Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Din Model S levering.

Startet av Teslafrank, torsdag 08. august 2013, klokken 00:38

« forrige - neste »

mr.rs4

Du borer hull, setter gjenge tap hullet. Plasser søylene på plass og sett i bolter.

MEN se etter om du har tykk nok gulv, og helst med armering. Vis ikke hadde jeg ikke satt den opp. Det vet nok selgeren hva som trengs.
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Nei nei. Støp gulv med en fordypning og monter. Den ligger flat i gulvet og er ikke i veien.
Mitt prosjekt er utsatt til våren men kjøpte denne fra techlift ja. 20K er helt grei pris.

For de med "ferdige gulv", finnes det andre typer som er greie. Som på bilde 2

cra

Steike.... DEN skulle jeg hatt når jeg dreiv å tok ut batteriet på Thinken!  :o  Jeg herja og styre og jekka i flere omganger med vanlig (høytløftende) garasjejekk, og bilen stond til slutt på stående Leca-blokker. Deretter var det å jekke ned batterikassa med tilsvarende metode. Funka forsåvidt, men det var jækla skummelt å sitte under bilen og skru!
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Øggen

@M SKEIDE
Nå er du blitt internett kjendis med patenten din. Teslarati vil du skal lage flere slike systemer :-)
http://www.teslarati.com/retractable-tesla-umc-roof-mount/

hoffa

Sitat fra: Øggen på torsdag 20. november 2014, klokken 02:47
Nei nei. Støp gulv med en fordypning og monter. Den ligger flat i gulvet og er ikke i veien.
Mitt prosjekt er utsatt til våren men kjøpte denne fra techlift ja. 20K er helt grei pris.

Sånn vil jeg også ha, men med nylig flislagt gulv så blir det nok med tanken.
De for ferdige gulv er vel for smale og har for kort løfteflate. Finnes de i forskellige størrelser?
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

mr.rs4

Sitat fra: Øggen på torsdag 20. november 2014, klokken 02:47

Ja, det er fordeler og ulemper. Den jeg la inn forslag på er at du kommer mer til under bilen, og har mer plass og jobbe på. Ulempen er at den tar litt mer plass når den er oppe, dører kan ta borti.
Men ja, jeg har sett på samme selv, men går nok for den andre som jeg linker til, pga mer arbeids plass under bilen(ikke sikkert at jeg har Tesla for alltid).
Annonse på Finn.no

M.SKEIDE

Tesla Model S 85kWh (P23809)  tech, park, pano, lyd, lys, luft og barneseter (blå og svart) :D LEVERT 19.DES 2013

Kone bil 2013 Leaf SV

mr.rs4

Annonse på Finn.no

M.SKEIDE

Sitat fra: mr.rs4 på søndag 23. november 2014, klokken 00:50
Sitat fra: M.SKEIDE på søndag 23. november 2014, klokken 00:17
Sitat fra: Øggen på lørdag 22. november 2014, klokken 13:26
@M SKEIDE
Nå er du blitt internett kjendis med patenten din. Teslarati vil du skal lage flere slike systemer :-)
http://www.teslarati.com/retractable-tesla-umc-roof-mount/

Heftig :P
Meget bra!
Hva skal du ta for en slik?

Er ikke dyrt å lage, men frakt kan bli et dyrt problem.. Får se om det er noen som vil ha før jeg regner på d.. :P
Tesla Model S 85kWh (P23809)  tech, park, pano, lyd, lys, luft og barneseter (blå og svart) :D LEVERT 19.DES 2013

Kone bil 2013 Leaf SV

Tesla P85D

Driver og gjør garasjen ferdig til Teslaen ankommer. Garasjen er fra 2010 med betonggulv. Men gulvet er ørlite grovt og jeg ønsker derfor å rette det av slik at det blir helt slett før jeg smører det med epoxy. Men nå mener jeg og ha hørt at man må bruke en spesiell avrettningsmasse for garasjegulv...stemmer dette? Hvor kan jeg i så tilfelle få tak i dette?

Gulve skal ikke rettes av for å få gulve i vater, vil fortsatt beholde det fallet jeg har mot sluk. Jeg skal bare ha vekk små ujevnheter slik at gulvet blir helt glatt.

Noen forslag til hvilke produkt jeg kan bruke. Det er vel snakk om 1-3 mm for å få vekk ujevnheter.
Bestilt 11.10.2014: P85D, sort, sort taktrekk, piano sort, panorama, 21", Next gen seter, carbon spoiler, Tesla røde bremsekaliptere, Dobbelt lader, tech pakke, Luftfjæring, Hifi, vinterpakke, rødt og blått ladeadapter, type 2 ladekabel. Forventet levering Mars 2015
RN996766
VIN P669XX
Satt i produksjon 08.01.2015
Transitt fra fabrikken 14.01.2015
Utlevering 20.03.2015

petersv

Sitat fra: Neon på fredag 02. januar 2015, klokken 12:56
Driver og gjør garasjen ferdig til Teslaen ankommer. Garasjen er fra 2010 med betonggulv. Men gulvet er ørlite grovt og jeg ønsker derfor å rette det av slik at det blir helt slett før jeg smører det med epoxy. Men nå mener jeg og ha hørt at man må bruke en spesiell avrettningsmasse for garasjegulv...stemmer dette? Hvor kan jeg i så tilfelle få tak i dette?

Gulve skal ikke rettes av for å få gulve i vater, vil fortsatt beholde det fallet jeg har mot sluk. Jeg skal bare ha vekk små ujevnheter slik at gulvet blir helt glatt.

Noen forslag til hvilke produkt jeg kan bruke. Det er vel snakk om 1-3 mm for å få vekk ujevnheter.

Slipe? Enkelte (om ikke alle?) avrettingsmasser tåler ikke frost. Hør med en ekspert :)

Tesla P85D

Prøvde med en utleie sliper fra coop extra, men den tok ikke alt dessverre....
Bestilt 11.10.2014: P85D, sort, sort taktrekk, piano sort, panorama, 21", Next gen seter, carbon spoiler, Tesla røde bremsekaliptere, Dobbelt lader, tech pakke, Luftfjæring, Hifi, vinterpakke, rødt og blått ladeadapter, type 2 ladekabel. Forventet levering Mars 2015
RN996766
VIN P669XX
Utlevering 20.03.2015

Oreo

Hva med å bruke en litt fin(ere) betong? Har selv lett etter avretningsmasses om tåler frost, uten hell.
Har rettet ut noen ujevnheter med B25, men den er nokså grov. En kamerat av meg hyret inn et firma som kom og sprøytet garasjegulvet ved hjelp av betongbil.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

satheesh.net

Sitat fra: Neon på fredag 02. januar 2015, klokken 12:56

Jeg stod ovenfor et liknende scenario i fjor. Gulvet var litt ruglete (akkurat som man hadde helt på grus). Jeg fant ut at jeg bare dro epoxy'en rett over dette. Veldig fornøyd med resultatet - ikke så glatt!  ;)

Tesla P85D

Vil veldig gjerne ha det så slett som mulig... Men en finbetong/sement kunne vært løsningen..
RN996766
VIN P669XX
Utlevering 20.03.2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA