Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Din Model S levering.

Startet av Teslafrank, torsdag 08. august 2013, klokken 00:38

« forrige - neste »

Teslafrank

Ja alle sammen, i kjedsommelighet tenkte det var på tide med en skrytetråd. Her kan alle som vil  legge ut bilder, mye bilder, av hvor din Model S skal stå parkert. Har du en garasje, eller har planer om å bygge en, her er tråden!

Her deler vi erfaringer, tips til el-installasjoner i garasjen for lading, og her kan vi skryte!

Og ja, jeg holder på å bygge et "Teslahus", hvor min hvite Roadster og min sorte S skal stå. Transporteren må stå ute....hele året.

Bilder kommer straks:)

P85_Norway

Ja.
Jeg bygger også "Tesla-hus". Fullisolert og med varmekabler i gulvet.
Gleder meg til å kunne kjøre Model S'n inn der for natta.
Tesla M3 Performance

Wicky124

Trang fellesgarasje med en gjennomsnittlig beboer alder (på eierne) på ca 60år... Men jeg er ikke bekymra av den grunn...står mange fine og dyre biler her, nye s-klasser 7serier e-klasser X5 Tahoe LandCruiser RangeRovere... så alle passer på alle bilene :) På jobb blir den stående ute... Men har egen p-plass som er ca 70cm bredere enn de andre plassene så den har god plass der :)

Og hos mine foreldre blir den stående under ett tre....
Oslo beboer med fossilebiler:
✔Mercedes C220cdi 2009
✔Mercedes E220cdi 2007
✔Mercedes S320     1999
✔Audi A3 1.8T S-line 1999

ebbrey

jeg støpte garasjegulvet til S'en idag!

Blir 6,20 x 8,00 murgarasje med loft. Lysåpning på 5 x 2.5. Snøsmeltesystem.

Har lagt inn en PFXP som er stor nok for 3x63A.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Teslafrank

Celter

Hjemme blir den stående i fellesgarasje med plass til 6 biler. Plassen min er ca. 4m bred så det bør holde. På jobb i fellesgarasje. På hytta i oppkjørselen med 1m til 400V 3-fase kontakt.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

P85_Norway

Sitat fra: Teslafrank på tirsdag 30. juli 2013, klokken 21:56
hvordan legger man inn bilder her da??

Under teksfelt:
+ Vedlegg og andre alternativer
Tesla M3 Performance

Real EoN

Jeg kom akkurat inn fra garasjen nå, byttet bærebjelker og trebord.. og blir finere plastdekke oppå der igjen. (Ja jeg vet, men garasjen er fra 1966.. og ny orker jeg ikke sette opp før tidligst om 5 år  ;) )

Den er 3,6 m x 5,40 m innvendig.. så kan ikke si jeg har god plass.. men.. plass  ;D

Har også fått ny maling på murkanter, vegger og tak !
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Teslafrank

Prøver nå:)

Her er et litt dårlig mobilbilde, men garasjen er nå endelig snart ferdig, etter tre års søknad, venting, oppmåling, dill og dall, disp, byggeforbud, ++++

Den er på 50 kvm, isolert med 10cm isopor i gulv, plate støpt med fiberbetong, ringmurer og såle i forskalingsblokker med brutt kuldebro. Stenderverk i 6", A-takstoler med ca 30 kvm loftsrom/kontor.  Stor port på 6m. Vannboren varme i gulv, fliser, spon på vegger, hvitmalt, gisp i tak, hvitmalt med downlights. Nytt elanlegg lagt i jord, luftspenn tatt ned. Større hovedsikring, målerskap i garasje med forgrening inn i huset.

Noen fiffige detaljer kommer, med de holder jeg for meg selv enn så lenge:)

D.O

Får skryte litt jeg og :) Bygger nytt hus og garasje, og da 2 delt garasje med plass til 2 biler i ene og 1 bil i andre( 2,5m og 4,5m porter/16m2 og 34m2) .Tenkte å ha bruksbilen (model s) i enkeltgarasjen og hobbybilene i den dobble. Men pga bredde på Tesla'n og svingradius, så får Mustangen stå alene og Model S dele plass med M5'en i den dobble. M5 er snart veteran og brukes lite, så parkerer den nært vegg for å gi plass til Tesla'n. Garasje er i bolig og fullisolert(lavenergi/nesten passivhus) og vannbåren gulvarme. Bolig er fullautomatisert smarthus via bus-system. Og regner med jeg knytter Tesla'n til dette på ett vis slik at jeg kan hent info og styre det samme som appen kan via kontrollpanelene i bolig. Ikke at det er nødvendig, men fordi det er kult  ;)
Har dessverre bare it nett og satser dermed på 32A evt 64A hvis det blir mulig å benytte dette med dobbeltlader( litt usikker på dette med lade opplysningene fra Tesla). Og kommer også til å ha en kontakt eller lader på gårdsplassen/gjesteparkering da jeg ikke gidder å bruke garasjen bestandig på sommeren. Kan jo være greit at besøk kan lade hvis noen skulle få seg elbil. Pr i dag er garasje full av byggemateriell, men håp om plass til i november/desember når Tesla'n kommer.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

bb

Min blir stående i fellesgarasje med 10 A stikk. Kjipe greier, men strømmen er i alle fall gratis.

Off-topic: Wicky124; Har du også gått over til The Dark Side? :P Jeg trodde jeg var den eneste fra bimmers.no som gir opp The Ultimate Driving Machine til fordel for Tesla.
Edit: Jeg er bb79 fra bimmers-forumet med E61.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Balrog

En TMS skal ikke gjemmes bort i en garasje. Carport er bygget inn i huset, slik at bilen pynter opp nabolaget. Men jeg skulle gjerne hatt garasje til Leafen, som ikke akkurat er en image booster.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Muffinman

Jeg tar den enda litt lenger. Lar den stå i oppkjørselen, som er noe hevet i terrenget slik at hele nabolaget får glede av den. Selvfølgelig nyvasket og vokset til alle årstider, og uansett vær.

...trur eg....

8)

Duzzy

Slik ser det ut der min bil skal bo..
Har så vidt begynt å rydde. Har begynt å plateslå vegger, snart lagt frem 32 A og det skal bli røde vegger..
Fortsettelse følger.. ;) ;)
Jessheim
standard P85, Sort, 19", sort nappa,panorama, Alle pakker untatt dobbeltlader.
Levering 28.11.2013

Tuxedo

Den blir nok stående i garasjen, siden der er el-stikkene.  Problemet er bare at avstand mellom garasjedør innside og bakvegg garasje er 5,10 m, så jeg har drøyt 10 cm å gå på tilsammen foran og bak (må rygge inn i garasjen pga kronglete tilførselsvei).  Noen som har noen tips til gadets/avstandsfølere etc som kan hjelpe?  Kan jo alltids spikre opp en en liten badeand på bakveggen i støtfangerhøyde og stoppe når den skriker, men tenkte å installere noe mer sofistikert  :D
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA