Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Trondheim - Hitra

Startet av Sigurd, lørdag 07. september 2013, klokken 09:37

« forrige - neste »

03sib113

Vi håper å få vår tidlig neste uke. :-) kjørte etter en lastebil sørover på e18 ista. Der var det endel up. Usikker på om det var elbilen siden jeg var litt langt bak...

Synes de brukte veldig mye tid på å vente på den båten...

Skal bli bra å slippe bussen/dieseldyret nå!
Tungsten E-Up!

B-Sharphill

Da var dato for overlevering spikret, neste torsdag kl 15  ;D

Er det noen her inne som alt har fått bilen, og eventuelt har noen tilbakemeldinger å komme med no når dei har hatt bilen ei lita stund???
[/quote]

Hei. Gratulerer med ny e-up!
Har nå kjørt 790 km med e-up'en, og er super fornøyd.
Teknisk er det ingenting å sette fingeren på, men App'en krangler en gang iblant. Får ikke startet varmeapperat fra App'en. Men, går jeg via nettsiden. så går det greit.

For info : Sett i lys av vår bruk av bilen, føler jeg ikke behov for å kjøpe Bosch vegglader.
Man sparer potensielt 1-2 timers ladetid ved bruk av Bosch vegglader, og teknisk avdeling hos Møller har heller ikke gitt meg noen andre gode argumenter for hvorfor jeg burde investere Kr.11.000,. i denne vegglader. Kjøper heller en ekstra orginal lader til halve prisen.. :-)





Trig8

Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 22. november 2013, klokken 22:14
Når det gjelder vinterdekk er jeg litt nysgjerrig på hvilke dekk som har lavest rullemotstand.
Gå inn på NAF sine sider og se på vinterdekktesten der.
2013 Nissan Leaf Acenta
2018 Nissan Leaf bestilt
Stjørdal

Duken

#93
Da er en sølv metallic klar for levering i løpet av de neste ukene:)
Men som mange andre her kjøper jeg ikke vinterdekk fra forhandler. Hadde sjekket pris på samme som kommer originalt, 175/65-14, men ser her at flere har gått opp i størrelse og samme anbefaling kom fra Møller Bil. Hva er grunnen til at jeg bør gå opp til 165/65-15? Annet enn det ser bedre ut enn de 14" trillebårhjulene ;)

elektrolux

Sitat fra: Duken på søndag 01. desember 2013, klokken 09:47
Hva er grunnen til at jeg bør gå opp til 165/65-15? Annet enn det ser bedre ut enn de 14" trillebårhjulene ;)

Forskjellen i rulleomkrets på disse dekkene er beskjedne 2,13%, så høyden er omtrent identisk. Viktigere er at det smalere 15" dekket vil få bedre marktrykk, og dermed bedre veigrep på løs snø.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

03sib113

Da får vi bilen imorgen!  ;D

Endelig kan Touranen og busskortet få seg litt hvile... :-)
Tungsten E-Up!

Tungstein

Fikk  min på fredag ;D

Har snart kjørt 60 mil alt virker greit så langt,håper det forsetter slik :D

kulfyr

Sitat fra: Tungstein på onsdag 04. desember 2013, klokken 20:30
Fikk  min på fredag ;D

Har snart kjørt 60 mil alt virker greit så langt,håper det forsetter slik :D
Har du gjort deg opp noen erfaringer i bruk av appen? Fungerer den fint?
Kjører VW e-Up
Reservert Model X #175
Kun elektrisk fra 2015 :)

03sib113

Siden jeg ikke har Apple får jeg ingen app før i januar...  >:(
Tungsten E-Up!

rojohan

Sitat fra: 03sib113 på onsdag 04. desember 2013, klokken 22:57
Siden jeg ikke har Apple får jeg ingen app før i januar...  >:(

Men du kan vel bruke funksjonen via pc'en?

corvette

Appen fungerer ekstremt dårlig både på iPad og PC.
Alle funksjonene bare henger og feilmeldingene hagler. Brukte 15 minutter på å få på varmen i morges, og deretter ville den ikke slå seg av.....
Skuffende i forhold til Volvo sin app som fungerer bra.

mvh John
VW e-Up! kjørt 17100 km

Tungstein

Appen funger stor sett på min mac hjemme men på jobb tlf.(anroid)  så henger den som regel,så det er godt kulda ikke  har startet skikkelig.

Stikkkontakt

Sitat fra: Tungstein på torsdag 05. desember 2013, klokken 16:57
Appen funger stor sett på min mac hjemme men på jobb tlf.(anroid)  så henger den som regel,så det er godt kulda ikke  har startet skikkelig.


Dvs med Android må den brukes via nettleser?
Kan den programmeres slik at den er varm til samme tid hver dag?
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

03sib113

Det skal gå ann det ja. Kan gjøres fra bilen.
Tungsten E-Up!

Lurvine

#104
Har tidsinnstilt varmen i bilen to ganger i dag, funket som bare det :) God og varm bil ved avreise :)
VW e-up (aka Snowflake)
Oslo - Sandvika

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA