Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading med UMC/Mobile Adapter og skjøteledning

Startet av kimlillebo, mandag 19. august 2013, klokken 21:31

« forrige - neste »

sigurdi

Overasket på hvor mange som setter brikken feil når de faktisk monterer i frontruten, den skal monteres i det sorte/graderte feltet.
Sett det på Teslas egne lånebiler at det er montert under dette sorte feltet og brikken blir ikke registrert.
Har selv vakumert et par brikker for personer som har plassert i nosecone.
Fungerer helt supert om piggene under brikken fjernes først.
Kjører noen forbi Horten, har jeg maskin. :-) (brukes til biff og bombrikker)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Cirion

Klistret min bak nosecone i august 2013 med medfølgende dobbeltsidig teip. Ingen form for beskyttelse, kun slik jeg fikk den. Funker fortsatt fint  8)
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

ihlhaug

Sitat fra: Jejl på tirsdag 17. februar 2015, klokken 23:56
Vår ligger i midtkonsollen, og har ligget der siden sept-13.
Hvorfor skal den ligge i nosecone?

Og dette får du til å fungere uten å holde den opp? Min var festet nedenfor speil i frontrute og fungerte kun 5-10% av gangene jeg passerte bommen. Nå fungerer det hele tiden, dvs de 4 gangene jeg har passert forskjellige bommer siden i går.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Stig O

Det er et hull i støtfangeren bak noseconen som passer perfekt til autopassbrikken, så man trenger ikke tape den fast. Har fungert utmerket i et år hos meg.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

BMW850

Hatt den bak nosecone i 9 mndr uten problem. Men jeg anbefaler å surre ett par runder med vulkteip rundt sammenføyningen slik at brikka er vanntett over tid.

http://www.biltema.no/no/Bygg/Teip/Vulkteip/Vulkteip-29504/
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

kjølholdt

Dere som ikke vil ha i frontrute . legg den da inn i hullet bak nosecone. Hvis du ikke har brikke kan bomselskapet med loven i hånd kreve deg for alle bom passeringer
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

satheesh.net

Sitat fra: kjølholdt på onsdag 18. februar 2015, klokken 10:58
Hvis du ikke har brikke kan bomselskapet med loven i hånd kreve deg for alle bom passeringer

Korrekt at du må ha brikken, men de kan ikke kreve inn noe hvis den ikke leses av. ;)

Philippo10

Fikk regning ifra bomveiselskapet for alle mine passeringer siden jeg fikk bilen, ble som forventet slettet :)
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

Øyvind.h

Sitat fra: Jejl på tirsdag 17. februar 2015, klokken 23:56
Vår ligger i midtkonsollen, og har ligget der siden sept-13.
Hvorfor skal den ligge i nosecone?
Så lenge du får grønn pluss og registrert passering er alt ok.
Problemet oppstår når plasseringen ikke registeres og de i verste fall må drive manuell kontroll.
Viktig å montere slik at den leses korrekt.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

OleJA

Sitat fra: Cirion på onsdag 18. februar 2015, klokken 00:56
Klistret min bak nosecone i august 2013 med medfølgende dobbeltsidig teip. Ingen form for beskyttelse, kun slik jeg fikk den. Funker fortsatt fint  8)

Samme her - siden sept 2013.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

vegardbr

Jeg hadde gått glipp av denne tråden, og ikke egentlig tenkt over at det ikke lyser når jeg kjører bomringer... Brikken har jo vært i ruten heler tiden uten at noe lyser.
I dag tapet jeg den fast med ducttape i nosecone, og det fungerte bra. Tipset som tidligere er gitt med å vakumpakke autopassen var helt genialt.  :D
P85 2014 - Trondheim

mrjalle

Sitat fra: OleJA på onsdag 18. februar 2015, klokken 22:03
Sitat fra: Cirion på onsdag 18. februar 2015, klokken 00:56
Klistret min bak nosecone i august 2013 med medfølgende dobbeltsidig teip. Ingen form for beskyttelse, kun slik jeg fikk den. Funker fortsatt fint  8)
Samme her - siden sept 2013.

Samme her - også siden august 2013. Den virker fortsatt etter 55.000 km i all slags vær...

xref

Fikk plassert min i nosecone i dag. Pakket inn i frysepose og brukte gaffa-teip til å pakke den ekstra godt inn. Tror det skal holde greit og det lyste et fint grønt kryss på vei til jobb. :)
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

satheesh.net

Det virker som veldig mange av disse brikkeleserne er forskjellige. Enkelte plasser leses brikken av helt uten problemer, mens andre plasser må du nesten stoppe, gå ut og vifte med den rett foran sensoren for å få grønt lys... Dårlig patent på det der altså... ???

jorgen.s

#329
Sist jeg sjekket med Fjelllinjen i 2012, da jeg tegnet gratisavtale for min Leaf, var det ikke nødvendig å ha brikken i frontruta, eller andre steder i bilen. Det tas bilde av alle biler,  avtalen slås opp vha. skiltnummeret. Eneste motivasjonen for å feste bompengebrikka i frontruta eller i noseconen må vel da være en spesiell forkjærlighet for grønne lys?

ps:
Veldig nyskjerrig på disse enorme kostnadene med manuell kontroll. Hvor er disse dokumentert?
Fotgjenger
01.11.2012 - 15.09.2015 : 2012 Leaf
S85D VIN 98*** i transitt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA