Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 30.August: Bilder og referater fra åpning av ladestasjoner

Startet av Celter, torsdag 29. august 2013, klokken 22:16

« forrige - neste »

VigdisA

En variant av psykosen: Hva med å ha bil, men at den er kjempemøkkete etter kjøretur i helgen, og at man av ulike årsaker ikke har hatt tid til å vaske den ordentlig - what to do - for å finne et smutthull for bilpleie..eller gjemme bilen hjemme til den har fått vasketid tro..
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

eledille

Jeg lider fremdeles av Tesla-psykose. Jeg har spylt, vasket og fjernet asfaltflekker i et par timer nå, mens vaskevannet frøs på asfalten så jeg nesten ramla flere ganger. To bøtter, en til skylling og en til såpevann, begge med rist i bunnen så det ikke skal komme sand på kluten.

Kaldt og vått var det. Likevel sitter jeg her og smiler fornøyd. Jeg fikk ikke vasket forrige helg, men nå er Tessie blendende vakker igjen :)
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Leif1

Fin tråd.  ;D

Har vel de fleste av symptomene listet på de foregående sidene,
+ noen til...

Dette ser ut til å bli den lengste vinteren noen sinne!
Konvertitt fra S til X

TK Askøy

Jeg har aldri i mine levedager styrt så mye på med vasking og støvsuging av noen bil  ;D
90D mottatt desember 2015
S85 mottatt september 2013, solgt

Leif1

Madammen derimot, har begynt å utvikle rekkeviddeangst..
Har fått spørsmål som: "skal dere virkelig selge den andre bilen og bare ha elbil??!!"

Er vel egentlig akkurat det jeg tenkte meg å gjøre ja.
Konvertitt fra S til X

VigdisA

Sitat fra: TK Askøy på søndag 10. november 2013, klokken 23:30
Jeg har aldri i mine levedager styrt så mye på med vasking og støvsuging av noen bil  ;D
Ikke jeg heller, men så blir jo resultatet så flott også da!

TK Askøy

Sitat fra: VigdisA på mandag 11. november 2013, klokken 16:33

Sitat fra: TK Askøy på søndag 10. november 2013, klokken 23:30
Ikke jeg heller, men så blir jo resultatet så flott også da!
Helt enig! Føler at jeg er klar for å kjøre et brudepar til kirken hver gang den er nyvasket  8)
90D mottatt desember 2015
S85 mottatt september 2013, solgt

Aage M.

Fikk bilen idag. Kona hadde trodd at jeg nå endelig skulle vende tilbake til min lett tilbakelente positur, etter 11mndr og 18 dagers venting. Hun registrerte raskt at det snarere inntrådte en forverring. Påstår at jeg snakker kontinuerlig på inn- og utpust, og at samtaleemnet er (om mulig) enda mer ensporet. Fikk en mail i kveld ca. kl.2305. Den var fra kona, som satt i Stresslessen ved siden av meg. Har ikke svart ennå, måtte ned i garasjen å sjekke ekvipasjen.  ::)
PS. (Madammen må gå med korsett i fire mndr, etter en ryggoperasjon, og får ikke kjøre bil. Det betyr desverre at jeg må være sjåfør i tide og utide. Blir nok en prøvelse, men hva ofrer man ikke for husfreden).  ;)

Hetlsh

Sitat fra: andyco på torsdag 29. august 2013, klokken 22:08
Ekstase for en Teslapsyk stakkar som skal hente sin bil i morgen: I kveld, kvelden før jeg skal hente min lenge (sykelig) etterlengtede TMS er jeg ute og spiser med en kollega fra USA. Kommer jo innpå at jeg gleder meg til morgendagen hvorpå hun blir helt vill av begeistring og kan meddele at hennes sønn er en Lead Engineer hos Tesla med ansvar for batteriutviklingen deres. Wow - snakk om excitement. Ble enig om å maile over alt jeg kan komme på av spm om batteriutviklingen deres så skulle hun dra ut av han det han kunne si :)

Jeg har alvorlige symptomer på Teslamania. Har ligget våken halve natten og tenkt på utfordringene mr. Musk har med media nå etter tredje brannen i batteriet. Jeg tror dette kan løses ved å laminere bunnplaten i batteriet med fiberarmering i kevlar eller karbon limt mellom to 3 mm aluminiumsplater.   :) :D

Jeg tror din venn vil bli glad for ideen som mangedobler gjennomlokkingsstyrken i batteriet for å lage et enda mer perfekt produkt.  ;D

Lille Lance

En ny uke har startet ... en ny uke der My Tesla sjekkes hver 2. time og forumet leses fortløpende, likedan Facebook-siden til TOCN ... så inn på Youtube og sjekke noen Tesla snutter, Goolge-søk for å sjekke anne Tesla info ... Så noen mailer til Tesla Amsterdam for å høre om de vet noe mer om produksjonsoppstart og ny estimert levering ... og sånn går dagene ...

Jobben får lide, jeg er sikkert redusert minst 50% i effektivitet ... kona maser om andre ting som ikke blir gjort i heimen .... Dette går mot krise ... Kjære Tesla, la meg få bilen snart  ;D
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Lille Lance

Nå må jeg få bilen slik at jeg slipper å bruke hele arbeidsdagen og fritida på forumet   ::)  F5 og mail inbox sjekkes hvert 10ende minutt for å få siste nytt fra DS om levering. Sover nesten ikke om natta. Jeg merker kreftene tar snart slutt ... klarer ikke mer ... gi meg bilen nå!  ;D ;D 
X75D med alt utstyr
TOCN medlem

Lille Lance

Heller Tesla-psykosen enn FIASKO I OL !!  ::)
X75D med alt utstyr
TOCN medlem

VigdisA

Sitat fra: Lille Lance på mandag 10. februar 2014, klokken 14:30
Nå må jeg få bilen slik at jeg slipper å bruke hele arbeidsdagen og fritida på forumet   ::)  F5 og mail inbox sjekkes hvert 10ende minutt for å få siste nytt fra DS om levering. Sover nesten ikke om natta. Jeg merker kreftene tar snart slutt ... klarer ikke mer ... gi meg bilen nå!  ;D ;D
Det hjelper ikke så mye når man får bilen, men den inntar nye former :-)

sn0le

Føler meg hardt angrepet nå om dagene.
Er enda mange måneder til jeg får bilen..... Sukk.
Kjenner jeg blir "plaget" hver gang jeg ser en TMS. Hver dag møter jeg minst 4-5 stykker på tur til/fra jobb.

I dag cruiset jeg en stund ved siden av en heldiggris på E6 på tur ut av Oslo.
En Hamar-registrert Multicoat rød S85, registreringsdato 11/3. Sannsynligvis akkurat vært og henta bilen sin i dag.
Den var så blank og fin atte.....

Gi meg styrke!!!
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

pej

psykosen blir bare sterkere jo nærmere man kommer....

Betale bilen - check
Aktivere forsikring - check
Installere Salto type 2 lader i garasjen - check
Ekstra ladelukeåpner - check
Adaptersett fra Kirkebo - check
Ekstra type 2 kabel til bilen - check
Ladeplass på jobben - check
Hente bil - 27.Mars - :-)
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA