Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

Nuvolari

Dette kommer til å bli 100% strøkent resultat. Det trenger du ikke tvile på.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Morten Sandvik

Sitat fra: PAM på fredag 23. august 2013, klokken 06:48
Våre første timer i vår Tesla har vært helt fantastiske, konemor e ekstatisk, uansett hvor du stopper flokker folk seg rundt bilen:-) Den er et smykke. Fantastiske kjøreegenskaper - Livet e herlig:-)

Gratulerer Preben !

Det er vel denne :
Bergen

2891 .... Svart/ svart Performance Plus

5YJSA2DP1DFP19452

Cowboystrekk

Så emn heldiggris på levanger idag med p85+. Første gangen jeg har sett en live siden jeg var i tr.h :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

El-boy

Sitat fra: Zneip på fredag 23. august 2013, klokken 17:28
Dette skjer oftere enn man tror hos alle bilforhandlere.  Kjedelig - men ikke dramatisk etter min mening. Som flere her påpeker - hadde Tesla hatt bedre tid hadde du aldri fått vite om denne transportskaden en gang.

P3273, S85, Perlehvit, 19", Tech, Luft, Lyd, Lys, Park, Antifrysepakke, Hatteholder. VIN: *13877

Jeg har selv opplevd dette. For 14 år siden (1999) overtok jeg en fabrikkny Citroen Xantia med en ganske saftig ripe under støtfangeren bak. Denne delen var av plast og det var også mulig å kjenne at plasten var trykt inn ved stripa. Dette ble reparert av ett lokalt lakkeringsverksted uten å skifte delen, men reparert/lakkert. Det er selv den dag i dag klink umulig å se at dette har vært reparert.
Så vist reparasjonsverkstedet kan sine saker vil dette bli helt fint og varigt.
Så jeg ville ikke vært så bekymret over dette.

Det hører med til historien at nå skal Citroen'en leveres til Høgger'n når Teslaen kommer i hus. En trofast tjener over ca 14.5 år(det var en overdrivelse...)

Tesla'en ferdig produsert i går (VIN 1591X), EU#193X, håper (please) på levering i slutten av september... c",)

andvib

Hentet bil på alnabru idag. Rimelig opplest på forhånd, men ikke helt forberedt på den sinnsyke akselarasjonen. Trodde jeg ga på maks under prøvekjøring,men tydeligvis ikke. Overraskende bra finish og suveren kjørefølelse.
Dobbeltlader manglet, den ene nøkkelen virket ikke, og blå enfas adapter til ladekabelen var "noen uker" unna. Har 230v blå 32a 1fas 3pins hunn på veggen i garasjen. Kjøpte da denne på clas http://www.clasohlson.com/no/Overgangsadapter/36-4551
Men det var ikke særlig vellykket. Pinlig. Noen som vet hvor man får kjøpt overgangsplugg fra schuko på teslakabel til 230v blå 1fas 3pins slik at jeg får ladet frem til tesla leverer den blå adapteren?

Arnta

Sitat fra: taraquin på fredag 23. august 2013, klokken 19:26
Så emn heldiggris på levanger idag med p85+. Første gangen jeg har sett en live siden jeg var i tr.h :)

Jeg så en mørkerød like nord for Steinkjer i dag. :) Rakk desverre ikke å se den på nært hold.  :-\ Noen her inne?
Model S 85 Pearl White

Cowboystrekk

Sitat fra: Arnta på fredag 23. august 2013, klokken 21:47

Jeg så en mørkerød like nord for Steinkjer i dag. :) Rakk desverre ikke å se den på nært hold.  :-\ Noen her inne?
Når så du den? Ikke umulig at det var den samme som jeg så? Jeg så den ca 15.30.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Arnta

Det kan godt stemme med tidspunktet taraquin, var etter da jeg så den. :)
Model S 85 Pearl White

OleJA

Sitat fra: Arnta på fredag 23. august 2013, klokken 21:47

Leste i en avisartikkel linket til fra forumet at en fra Harstad skulle hente bil i Trondheim idag. Kanskje den dere har møtt på vei hjem?
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

flux

Sitat fra: andvib på fredag 23. august 2013, klokken 20:50
Hentet bil på alnabru idag. Rimelig opplest på forhånd, men ikke helt forberedt på den sinnsyke akselarasjonen. Trodde jeg ga på maks under prøvekjøring,men tydeligvis ikke. Overraskende bra finish og suveren kjørefølelse.
Dobbeltlader manglet, den ene nøkkelen virket ikke, og blå enfas adapter til ladekabelen var "noen uker" unna. Har 230v blå 32a 1fas 3pins hunn på veggen i garasjen. Kjøpte da denne på clas http://www.clasohlson.com/no/Overgangsadapter/36-4551
Men det var ikke særlig vellykket. Pinlig. Noen som vet hvor man får kjøpt overgangsplugg fra schuko på teslakabel til 230v blå 1fas 3pins slik at jeg får ladet frem til tesla leverer den blå adapteren?
Gratulerer med ny bil!

Det er ikke lovlig med overgang fra 32A blå til Schuko. (16A rød til Schuko finnes/er lov.) Så du må evt. Lage din egen overgang/kabel, bruk kabel med 4 mm tverrsnitt, og ikke bruk den til annet enn 16A lading via umc

Har du ikke en annen normal stikkontakt i garasjen? Du kan uansett ikke lade raskere enn 16A (13A) via Schuko.

PAM

Hei Morten Sandvik - takker - ja det er den:-)
SIG - 85+, Svart/hvit, 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle, seter bagasje,

PAM

Alt har vært supert med bilen, men en liten irriterende ting er at når DAB radioen står på, så detter den ut hele tiden - er det noen som vet hva det skyldes - kjører nå FM og det fungerer udmerket:-) ?
SIG - 85+, Svart/hvit, 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle, seter bagasje,

shb

Ja det gjør min også. Litt skurring på FM er det ikke RDS, tror ikke den bytter frekvens skal sjekke mer. Men kan jo ikke finne ut allt med en gang heller.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

andvib

Sitat fra: flux på lørdag 24. august 2013, klokken 00:05
Sitat fra: andvib på fredag 23. august 2013, klokken 20:50
Gratulerer med ny bil!

Det er ikke lovlig med overgang fra 32A blå til Schuko. (16A rød til Schuko finnes/er lov.) Så du må evt. Lage din egen overgang/kabel, bruk kabel med 4 mm tverrsnitt, og ikke bruk den til annet enn 16A lading via umc

Har du ikke en annen normal stikkontakt i garasjen? Du kan uansett ikke lade raskere enn 16A (13A) via Schuko.
Oi, takk for info! Da sliter jeg litt for plassen min er langt unna vanlig schuko. Parkere hos venner i noen uker er ikke særlig fristende...

TB

Sitat

For og gjere det lovleg / trygt må du bruke ein slik: http://www.jula.no/byggsentral-230-v-32a-402392

Merk: Du må ha ein som har 230v blå 32a 1fas 3pins inn, den eg har bilde av er Blå 4-pols 3P+E, CEE 32 A 230 V - finnes nok det også, men 3 fas meir vanleg. (Eller bruke overgangskabel mellom, det finnes / er lov.)

Poenget er at det må / skal / (bør) vere 16A sikring på alle Schuko kontakter.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA