Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla iPhone App - kontakt med bilen min - med bilder

Startet av jorkus, fredag 09. august 2013, klokken 07:10

« forrige - neste »

Hyperstress

Sitat fra: sindrej på tirsdag 17. juni 2014, klokken 15:00
Andre som har problemer med at mobilen overhodet ikke får kontakt med bilen ?  Har hatt det i flere dager nå.

Nei. Mulig 3G tilkoblingen din har hengt seg i bilen. Har du prøvd reboot med skrollhjulene?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

frosken

#226
Jeg bytter fra tid til annen mellom iOS og Android. Veldig synd at Android-appen bare har ladevalg for standard (90%) og maks (100%) ladenivå.

iOS-utgaven har mulighet for å velge helt nøyaktig. Selv har jeg sweetspot på 80% i det daglige.




Muffinman

Dekker opp med Visible Tesla for å justere ladegrensen, det går greit siden jeg stort sett har PC for hånden. Hvis ikke finnes jo den lille Chrome-plug in saken som Trevor Stone har laget som lar man justere i 10% intervaller.

Men jeg skulle så gjerne hatt dette i android-appen. Hvis man i tillegg kunne justere ladestrømmen ville det vært perfekt.

Tønsberg

Savner også mulighet til å stille ladestrømmen i Apple app'en.
Noen som vet om det vil/kan komme i fremtiden?
Svart TMS 85 - Levert 6. mai 2014
Grå TM3 - Levert 20. mars 2019

.Net

Har akuratt kjøpt brukt tesla. Hvordan kobler man teslaen til smartphone?
Når jeg logger inn med "my tesla" konto, står det bare "No vehicles linked to my tesla account"

P85D

Zanka

Har du valgt "Allow Remote Connection" på skjermen i bilen?
Ekeberg, Oslo
P85+ og Model 3 LR

.Net

ja, men har ikke emailen som ble registrert på bilen da den ble bestilt..
P85D

OleJA

Sitat fra: salvegreibrokk på onsdag 13. august 2014, klokken 23:19
Har akuratt kjøpt brukt tesla. Hvordan kobler man teslaen til smartphone?
Når jeg logger inn med "my tesla" konto, står det bare "No vehicles linked to my tesla account"

Du må nok kontakte Tesla og få dem å overføre bilen til din myTesla konto.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

.Net

P85D

Knut Øygard

Hei folkens!
Jeg bytta fra iPhone til Android telefon i dag. Hadde ikke fått med meg at Androidappen var dårligere enn iPhoneappen, men ser jo det noen poster opp her...
Jeg får ikke se og endre charge limit fritt og jeg får ikke pushvarsler i androidappen. Er litt skuffet over det.

Noen som vet hvorfor det er sånn? Og om det blir noen endring på det?

Jeg skal levere bilen for å bytte drive unit i morgen. Skal spørre Tesla om dette da... (ikke fordi jeg forventer noe godt svar
svar men for å bemerke at her er det noe som bør ordnes opp i)
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

NegativeElectrode

Sitat fra: Knut Øygard på mandag 20. oktober 2014, klokken 20:29
Hei folkens!
Jeg bytta fra iPhone til Android telefon i dag. Hadde ikke fått med meg at Androidappen var dårligere enn iPhoneappen, men ser jo det noen poster opp her...
Jeg får ikke se og endre charge limit fritt og jeg får ikke pushvarsler i androidappen. Er litt skuffet over det.

Noen som vet hvorfor det er sånn? Og om det blir noen endring på det?

Jeg skal levere bilen for å bytte drive unit i morgen. Skal spørre Tesla om dette da... (ikke fordi jeg forventer noe godt svar
svar men for å bemerke at her er det noe som bør ordnes opp i)
Poster du svaret her? Er interessert i samme, selv om jeg gjetter på at det har med sikkerhetsnivå. Nyere iPhone (5s og nyere) har fingeravteykkleser.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Olatho

Er vel bare et ressursspørsmål.  De kom med en oppdatert android-app i forbindelse med 6.0, men den er fortsatt et godt stykke bak iPhone-appen.  Koden for notifications er der, men av en eller annen grunn er det ikke synlig i appen.
Og justering av ladenivå er jo bare en enkel slider, burde ikke ha noe med sikkerhet å gjøre.
Men iPhone er nok vesentlig større enn Android blant (særlig amerikanske) Tesla-eiere, så derfor prioriterer de ressurser til den platformen.  Til Windows-telefoner finnes ikke noen offisiell app overhodet, men en høyst uoffisiell 3. parts app har implementert det aller meste man trenger.

Muffinman

Sitat fra: NegativeElectrode på mandag 20. oktober 2014, klokken 20:40
jeg gjetter på at det har med sikkerhetsnivå. Nyere iPhone (5s og nyere) har fingeravteykkleser.
Du tuller nå? Fingeravtrykksleseren er jo ikke knyttet til bruken av appen i det hele tatt, og krever vel ingen spesiell policy for resten av telefonen slik som enkelte bedrifter gjør om du skal ha exchange på den.

For øvrig er ikke eplefonene alene om å ha fingeravtrykkslesere.

Tuxedo

Sitat fra: Muffinman på mandag 20. oktober 2014, klokken 21:13
Sitat fra: NegativeElectrode på mandag 20. oktober 2014, klokken 20:40
jeg gjetter på at det har med sikkerhetsnivå. Nyere iPhone (5s og nyere) har fingeravteykkleser.
Du tuller nå? Fingeravtrykksleseren er jo ikke knyttet til bruken av appen i det hele tatt, og krever vel ingen spesiell policy for resten av telefonen slik som enkelte bedrifter gjør om du skal ha exchange på den.

For øvrig er ikke eplefonene alene om å ha fingeravtrykkslesere.
Dessuten funker appen også på eldre Iphones uten fingeravtrykkleser.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Knut Øygard

Jeg skal poste her hvis jeg får noe nyttig info om androidappen hos Tesla i morgen. (nå er erfaringen min at informasjon vanligvis er tilgjengelig her inne før Teslaansatte har den, men vi får se...:-)
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA