Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Documents

Startet av ohh, lørdag 27. juli 2013, klokken 10:47

« forrige - neste »

Milzit

Sitat fra: laumb på fredag 09. august 2013, klokken 11:43
Det er sant #280 - men når du logger inn i appen mens bilen blir skrudd sammen er status "No veihicles linked to this account". Når bilen har vært påskrudd og innom testanlegget er statusen noe sånt som "Cannot connect to your car".
Dette gir en pekepinn på om den faktisk er ferdig eller ikke.
Jeg tror ikke det stemmer. Jeg har no linked selv om jeg hadde production complete for for 3 uker siden og bilen er på vei.

Kristian

Link til Android appen;
http://pool.apk.bazaarandroid.com/budumaster/com-teslamotors-tesla-28-2465279-bdcb5a8d98623a6cc1e910af0da9bf54.apk

Kan installeres uten noe tilleggsprogram. Gir nok liten glede før bilen nærmer seg levering, jeg får bare No Vehicles Linked to This My Tesla Account
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

Cirion

Sitat fra: Kristian på fredag 23. august 2013, klokken 15:09
Link til Android appen;
http://pool.apk.bazaarandroid.com/budumaster/com-teslamotors-tesla-28-2465279-bdcb5a8d98623a6cc1e910af0da9bf54.apk

Kan installeres uten noe tilleggsprogram. Gir nok liten glede før bilen nærmer seg levering, jeg får bare No Vehicles Linked to This My Tesla Account
Det ligger en nyere på play:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.teslamotors.tesla&hl=no

Kan desverre ikke installeres... Håper den kommer inn på budumaster snart eller at Tesla får ut fingern og forstår at vi vil ha app NÅ!
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

PHsigP85

Klarte til slutt å få installert appen fra aptoide på min Samsung S2, bare for å få beskjed om at bilen ikke er linket :-\

Mulig jeg som er paranoid, men med levering førstkommende onsdag og ingen reg.nr iflg veivesenets Bil og Henger-app (søkt på chassisnr), begynner jeg å frykte det verste.

Til alt overmål fikk jeg bekreftet at en annen som også hadde avtalt levering onsdag 28/8 fikk levering utsatt med en - 1 - måned.

V A L I U M !!!
Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

eledille

Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

PHsigP85

Sitat fra: eledille på fredag 23. august 2013, klokken 21:55
Iiiik. Hvorfor utsettelsen?
Vet ikke. Bare en nabo som deler kontorfellesskap med en som fikk den telefonen i dag. Mottaker av telefonen var såpass amper at ingen rundt fant det fornuftig/betimelig å spørre hvorfor. Virket vistnok ikke som om det var noe skadegrunn, "bare" en ren utsettelse.

Prøver å tenke rasjonelt og forteller meg selv at hvis det også gjaldt meg ville de ringt. Men så var det de pokkers appene da :-[

Kjenner jeg ikke har godt av dette.

Dere som har fått bilen - funker appen og gjorde den det i forkant??

PAS

Sitat fra: PHsigP85 på fredag 23. august 2013, klokken 22:23
Sitat fra: eledille på fredag 23. august 2013, klokken 21:55
Iiiik. Hvorfor utsettelsen?
Vet ikke. Bare en nabo som deler kontorfellesskap med en som fikk den telefonen i dag. Mottaker av telefonen var såpass amper at ingen rundt fant det fornuftig/betimelig å spørre hvorfor. Virket vistnok ikke som om det var noe skadegrunn, "bare" en ren utsettelse.

Prøver å tenke rasjonelt og forteller meg selv at hvis det også gjaldt meg ville de ringt. Men så var det de pokkers appene da :-[

Kjenner jeg ikke har godt av dette.

Dere som har fått bilen - funker appen og gjorde den det i forkant??
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

PAS

Fikk min bil i etttermiddag, aktiverte app mulighet i Control setting, men ingen kontakt. Men så gikk det noen timer og nå funker den helt fint
EL 22932

PHsigP85

Sitat fra: PAS på fredag 23. august 2013, klokken 22:55
Fikk min bil i etttermiddag, aktiverte app mulighet i Control setting, men ingen kontakt. Men så gikk det noen timer og nå funker den helt fint

Gratulerer med ny bil og tusen takk for (riktig) svar!

Heldigvis la jeg merke til chassisnr på en annen bil utenfor butikken tidligere denne uken. Var helt sikker på at den var min da alt var identisk (perlehvit, lyst skinn og std), men de siste tre sifrene var ulike. Husket heldigvis det tredje siste sifferet og dermed var det bare å søke opp de 100 alternativene på bil-henger-appen. Den var heller ikke registrert, men den bilen vet jeg er på plass og klar.

Når to av to viser seg å være "ulv, ulv" er pulsen heldigvis på retur . Regner med at det bare er siste utslag av Tesla-psykosen jeg erfarer. Skal bli så deilig å få nøkkelen i hånda så jeg kan gå tilbake til normalt liv...

Veggen

SitatRegner med at det bare er siste utslag av Tesla-psykosen jeg erfarer. Skal bli så deilig å få nøkkelen i hånda så jeg kan gå tilbake til normalt liv...

Jeg er slett ikke sikker på at jeg ønsker å gå tilbake, har nå vært på stigende teslarus i 4 år og det er digg.
Bakrusen kan bli hard er jeg redd.

PHsigP85

Høgis

Lurer litt på hvorfor det drøyer med iPhone appen i europeisk App Store?
Jeg syntes det er unødvendig å styre med konto i Am. App Store.
Det er en stund til jeg får bilen, men undrer på hva som holder det igjen.
Det er allerede levert endel biler   :-\
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

TS

Sitat fra: Høgis på fredag 23. august 2013, klokken 23:41
Lurer litt på hvorfor det drøyer med iPhone appen i europeisk App Store?
Jeg syntes det er unødvendig å styre med konto i Am. App Store.
Det er en stund til jeg får bilen, men undrer på hva som holder det igjen.
Det er allerede levert endel biler   :-\

Fikk nettopp svar fra Heidi at de jobbet med den. (sikkert oversettelse, Apple godkjenning etc)

Jeg sendte over noen forslag til funksjonalitet og de skrev at de satte pris på dette:

Notification when charging suddenly stops
+  Intruder Alarm triggered (adressable)
+  Low temp. (-28'C)
+  Movement (somebody bumps in to your car)
+  Collision / Airbags released(Your wife smashed the car, you should call her)
+ Battery Low (main and 12v)
+ Other critical notifications

This notifications could also be reported as SMS.
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

jgilberg

Sitat fra: Elektriske_Jan på fredag 12. juli 2013, klokken 09:46
Gratulerer til alle som har fått bilen sin "på lufta"... nå kjenner jeg at det blir veldig lenge å vente til "late Desember"  ::)

Jeg også.....(late December)....
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

PAS

fikk levert med ca 300km lading. 6 mil hjem. så div turer lokalt. To kamerater som fikk teste aksellerasjonen på E6  og plutselig var det under 50 km projected range igjen. Snev av rekkeviddeangst   Rakk dog fint hjem og nå står den og lader i garasjen, men kun 17km/t på 234v (tatt ut fra 400V kontakten med overgang) Det bli mange timer før den er fullladet !!. Vi trenger snarest å få de lovede adaptere (blå/rød) for å kunne bruke bilen som en vanlig bil . Evt også type2 til type2 to kabel ( har bestilt fra Salto)  for bruk på ladestasjoner
EL 22932

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA