Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading med UMC/Mobile Adapter og skjøteledning

Startet av kimlillebo, mandag 19. august 2013, klokken 21:31

« forrige - neste »

satheesh.net

Sitat fra: Nick på søndag 13. september 2015, klokken 11:28
Er det egentlig viktig at autopass brikken fungerer? Skiltnummeret blir vel lest av uansett.

Det er korrekt, men disse sjekkes manuelt mot det sentrale registeret. Altså unødvendig ekstra arbeid for de ansatte.

Nick

Sitat fra: satheesh.net på søndag 13. september 2015, klokken 12:02
Sitat fra: Nick på søndag 13. september 2015, klokken 11:28
Er det egentlig viktig at autopass brikken fungerer? Skiltnummeret blir vel lest av uansett.

Det er korrekt, men disse sjekkes manuelt mot det sentrale registeret. Altså unødvendig ekstra arbeid for de ansatte.
Høres rart ut at disse må leses av manuelt. Skiltgjenkjenning er teknologi som i dag brukes i mange av dagens biler, å bør derfor være en enkel sak å implementere hvis dette ikke allerede er gjort. Politiet bruker det også.. Høres mer ut som en dårlig og utdatert unnskyldning spør du meg..

HåkonE

Min brikke har aldri fungert. Regner med at de tar kontakt om det er et problem for de.

Føles for øvrig litt som å se et gammelt sjekkhefte hver gang jeg ser en bombrikke...

Thor2014

ByGarasjen i Bergen har sluttet å bruke AutoPASS for tilgang.
De leser nå kun skiltet. Skjer sikkert med bomringene etterhvert også.

boppus

Jeg kjører gjennom alle disse bommene uten brikke, og har ikke pådratt meg noen regning, ennå. Behøves brikke??
EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

rsomby

Sitat fra: Thor2014 på søndag 13. september 2015, klokken 18:26
ByGarasjen i Bergen har sluttet å bruke AutoPASS for tilgang.
De leser nå kun skiltet. Skjer sikkert med bomringene etterhvert også.

Kjørte inn i klostergarasjen i helgen og ble positivt overrasket over at bommen gikk opp automagisk både ved inn og ut kjøring. Er det gratis nå? Har bombrikken i nosecone og har funket bra til nå overalt også på bygarasjen.

kos

Sitat fra: rsomby på mandag 14. september 2015, klokken 00:55
Sitat fra: Thor2014 på søndag 13. september 2015, klokken 18:26
ByGarasjen i Bergen har sluttet å bruke AutoPASS for tilgang.
De leser nå kun skiltet. Skjer sikkert med bomringene etterhvert også.

Kjørte inn i klostergarasjen i helgen og ble positivt overrasket over at bommen gikk opp automagisk både ved inn og ut kjøring. Er det gratis nå? Har bombrikken i nosecone og har funket bra til nå overalt også på bygarasjen.

Ja-da det virker utmerket som i Bygarasjen men du brekt på kortet som du måtte registrere i Bygarasjen - så gratis nei


ToWalkOrDrive

Sitat fra: Nick på søndag 13. september 2015, klokken 12:10
Sitat fra: satheesh.net på søndag 13. september 2015, klokken 12:02
Sitat fra: Nick på søndag 13. september 2015, klokken 11:28
Er det egentlig viktig at autopass brikken fungerer? Skiltnummeret blir vel lest av uansett.

Det er korrekt, men disse sjekkes manuelt mot det sentrale registeret. Altså unødvendig ekstra arbeid for de ansatte.
Høres rart ut at disse må leses av manuelt. Skiltgjenkjenning er teknologi som i dag brukes i mange av dagens biler, å bør derfor være en enkel sak å implementere hvis dette ikke allerede er gjort. Politiet bruker det også.. Høres mer ut som en dårlig og utdatert unnskyldning spør du meg..

Hvis en ser i begynnelsen av denne tråden så finnes det en del artikler på at de faktisk sjekker dette manuelt...sikkert og for å sjekke at skiltet tilhører riktig bil, og ikke bare et elektrisk vridende skilt med 2 skilt på....I polen er det og skilt som starter med EL.
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

chal

Sitat fra: chal på søndag 13. september 2015, klokken 08:10
Sitat fra: Tuxedo på lørdag 12. september 2015, klokken 18:33
Sitat fra: chal på lørdag 12. september 2015, klokken 18:27
Sitat fra: Stig O på onsdag 18. februar 2015, klokken 08:39
Det er et hull i støtfangeren bak noseconen som passer perfekt til autopassbrikken, så man trenger ikke tape den fast. Har fungert utmerket i et år hos meg.

Jeg har festet brikken i dette hullet, men den funker bare 20 % av gangene. Tror den må klistres til selve Nosecone hvis det skal funke.
Jeg erfarte at brikken må monteres "rett" vei, altså at festemekanismen (som man ville bruke på en frontrute) må peke fremover, mot nosecone-dekselet.
Ja riktig. Jeg passet på det, men det funker ikke. Jeg planlegger å feste til selve Nosecone så får vi se.
Har nå festet brikken riktig vei til innsiden av selve Nosecone. Funker nå ca 80% av gangene. Aksepterer det, orker ikke sulle mer med det.

bernta

Har nå lest en mengde av postene her inne, og fulgt de råd er gitt. Passerte bomringen i Oslo i dag, og det fungerte helt fint :-) Var litt skeptisk til å ta av noseconen, men det gikk fint.

Oppskriften ble slik:
Teip skjøter på autopass-brikken.
Putt autopass- brikken i en zip-lock pose.
Teip igjen posen for å hindre rifter (man vet jo aldri).
Tapet brikken fast til noseconen (øverst på høyre side), med riktig side vendt ut - dvs som den ville vært festet i frontruten.

Vet ikke om valg av tape har noe å si, men jeg gikk ikke for gaffa, da gaffa inneholder fibertråder som danner et nett og kan svekke signaler.

Tesla model s 85D bestilt 22. juli
Bekreftet: 23. juli
Tildelt VIN (98XXX): 26. juli
I produksjonskø: 31. juli
I produksjon: 13. aug.
I transit fra fabrikken: 25. aug
Utlevert: 21. okt

Dag A.

Sitat fra: bernta på lørdag 24. oktober 2015, klokken 20:05
Har nå lest en mengde av postene her inne, og fulgt de råd er gitt. Passerte bomringen i Oslo i dag, og det fungerte helt fint :-) Var litt skeptisk til å ta av noseconen, men det gikk fint.

Oppskriften ble slik:
Teip skjøter på autopass-brikken.
Putt autopass- brikken i en zip-lock pose.
Teip igjen posen for å hindre rifter (man vet jo aldri).
Tapet brikken fast til noseconen (øverst på høyre side), med riktig side vendt ut - dvs som den ville vært festet i frontruten.

Vet ikke om valg av tape har noe å si, men jeg gikk ikke for gaffa, da gaffa inneholder fibertråder som danner et nett og kan svekke signaler.

Jeg har selv bombrikken i nosecone da jeg synes det er noe dritt med brikken i vinduet.  Bilen min har forøvrig ikke noe "felt" i vinduet hvor brikken kan festes så nosecone var eneste alternativ.

Ellers så brukte jeg silikon på tube for å vanntette brikken, ikke tape.
Tror at silikon vil funke noe bedre enn tape.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Snowroller

2 varv med vanlig plastfolie som tätning, så fäste jag brickan på insidan av nosecone med medföljande klisterlapp. Har funkat felfritt i 6 månader nu.
Grå 85D

Soala

Tok av nosecone
Limte brikken på innsiden av nosecone
Satte på nosecone
Har funket i 1,5 år på Vestlandet.
Men bare kos dere med ziplock og garda og silikon og hva vet jeg...

Spinner

Sitat fra: Soala på søndag 25. oktober 2015, klokken 23:19
Tok av nosecone
Limte brikken på innsiden av nosecone
Satte på nosecone
Har funket i 1,5 år på Vestlandet.
Men bare kos dere med ziplock og garda og silikon og hva vet jeg...
Jeg gjorde dette med min første, den holdt i 1-2 mnd. Det rant vann ut av den når jeg tok den ut... :(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA