Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forsatt "No Linked Vehicle" på iPhone App etter levering av bil

Startet av Spooz, søndag 08. september 2013, klokken 10:24

« forrige - neste »

Øyvind.h

#270
Sitat fra: elnino på torsdag 19. september 2013, klokken 07:01
Bilen min er ekstremt stille utenom dekkstøy, luftstøy er det nesten ikke.
Men jeg mistenker at de helårsdekkene ikke er det mest stillegående som finnes.
Driver med aktiv "innkjøring" dekkene ;) så får vi se om det bedrer seg om noen dager.
Skal vel heller ikke skyve under en stol at forventningene min er litt over hva som burde være lov.
Disse innleggene burde vel vært flyttet til dekk/felg tråden :)

Michelin PS2 (forløperen til PS3) er et ganske ekstremt sommerdekk, og får gjennomgående svært gode tilbakemeldinger.
Kort levetid med veldig lav treadwear, men antakelig meget godt grep under alle forhold. Må ikke benyttes i temperaturer nær 0 grader i følge produsent, og bør slik jeg forstår det ikke lagres i kuldegrader.

Goodyear Eagle RSA-2 er et allrounddekk med lavere ytelser. Dobbel treadwear (levetid) sammenlignet med PS2, men dårligere grep. Får faktisk dårligere tilbakemelding på støy enn PS2 på Tirerack, men det skyldes garantert at de som kjører på PS2 er på jakt etter et dekk som gir de aller beste kjøreegenskapene, ikke det aller mest stillegående.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Øyvind.h

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 19. september 2013, klokken 07:30
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 19. september 2013, klokken 06:58
Konklusjonen har jeg trukket på bakgrunn av egne prøvekjøringer, ansatte i Tesla samt tilbakemeldingen fra en rekke eiere/prøvekjøringer i USA (eks. folk som har hatt sin S85 m/19" på service og fått låne P85+ demobil). Men om andre vil forholde seg til min konklusjon er ett fett for meg :)

Min kommentar var egentlig ment til han som opplevde støy på sine 19". Jeg antar de dekkene må "kjøres inn" på samme måte og at både veigrep og støy blir bedre etter 500-1000km på veien.

Beklager, jeg misforstod! Nærmer meg selv 1000km og kan ikke si jeg har merket noe på dekkstøyen, men nå har jeg fått skikkelig dreisen på anlegget så det er mye god musikk :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

jorkus

#272
"Det er forøvrig ikke mulig å tilkoble Samsung telefoner via bluetooth til bilen" Kan dette være riktig? Er det ingen som har kunnet koble Samsung telefoner til bilen? Mener å ha lest på Tesla forum at dette fungerer ?Samsung skal da benytte standard bluetooth stack? Ref annet innlegg på forum:

Sv: Lydstudio pakke ver standard lyd?
« Svar #16 på: Fredag 26. Juli 2013, klokken 12:42 »
Sitat
Tenkte jeg skulle skrive en liten review på SoundStudio-pakken når jeg så denne tråden dukke opp igjen!
Jeg fikk sette meg ned i fred og ro, alene i den hvite p85+ utenfor Alnabru når jeg var der sist. Fikk paret telefonen min (Samsung SIII) uten problemer, og bilen fant straks ut hva jeg hadde av musikk på telefonen. Prøvde også ut Spotify, og alt fungerte ypperlig.
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

Veggen

Min samsung galaxy S3 fungerer ihvertfall helt problemfritt på bluetooth på min model S

OleJA

#274
Sitat fra: jorkus på torsdag 19. september 2013, klokken 07:53
"Det er forøvrig ikke mulig å tilkoble Samsung telefoner via bluetooth til bilen" Kan dette være riktig? Er det ingen som har kunnet koble Samsung telefoner til bilen? Mener å ha lest på Tesla forum at dette fungerer ?Samsung skal da benytte standard bluetooth stack? Ref annet innlegg på forum:

Min SII koblet opp helt problemfritt. Det popper opp et par dialogbokser på tlf skjermen under paring der en må gi bilen tilgang.
I forbindelse med mediaavspilling så har det vel hendt at jeg har måtte reconnecte manuelt for å få ting opp å gå.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

sindrej

Samme her, Samsung S3 funker helt smertefritt.  Både musikk og ringing.  Fikk min bil i går, har ikke tid nå men kommer en post på min overlevering og.

heimabrygg

Jeg fikk bare skurr på min Samsung Galaxy S4 når vi testet under prøvekjøring i Bergen for et par mnd siden. Noen som har testet?

Antar det ikke er forskjell på stock og f.eks. Cyanogenmod på BT, men fint å få testet begge deler  ;)
Tesla Model S #1925/VIN15922 levert 30. september i Bergen.

Rabies

Jeg har en Galaxy note 2 med MIUI og fikk følgende melding når jeg prøvde å pare den med bilen:

"Can't connect to Tesla Model S".

Tesla på Alnabru mente at dette var normalt for Samsung, men da er det godt å høre at det er flere som faktisk har fått paret disse. Får dere koblet til bilen med USB og tilgang til samme funksjonalitet?
Citroen Berlingo 1998 LifePo4 (solgt 2014)
Rocky Mountain Slayer SXC m/Bafang BBS02 750W og 14S9P 20Ah Sony V3 18650
Tesla Model S Grå 85 kwh 2013 (Solgt 2015)
Nissan Leaf Tekna Grå 2014
Tesla Model S Sort 85 kwh 2015
Zero DSR 2016

petersv

#278
Sitat fra: Nuvolari på onsdag 18. september 2013, klokken 20:42
Sitat fra: Yagi på onsdag 18. september 2013, klokken 20:31
Sitat fra: petersv på onsdag 18. september 2013, klokken 20:21
Det positive med dette er at vi har fått avlivet myten om at vinduene åpnes automatisk ved lav spenning på 12V-batteriet.

Det er nok som Tesla sa til meg, brukerfeil av type "lommeringing" (trykket på nøkkelen og holdt inne knappen i lomma.)
Har erfart at dette fort kan skje:
Jeg lente meg ut et vindu på jobben for å si noe til en kollega på bakken tre etasjer under. Tilfeldigvis kunne jeg se parkeringsplassen fra der jeg stod i vinduet. Bilen min sto ca 75 m unna. Når jeg lente meg mot vinduskarmen, ble nøkkelen trykt inn, og jeg kunne se at vinduene gikk ned.

Og denne funksjonen kan ikke deaktiveres?

Ikke foreløpig. Beste løsning er vel å ta nøkkelen ut av lomma. Bra rekkevidde på nøklene da! :)

PS: Til Teslas forsvar, "alle" andre biler har samme funksjon (og bivirkning.) Men ikke like merkbart kanskje pga. adskillig dårligere rekkevidde på nøkler.

sindrej

Usb funker ikke. Setter dere synlig telf og parer FRA bilen, ellet omvendt? Vistnok kun det første som fungerer.

sindrej

Jeg finner det overraskende at en ikke kan lukke alle vinduer på samme måte. Min gamle bmw åpent alle vinduer og takluke ved langt trykk, for så å lukke alt igjen med enda et langt trykk. Kjekt for å åpne bilen når den står i sola og lukke ved f.eks. regn.

Trøndertesla

Min Samsung Galaxy Note II fungerer helt utmerket - så den Samsungteorien stemmer nok ikke helt...
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

petersv

Noen andre som ikke får skiftet radiokanal fra rattet med mindre media-appen er åpen på storskjermen?

P85D+

Sitat fra: petersv på torsdag 19. september 2013, klokken 14:33
Noen andre som ikke får skiftet radiokanal fra rattet med mindre media-appen er åpen på storskjermen?

Fungerer hos meg
P85D og 85D

Cirion

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 19. september 2013, klokken 07:35
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 19. september 2013, klokken 07:30
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 19. september 2013, klokken 06:58
Konklusjonen har jeg trukket på bakgrunn av egne prøvekjøringer, ansatte i Tesla samt tilbakemeldingen fra en rekke eiere/prøvekjøringer i USA (eks. folk som har hatt sin S85 m/19" på service og fått låne P85+ demobil). Men om andre vil forholde seg til min konklusjon er ett fett for meg :)

Min kommentar var egentlig ment til han som opplevde støy på sine 19". Jeg antar de dekkene må "kjøres inn" på samme måte og at både veigrep og støy blir bedre etter 500-1000km på veien.

Beklager, jeg misforstod! Nærmer meg selv 1000km og kan ikke si jeg har merket noe på dekkstøyen, men nå har jeg fått skikkelig dreisen på anlegget så det er mye god musikk :)
Jeg la inn litt ekstra luft, og fikk lavere støy og lenger rekkevidde... 3 foran og 3,2 bak (eller var det omvendt? Uansett mest på de som skal ha mest).
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA