seg ikke inn
- Ulyd vibrasjoner i bremser
- Vanninntrengning bakluke
- Vanninntrengning i tak
- Dårlig/skade på tetningslist panoramatak
- Løs, dårlig montert tetningslist panoramatak
- Støy fra panorama tak i høy hastighet
- Dårlig mottaksforhold FM
- Dårlig mottaksforhold DAB
- 3G slutter å virke
- Lader som slutter å virke
- Defekt ladekabel
- Ladekabel som er følsom for hvilken vei Shuko støbsel plugges
- Problemer med å få garasjeport funksjon homelink til å fungere (potensiell brukerfeil?)
- Bil åpner alle vinduer av seg selv mens den er parkert
- Navigasjon på ville veier (dvs anviser at bilen kjører ett annet sted enn den er)
- Risting fra drivverk når en gir full gass (i over 100kmh)
- Ulyder i høyttalere
- Dugg i baklys
- Diverse stygge skjøter/tilpasninger i karosseri
- Dårlig monterte/tilpasninger av crome lister
- Hanskerom lar seg ikke åpne
- Problemer med å åpne ladeport
- Limrester fra montering av interørpaneler
- Dårlig feste skinn A stolpe
- Dører som åpner seg når bil blir satt i P
- Problemer med å få bilen til å lade på Supercharger.
- (Mindre) Vibrasjoner i torpedovegg passasjerside foran ved akselerasjon.

Software bugs

- Bilbeltealarm begynner å bipe i park.
- Forvarming av kupe og batteri ikke mulig når bil går i dvale (Jalla fiks med å la VisibleTesla kjøre hele natten).
- Diverse (meget høye) skurre lyder fra høyttalere fra alle lydkilder dvs radio, telefon, ringetone, blinklys lyd.
- Cheduled charging fungerer ikke, gir feilmelding om feil på ladekabel.
- Radio som mer eller mindre random blir lydløs selv om det er indikasjon på ok signalstyrke (DAB)
- Får ikke kontakt med bil via APP (typisk når den er i sleep node men også for eksempel ved lading)
- Parkeringssensor foran slår seg av når en rygger
- Radio muter ikke når parkeringssensorer er aktive
- Feilmelding lav spenning 12v
- Feilmelding dekktrykk
- Autodimming skjerm fungerer ikke eller fungerer dårlig
- Mangler Æ, Ø, Å på tastatur skjerm
- Skjerm låser seg og må resettes

Leverings/klargjørings feil

- Ratt feiljustert, når bilen kjører rett frem er ikke ratt i midtstillng
- Skitne fingmerker i Alcantara ved soltak+paneler
- Pletter med ukjent lett oliert substans overalt i interiøret på ratt, skjerm, dashbord, dørsider, paneler
- Transportskader karosseri
- Detailing riper
- Ripe innside dørkarm
- Møkkete bil ved leveranse (Stavanger)
- Bil leveres uten skilter montert og leveringsekspert har ikke med utstyr for å montere (Stavanger)

Mangler ved leveranse

- Dobbeltlader
- Adapter blått 32 A 1 fas
- Adapter rødt 16A 400V trefas
- Mulighet til å kjøpe gummimatter (ja det må en visst betale ekstra for på denne bilen...)

Celter

Eneste jeg har oppdaget så langt er at "auto-presenting dor handles" ikke fungerer.
Et par spørsmål som jeg ikke har funnet ut av ennå: Er det slik at lysene dimmer automatisk ved møtende trafikk? Er det automatisk resirkulering av luft i tunneler?
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Epleskreller

Min venstre bakdør kan nå åpnes igjen! Det trengtes en restart av skjermen..

Sitat fra: Celter på lørdag 28. september 2013, klokken 11:17
Eneste jeg har oppdaget så langt er at "auto-presenting dor handles" ikke fungerer.
Et par spørsmål som jeg ikke har funnet ut av ennå: Er det slik at lysene dimmer automatisk ved møtende trafikk? Er det automatisk resirkulering av luft i tunneler?

Jeg har også lurt på dette med tunneler, det ser ikke ut som om den bytter til resirk på symbolet selvom den er satt til auto.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

petersv

- Kan se innsiden av karosseriet i et hull på hver side i veggen i bagasjerommet

Er ikke en produksjonsfeil... det skal være sånn.


Celter

Da jeg kom ut til bilen i dag presenterte dørhåndtakene seg helt perfekt.  :)
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

TS

#399
Sitat fra: Epleskreller på lørdag 28. september 2013, klokken 11:24
Min venstre bakdør kan nå åpnes igjen! Det trengtes en restart av skjermen..

Sitat fra: Celter på lørdag 28. september 2013, klokken 11:17
E

Er det automatisk resirkulering av luft i tunneler?

Det håpet jeg på  ::)

Dersom den ikke har sensor, så har jeg et forslag til fw basert løsning :

Basert på GPS og trafikkinfo kan den endre mellom resirk og ikke inn og ut av tunneler og ved sakte kjøring på veier med trafikkdata som varsler kø .
Når den står på "auto resirk."

Noen som mener at dette ikke vil fungere dersom TM kun endrer FW ?


Jeg har tidligere publisert dette på US forumet
 
http://www.teslamotors.com/forum/forums/automatic-air-recirculation
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

olso

Fikk bilen Igår, fra bilbyen bilpleie Stavanger . Flott bil, og ingen riper. Imponerende kjøreegenskaper. Ene håndtaket vil ikke inn ved låsing, detter ble anført som feil,og skal fikses senere. La imidlertid merke til fukt i baklys,dette ble angitt som normalt an DS. Etter vasking idag var delt imidlertid væskespeil i ene baklyset. Dette er tydelig gjengangerfeil.  Har noen av dere andre fått fikset disse tingene? Bor på s,østlandet og noe stress å reise til Oslo ens ærend for dette. Har bestil ranger service 4 år, kunne ev hjemmebesøk vært et alternativ ?
Tesla S P85 sept-13

Adrian

Har ikke fått min egen bil enda, men fikk låne bilen til en kollega de første dagene. Snakk om å være snill!!

Feil som ble oppdaget ved overtagelse var noen pakninger som ikke satt 100% Har ikke testet for lekasje. Skal gjøre det i morgen. Dugg i ene baklykten som andre rapporterer.

En merkelig ting som skjer er når jeg spiller musikk fra bluetooth, så har den ved noen anledninger selv skiftet til DAB, og etter å ha skiftet til DAB bytter den radio stasjon av seg selv.

Ellers er bilen perfekt.

Bare en skikkelig lang mnd igjen å vente til min kommer................ veldig lang mnd...........
Bil endelig levert 04.12.13. Lykkelig eier av Model S.

Nuvolari

Sitat fra: Adrian på søndag 29. september 2013, klokken 20:09
Har ikke fått min egen bil enda, men fikk låne bilen til en kollega de første dagene. Snakk om å være snill!!

Feil som ble oppdaget ved overtagelse var noen pakninger som ikke satt 100% Har ikke testet for lekasje. Skal gjøre det i morgen. Dugg i ene baklykten som andre rapporterer.

En merkelig ting som skjer er når jeg spiller musikk fra bluetooth, så har den ved noen anledninger selv skiftet til DAB, og etter å ha skiftet til DAB bytter den radio stasjon av seg selv.

Ellers er bilen perfekt.

Bare en skikkelig lang mnd igjen å vente til min kommer................ veldig lang mnd...........

Kan noen fortelle meg hva som er fiksen ift dugg i baklyset slik at jeg kan be tesla utbedre denne feil FØR jeg overtar?
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

mrjalle

Sitat fra: Nuvolari på søndag 29. september 2013, klokken 22:22
Kan noen fortelle meg hva som er fiksen ift dugg i baklyset slik at jeg kan be tesla utbedre denne feil FØR jeg overtar?

Fiksen er nye pakninger. Pakningene som blir satt inn er for øvrig "test"...

Nuvolari

Sitat fra: mrjalle på søndag 29. september 2013, klokken 22:29
Sitat fra: Nuvolari på søndag 29. september 2013, klokken 22:22
Kan noen fortelle meg hva som er fiksen ift dugg i baklyset slik at jeg kan be tesla utbedre denne feil FØR jeg overtar?

Fiksen er nye pakninger. Pakningene som blir satt inn er for øvrig "test"...

Og de løser problemet 100%?
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA