Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forsatt "No Linked Vehicle" på iPhone App etter levering av bil

Startet av Spooz, søndag 08. september 2013, klokken 10:24

« forrige - neste »

Kallagtunet

Problemene med 12 v batteriet er altså ikke løst (ref feilmeldingen din)... Hmm får håpe du ikke finner bilen med rutene nede en morgen uten mulighet til å få start eller ladet den...

Cirion

Sitat fra: Kallagtunet på mandag 02. september 2013, klokken 07:19
Problemene med 12 v batteriet er altså ikke løst (ref feilmeldingen din)... Hmm får håpe du ikke finner bilen med rutene nede en morgen uten mulighet til å få start eller ladet den...
Med andre ord, du har ikke lest hva jeg skrev?!?!?

Vil du at det skal være et problem med 12V eller liker du bare å trolle?
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Cirion

Sitat fra: Cirion på mandag 02. september 2013, klokken 07:07
- Rullerende skremmende feilmeldinger...
Car needs service! 12V low! Drive carfully! Stop car safely! Car might stop suddenly! osv... osv...

Hender innimellom når jeg løper bort til bilen låser opp med "nøkkelen" og napper ut strømkabelen fort som F. Bare å gå ut av bilen, lukke ladeluke, låse. Låse opp og sette seg inn i bilen trykke på bremsen og sette den i drive. Alle meldinger borte.

Fikk snakket med en av lade ingeniørene fra USA på Brokelandsheia, og han kunne forklare at på 230IT er det normalt... De har en bug de forsøker å finne ut av, som går på dette, og det skjer på 230IT som jeg har hjemme. Jeg forklarte han hvordan han kan reprodusere bug'en hver gang, og han takket for info og noterte seg det i blokka si. Han notererte seg også "bug" i Tesla App, som viser i følge han "voltage to neutral line" i stedet for 400V. Superchargerene viser forresten 398V med 129A på slutten, glemte å skjekke sånt tidligere i prosessen. Fikk også tatt med det at App'en ikke viser 3fase.
Til de som eventuelt misforstår ordet rullerende, og henger seg opp i den ene teksten om 12v low. Det er hverken lavt 12V eller noen av de andre tingene som som er reelle, men feilmeldingene popper opp på skjermen, en etter en og jeg tror det er nesten samtlige feilmeldinger som kan gis. Med rullerende mener jeg at de gis om, og om igjen. Dette er en software bug, og ikke problemer med lavt 12v batteri.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Kallagtunet

#63
Sitat fra: Cirion på mandag 02. september 2013, klokken 09:03
Sitat fra: Kallagtunet på mandag 02. september 2013, klokken 07:19
Problemene med 12 v batteriet er altså ikke løst (ref feilmeldingen din)... Hmm får håpe du ikke finner bilen med rutene nede en morgen uten mulighet til å få start eller ladet den...
Med andre ord, du har ikke lest hva jeg skrev?!?!?

Vil du at det skal være et problem med 12V eller liker du bare å trolle?

Jeg har lest hva du skrev og jeg ser at du selv har innsett at det var forholdsvis enkelt å missforstå...

Bra at så langt ingen leverte biler inklusive din har opplevd 12v problemene som har vært så gjenstridige i US.

Trollebeskyldinger synes jeg forøvrig at man skal spare litt på, men meg om det.

glaserud

P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Spooz

10-15 liter var en overdrivelse. Tar selvkritikk på den. ;) Men at det var store mengder er det ingen tvil om. Lot den stå å renne av seg en god stund. Om det så bare var 1 dl er det 1 dl for mye. Venter på at servicesenteret er operativt, så får vi melde inn feilen.

Roger (NO)

Da har jeg spylt ned bilen, og viser ingen tegn til lekkasjer noen steder.
Mulig det blir noe annerledes når den står ute i heavy regnvær da vannet kommer fra samme retning og treffer samme punkter over en lang periode...

Når det gjelder limet du hadde i trekantvinduet Spooz, så har jeg antydning til det samme på høyre side bak. Det virker som om det er en noe større glippe mellom interiøret og vinduet, og at limet/silikonen derfor blir noe synlig.

Andre ting jeg har oppdaget er at det er noe slark og knirk i øvre delen av innmaten i døren som blir merkbart når en legger armen i vinduskarmen.Virker som om delen over aluminiumsdekor-listen er separat fra resten, og at det oppstør bevegelse mellom disse...

Teslafrank

Jeg har en bug: Når jeg nærmer meg bilen og den åpner seg, eller sitter i bilen og setter den i P- så åpner høyre fremdør seg!  Dørhåndtaket går nok for langt ut, slik at den tror den skal åpne døren.

Sendte mail i dag formiddag, og har hatt to samtaler i løpet av dagen med serviceavd. De tok raskt tak i problemene, og er på ballen tvert!  BRA! Lastet ned filer fra bilen, og skulle sjekke dette.

Fikk også skiltene til bilen i dag, sendt med fly. BRA!

Stellar

Sitat fra: Modelsn på søndag 01. september 2013, klokken 22:23
Sitat fra: Veggen på søndag 01. september 2013, klokken 21:01
Dette høres svært bekymringsverdig ut!  :-[

Dette bare (eller dessverre) bekrefter mine tidligere tanker. Tesla har i mitt hode ikke kontroll på kvaliteten. Jeg må si det frister veldig lite å slite med en lekk bil i vinterkalde Norge. Lekkasjer vekker gamle og dårlige minner fra en lekk Datsun, hvor isskrapen var et flittig brukt verktøy på innsiden av vinduene. Jeg husker ennå den råtne / mugne lukten som aldri forsvant.

Så jeg utsetter nok en gang bestilling av Tesla Model S. Jeg kommer aldri til å bestille en bil som ikke er garantert vanntett, slik mine siste Toyotaer, Volvoer og nå Nissan Leaf har vært.

Ripper litt opp igjen i min gamle tråd om hvorfor jeg kansellerte min bestilling. http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7683.0.html

Hvis du aldri kommer til å bestille en bil som er GARANTERT vanntett, tror jeg du blir billøs resten av livet. Hverken Toyota, Volvo, Nissan eller andre bilmerker kan garantere at den nye bilen du bestiller kommer til å være vanntett.
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

Muffinman

Sitat fra: Teslafrank på mandag 02. september 2013, klokken 21:40
Jeg har en bug: Når jeg nærmer meg bilen og den åpner seg, eller sitter i bilen og setter den i P- så åpner høyre fremdør seg!  Dørhåndtaket går nok for langt ut, slik at den tror den skal åpne døren.
Er det slik hele tiden, og har det vært siden du fikk bilen? I så fall kan man jo spørre seg om det ikke kunne vært avdekket ved klargjøringen - de låste jo sikkert bilen opp da også...

satheesh.net

Til de av dere som lurer på om den skal være "vanntett" eller ei (sjekk 20 sekunder i videoen):



Når det er sagt er nok svært få biler garantert vanntett. Men at de tåler mye og ikke skal lekke på vitale (og gjennomtenkte områder) skal jo være en del av måten bilen er bygd på.

AreLib

vil tru vannet i bakluka skyldes tett drenering...kan være kanalene er bygd for små....og blitt tetta med lakk?
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

SimenT

I videoen står det virkelig EACH vehicle, ikke stikkprøver. Mulig en har en light test og noen få grundige da :(
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

TS

Sitat fra: SimenT på mandag 02. september 2013, klokken 22:45
I videoen står det virkelig EACH vehicle, ikke stikkprøver. Mulig en har en light test og noen få grundige da :(

Får ikke håpe det er den høytrykkstesten som er for tøff for pakningene da  :P


Dette skrev JackB på tesla sitt forum:

JackB | 28. FEBRUAR 2013
During a Thanksgiving trip to Seattle my S was parked in an outdoor hotel lot while some 12 inches of rain fell overnight. The Pano roof did fine, but water did get trapped in the rear liftgate. Tesla rangers came to my house a few months later and put in new seals around the rear taillights. Haven't had the car in rain like that since, so not sure if it did the trick.

rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

PHsigP85

Sitat fra: SimenT på mandag 02. september 2013, klokken 22:45
I videoen står det virkelig EACH vehicle, ikke stikkprøver. Mulig en har en light test og noen få grundige da :(

Da har jeg vært heldig og fått en gjennomtestet bil.

Signature levert for en uke siden og nå rullet 100 mil. Bare velstand og ingenting å klage på bortsett fra litt dårlige mottakerforhold på DAB. Ettersom jeg ikke har erfart noe knirk av noe slag nyter jeg stillheten!
Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA