Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forsatt "No Linked Vehicle" på iPhone App etter levering av bil

Startet av Spooz, søndag 08. september 2013, klokken 10:24

« forrige - neste »

VigdisA

Sitat fra: SimenT på mandag 02. september 2013, klokken 22:45
I videoen står det virkelig EACH vehicle, ikke stikkprøver. Mulig en har en light test og noen få grundige da :(
Var på fabrikken i juli på omvisning og så blant annet der de kjørte vanntesten. Denne testen er en del av "linjen" og kommer rett etter at de har gått over for å sjekke at alt er montert rett. Det ser umulig ut å hoppe over vanntesten - bilen kjører på en plattform der eneste vei videre er gjennom bilvasken. Lurer litt på hvordan de kan ha oversett det.

Det var en dose med vann bak i vår også en av gangene vi vasket den med hageslange, men den har holdt greit unna i det regnværet den har vært utsatt for så langt.
Hvor/hvordan sender forresten folk feilmeldinger og spørsmål? Vil tro de på servicesenteret har fullt opp med å levere ut biler om dagen, og neppe sitter stille lenge av gangen?
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

RSandven

Siden de er så kjappe med å koble seg opp mot bilen, så skulle det vært egen servicemeny!
Her kunne du fått tilgang til en enkel 3D-modell av bilen, så kunne du merka det området som det var feil med (evt tekst), så kunne man blitt ringt opp når de hadde en mann/dame klare.

Jiz, jeg skal sende inn et forslag :D
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Havebigfun

Sitat fra: VigdisA på tirsdag 03. september 2013, klokken 00:52
Sitat fra: SimenT på mandag 02. september 2013, klokken 22:45
I videoen står det virkelig EACH vehicle, ikke stikkprøver. Mulig en har en light test og noen få grundige da :(
Var på fabrikken i juli på omvisning og så blant annet der de kjørte vanntesten. Denne testen er en del av "linjen" og kommer rett etter at de har gått over for å sjekke at alt er montert rett. Det ser umulig ut å hoppe over vanntesten - bilen kjører på en plattform der eneste vei videre er gjennom bilvasken. Lurer litt på hvordan de kan ha oversett det.

Det var en dose med vann bak i vår også en av gangene vi vasket den med hageslange, men den har holdt greit unna i det regnværet den har vært utsatt for så langt.
Hvor/hvordan sender forresten folk feilmeldinger og spørsmål? Vil tro de på servicesenteret har fullt opp med å levere ut biler om dagen, og neppe sitter stille lenge av gangen?
Etter denne testen har bilen blitt lastet inn/ut av kontainer, kontaineren har blitt flyttet med kraner og stått på skip. I tillegg lastebiltransport i Norge. Underveis kan det ha vært noen harde landinger so har forskjøvet pakninger el. Det er mange muligheter :o

Kallagtunet

Jeg vil tro at det sikert er andre grunner til vannintrengning enn transport. Siden det bare er enkelte biler som har problemet så finnes det sikkert en fiks, vi får håpe den kommer før frosten, vann som blir til is som sprenger i krinker og kroker er nok ikke ideelt.

Kallagtunet

#79
Har du funnet ut noe mer om hva dette er, har du fått kontakt med tesla og latt dem få kjøre fjerndiagnostikk?


Sitat fra: Cirion på mandag 02. september 2013, klokken 09:08
Sitat fra: Cirion på mandag 02. september 2013, klokken 07:07
- Rullerende skremmende feilmeldinger...
Car needs service! 12V low! Drive carfully! Stop car safely! Car might stop suddenly! osv... osv...

Hender innimellom når jeg løper bort til bilen låser opp med "nøkkelen" og napper ut strømkabelen fort som F. Bare å gå ut av bilen, lukke ladeluke, låse. Låse opp og sette seg inn i bilen trykke på bremsen og sette den i drive. Alle meldinger borte.

Fikk snakket med en av lade ingeniørene fra USA på Brokelandsheia, og han kunne forklare at på 230IT er det normalt... De har en bug de forsøker å finne ut av, som går på dette, og det skjer på 230IT som jeg har hjemme. Jeg forklarte han hvordan han kan reprodusere bug'en hver gang, og han takket for info og noterte seg det i blokka si. Han notererte seg også "bug" i Tesla App, som viser i følge han "voltage to neutral line" i stedet for 400V. Superchargerene viser forresten 398V med 129A på slutten, glemte å skjekke sånt tidligere i prosessen. Fikk også tatt med det at App'en ikke viser 3fase.
Til de som eventuelt misforstår ordet rullerende, og henger seg opp i den ene teksten om 12v low. Det er hverken lavt 12V eller noen av de andre tingene som som er reelle, men feilmeldingene popper opp på skjermen, en etter en og jeg tror det er nesten samtlige feilmeldinger som kan gis. Med rullerende mener jeg at de gis om, og om igjen. Dette er en software bug, og ikke problemer med lavt 12v batteri.

TS

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 03. september 2013, klokken 08:53
Sitat fra: VigdisA på tirsdag 03. september 2013, klokken 00:52
Sitat fra: SimenT på mandag 02. september 2013, klokken 22:45
I videoen står det virkelig EACH vehicle, ikke stikkprøver. Mulig en har en light test og noen få grundige da :(
Var på fabrikken i juli på omvisning og så blant annet der de kjørte vanntesten. Denne testen er en del av "linjen" og kommer rett etter at de har gått over for å sjekke at alt er montert rett. Det ser umulig ut å hoppe over vanntesten - bilen kjører på en plattform der eneste vei videre er gjennom bilvasken. Lurer litt på hvordan de kan ha oversett det.

Det var en dose med vann bak i vår også en av gangene vi vasket den med hageslange, men den har holdt greit unna i det regnværet den har vært utsatt for så langt.
Hvor/hvordan sender forresten folk feilmeldinger og spørsmål? Vil tro de på servicesenteret har fullt opp med å levere ut biler om dagen, og neppe sitter stille lenge av gangen?
Etter denne testen har bilen blitt lastet inn/ut av kontainer, kontaineren har blitt flyttet med kraner og stått på skip. I tillegg lastebiltransport i Norge. Underveis kan det ha vært noen harde landinger so har forskjøvet pakninger el. Det er mange muligheter :o

Dette kan vel stemme . Aluminium er jo også et mykt materiale som kan vri seg litt i slike tilfeller ?
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

kimnaess

Jeg har sett etter flere av feilene som nevnes her, men det er kun dårlig mottak av DAB radio som jeg merker, samt at passasjerdøra framme noen ganger går opp samtidig som bilen settes i Park.

Har bedt Tesla se på dette

Fortsatt strålende fornøyd, fantastisk bil :)
Masse morsomme fossilbiler
Tesla Roadster 2012
Tesla Model S P85+ 2013
Tesla Model S P85D 2015
Tesla Model S 70D 2015
Tesla Model X 60D 2016
Tesla Model S 60D 2016
Tesla Model X 90D 2017
Tesla Model X 100D 2018
Tesla Model 3 LR 2019

TesLars

Sitat fra: kimnaess på onsdag 04. september 2013, klokken 01:17
Jeg har sett etter flere av feilene som nevnes her, men det er kun dårlig mottak av DAB radio som jeg merker, samt at passasjerdøra framme noen ganger går opp samtidig som bilen settes i Park.

Har bedt Tesla se på dette

Fortsatt strålende fornøyd, fantastisk bil :)

Døra går opp når bilen settes i park? wow. Kanskje en ny SW upgrade funksjon :P
Oslo
Black Model S

TS

Sitat fra: TesLars på onsdag 04. september 2013, klokken 08:29
Sitat fra: kimnaess på onsdag 04. september 2013, klokken 01:17
Jeg har sett etter flere av feilene som nevnes her, men det er kun dårlig mottak av DAB radio som jeg merker, samt at passasjerdøra framme noen ganger går opp samtidig som bilen settes i Park.

Har bedt Tesla se på dette

Fortsatt strålende fornøyd, fantastisk bil :)

Døra går opp når bilen settes i park? wow. Kanskje en ny SW upgrade funksjon :P
Alt har sin funksjon .. :

Du skal slippe av en bekjent, kona eller svigermor .  For å gi deg mest mulig kvalitetstid i bilen (alene) går døren automatisk opp i P, passasjeren forlater bilen umiddelbart uten mye smalltalk og lange adjø..
Me like ... ;D
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

D.O

Som Johanh skrev i en annen tråd etter å ha mottatt bil Som andre har jeg blå adapter, rød adapter, lader nr 2, vinterdekk på felg på min Due list. Spurte om tidsaspekt på dobbeltladeren og rød/blå adapter, fikk 3-4 uker som svar. Min DS mente installasjon av dobbeltladeren var ganske fort gjort, kanskje maks 1-2 timers jobb, sannsynlig raskere. Han antydet at Ranger service på dette var usannsynlig (jeg har ikke kjøpt noen service pakke) men vi får vel se...
At Ranger er uaktuelt? Men de må vel dekke utgifter for reise og opphold? Kan vel ikke levere ut en bil med feil og mangler og forvente at eier skal stå for utgiftene med å ordne dem? For min del ville en tur til nærmeste servicsenter være ensbetydene med å måtte overnatte.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Kallagtunet

Noen som har fått fikset radiomottaks problemene enda?


Spooz

Var innom servicesenter i Bergen. Utrolig hyggelig svensk kar som koblet til diagnose, "resatte gateway" og gjorde justeringer for FM/DAB. Kan ikke med hånden på hjertet si at jeg merket forskjell etterpå. Vannlekkasjen ble forklart med mulig feiljusterte hengsler på bagasjeluke. Leverer inn bilen til uken så får vi se.

JohanH

Jeg merket da jeg kom hjem en solid ripe på gavlen på hø bakdør. Fått beskjed de vil se på og utbedre i forb. med installasjon av lader nr 2. Ikke stor issue når den sitter der den sitter.

Harlex

Sitat fra: JohanH på fredag 06. september 2013, klokken 21:45
Jeg merket da jeg kom hjem en solid ripe på gavlen på hø bakdør. Fått beskjed de vil se på og utbedre i forb. med installasjon av lader nr 2. Ikke stor issue når den sitter der den sitter.

Den var stygg... Kan selvsagt ikkje aksepteres på en ny bil....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

JohanH


Sitat fra: Harlex på fredag 06. september 2013, klokken 21:52
Sitat fra: JohanH på fredag 06. september 2013, klokken 21:45
Jeg merket da jeg kom hjem en solid ripe på gavlen på hø bakdør. Fått beskjed de vil se på og utbedre i forb. med installasjon av lader nr 2. Ikke stor issue når den sitter der den sitter.

Den var stygg... Kan selvsagt ikkje aksepteres på en ny bil....

Enig. Men ikke ille nok til å levere bilen tilbake :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA