Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading med UMC/Mobile Adapter og skjøteledning

Startet av kimlillebo, mandag 19. august 2013, klokken 21:31

« forrige - neste »

BMW850

Det som det har vært argumentert med her inne er at om du ikke har brikke vil det medføre noe manuelt arbeid som igjen medfører økte kostnader. Uansett, min brikke bak nosecone har ikke funket det siste halve året. Ingen grønne blink. Brukte vulkteip så jeg tror den skal være vanntett. Må åpne og sjekke...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Griffel

Sitat fra: jorgen.s på fredag 31. juli 2015, klokken 14:27
ps:
Veldig nyskjerrig på disse enorme kostnadene med manuell kontroll. Hvor er disse dokumentert?

Riksrevisjonen:
SitatI 2011 betalte trafikantane 6,6 mrd. kroner i bompengar.  Bompengeselskapa hadde 818 mill. kroner i driftskostnader, noko som utgjer 12,5 prosent av bompengeinntektene. Det er eit mål at bompengeinnkrevjinga skal skje med lågast mogleg kostnad. - Undersøkinga viser at dette ikkje er realisert, seier riksrevisor Jørgen Kosmo.
.
Manglande bruk av brikke i automatiske anlegg medfører kostnader - mellom anna til biletebehandling - for selskapa.
.
- Vegmyndighetene bør derfor sette i verk tiltak for å sikre at fleire trafikantar bruker brikke, seier riksrevisor Jørgen Kosmo.
Nå har vel ingen snakke om enorme kostnader, men at der er kostnader.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Bushy

Nå har jeg ikke lest de siste sidene her. Men idag dumpet det ned en regning på bompasseringer. Der ikke bombriken har blitt registrert... Så er vel ikke baare å legge igjen brikken hjemme. Kommer til å klage på den. Så får man se...
S75D sept. 17

Tuxedo

Sitat fra: Bushy på fredag 31. juli 2015, klokken 18:41
Nå har jeg ikke lest de siste sidene her. Men idag dumpet det ned en regning på bompasseringer. Der ikke bombriken har blitt registrert... Så er vel ikke baare å legge igjen brikken hjemme. Kommer til å klage på den. Så får man se...
Hvis du er lagt inn med el-bilfritak i systemet, så skal du ikke få regning selv om brikken ikke har gitt utslag, og skiltet har blitt fotografert i stedet.  De fleste bomselskaper krever at du aktivt søker om fritak når du får brikken (det går ikke automatisk selv om bilnummeret begynner på EL).
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Bushy

Ja det var det første jeg gjorde. Hadde bombrikke fra gamlebilen. Så fikk sendt inn med kopi av vognkort første dagen. Men er nok ikke noe problem da. Var 190 kr å.. Om dem skal slå seg vrang
S75D sept. 17

Spinner

Sitat fra: Bushy på fredag 31. juli 2015, klokken 19:09
Ja det var det første jeg gjorde. Hadde bombrikke fra gamlebilen. Så fikk sendt inn med kopi av vognkort første dagen. Men er nok ikke noe problem da. Var 190 kr å.. Om dem skal slå seg vrang
Fikk en sånn regning helt begynnelsen jeg og. La inn klage på nettsidene til bompengeselskapet, kravet ble slettet og har aldri fått noen regning siden... :)

...bortsett fra passeringer på Svinesund >:(

chal

Sitat fra: Stig O på onsdag 18. februar 2015, klokken 08:39
Det er et hull i støtfangeren bak noseconen som passer perfekt til autopassbrikken, så man trenger ikke tape den fast. Har fungert utmerket i et år hos meg.

Jeg har festet brikken i dette hullet, men den funker bare 20 % av gangene. Tror den må klistres til selve Nosecone hvis det skal funke.

Tuxedo

Sitat fra: chal på lørdag 12. september 2015, klokken 18:27
Det er et hull i støtfangeren bak noseconen som passer perfekt til autopassbrikken, så man trenger ikke tape den fast. Har fungert utmerket i et år hos meg.

Jeg har festet brikken i dette hullet, men den funker bare 20 % av gangene. Tror den må klistres til selve Nosecone hvis det skal funke.
Jeg erfarte at brikken må monteres "rett" vei, altså at festemekanismen (som man ville bruke på en frontrute) må peke fremover, mot nosecone-dekselet.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Digiman

På biler som er nylig levert er det nå et sort felt på høyereside av speilet hvor bombrikken fungerer utmerket.

GOS

Også fingert utmerket for meg i  1 1/4 år. La den bare i en brødposen og la den inni nevnte "rom" i soporen eller hva det var bakom nosecone. Gir riktig signal hver gang jeg gidder å se på bompasseringen.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Cobos

Min brikke ble plassert i en vakumpakket pose idet jeg fikk bilen i september 2013. Tapet fast i selve plastikken på nosecone riktig vei. Det har fungert upåklagelige i nå snart 2 år. Eller det ble kanskje oktober før jeg faktisk fikk ordnet brikka i nosecone så nesten 2 år :)

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Elbil fundamentalist

Min brikke fungerte ikke i frontruta. Måtte sette den i nosecone. Fungerer fint der. Må ha brikke som fungere i f.eks Danmark.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

chal

Sitat fra: Tuxedo på lørdag 12. september 2015, klokken 18:33

Jeg erfarte at brikken må monteres "rett" vei, altså at festemekanismen (som man ville bruke på en frontrute) må peke fremover, mot nosecone-dekselet.
Ja riktig. Jeg passet på det, men det funker ikke. Jeg planlegger å feste til selve Nosecone så får vi se.

mj

Mine to brikker fungerer ingen steder. Har prøvd i frontruta, bakruta og nosecone. Pratet med bomselskapet som konkluderte med at jeg trengte nye brikker da de var hhv 5 og 7 år gamle og sannsynligvis tomme for strøm. Fikk nye i går. Skal feste de i dag så får jeg se utover om det fungerer neste gang jeg passerer. Kjører ikke igjennom bom daglig men skal til Kr.Sand i slutten av neste uke.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Nick

Er det egentlig viktig at autopass brikken fungerer? Skiltnummeret blir vel lest av uansett.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA