Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Documents

Startet av ohh, lørdag 27. juli 2013, klokken 10:47

« forrige - neste »

M@Do

Sitat fra: PAS på fredag 12. juli 2013, klokken 09:13
Får også kontakt med min bil, men til min skuffelse er den også på fabrikkområdet, jeg som trodde den var på vei over atlanteren!!

Tror du må få noen til å lukke frunk'en  ;)

PAS

utfra tråder på teslamotorsclub

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/18735-Simultaneous-production-of-Tesla-Model-S-for-US-and-Europe-Or-US-production-on-hold

virker det som om produksjonen av EU Sig først startet denne uken. Hver bil tar et par dager , de har kapaasitet på minst 400/uke  og  de  har nå  satt ferdigproduserte biler på P plassen og venter på transport videre
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

Cirion

Sitat fra: ohh på fredag 12. juli 2013, klokken 09:54
Sitat fra: PAS på fredag 12. juli 2013, klokken 09:13
Får også kontakt med min bil, men til min skuffelse er den også på fabrikkområdet, jeg som trodde den var på vei over atlanteren!!
Overraskende at du med så lavt Sig# ikke er "på vei" over dammen allerede. Er det da endringer på ryktene vi hører om 88stk leveringer i månedsskiftet?
Kan være det går på VIN nummer, lav Sig# men kansje han ventet litt lenge med å finalize... Har selv Sig#406 og VIN 14198. Desverre ingen kontakt med min, men håper det betyr at den er på vei ;)
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

PAS

Kan være det går på VIN nummer, lav Sig# men kansje han ventet litt lenge med å finalize...
[/quote]
Finalized 31 januar, har vært tidlig ute hele tiden. VIN nr er tilfeldig fordelt uten noen klar sammenheng med produksjons eller leverings rekkefølge.  Sannsynligvis går det første lasset med biler om få dager med tog til østkysten og så båt - det blir nok neppe noen her før tidligst siste halvdel av august om de ikke kjører flyr over noen
EL 22932

Teslafrank

noen som har instruksjoner på hvordan man gjør dette?

Sveinal

Sitat fra: Teslafrank på lørdag 13. juli 2013, klokken 00:53
noen som har instruksjoner på hvordan man gjør dette?
Hvis du googler "amerikansk ituneskonto" finner du mange norske oppskrifter.

Det er litt styr, men ikke mye. Allikevel vil jeg ikke anbefale dette med mindre du ønsker å kjøpe amerikanske filmer, amerikansk Netflix mm for å redusere kostnadene ved disse kjøpene. Det ryddigste og enkleste for alle er at Tesla åpner appen også for distribusjon til europeiske itunes-konti.

Tesla kommer uansett til å åpne appen for europeisk distribusjon før bilene kommer til Norge. Det tar et par minutter så er appen tilgjengelig også  på norsk itunes.

Du kan jo sende Tesla en mail, så kanskje de gjør det med en gang.
Think City 2010 A123 Li-Ion, Solgt 4.6.2015
MB SLK;Daf33 i møllposen.
s85 19" grey met luft pano tech park-assist #3307 den 8.4.2013, 
11.10 "In Production";18.10 production complete; 2.11 in transit from the factory
22.11.13 10:00 utlevering Alna

S85D best jan '15 (farve og utstyr kopi av min nåv s85)
4.2.15 Entered the production queue VIN794xx (est late May); 13.3 delivery est June
22.4 in production; 25.4 in transit;27.5 beskjed om utlev
13.6 being prepared for pick-up; 17.6 kl 10:00 Utlevering

Li-Ion

Kunne ikke dy meg....som den evige optimisten jeg er.... Spørs om jeg installerte app``en en 3-4 mnd. for tidlig...
Be afraid...

Høgis

Noen som aner når Tesla iPhone appen blir tiljengelig i europeisk app store?
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

TesLars

Sitat fra: Høgis på torsdag 08. august 2013, klokken 22:48
Noen som aner når Tesla iPhone appen blir tiljengelig i europeisk app store?

Spurte sist gang jeg var på Alnabru for et par uker siden og svaret da var "snart". Tror de satset på å ha det klart til lanseringen i går, men det gikk jo ikke.
Oslo
Black Model S

Li-Ion

Skjønner ikke problemet. Kan de bare ikke gjøre US versjonen tilgjengelig i norsk app-store, og eventuelt kjøre oppgraderinger for eventuelle EU-tilpasninger senere...  US versjonen fungerer jo slik jeg har forstått...
Be afraid...

Signature #280

En ting kan være greit å vite. Når jeg hentet bilen min på Alnabru, var GPS slått av.. Den ble ikke aktivert før jeg var kjørte avgårde. Uansett, sjekket jeg kartet var fremdeles bilen på fabrikken i USA.. Så uansett hvor dere får kontakt med bilen kommer den til å vise fabrikken i USA.. Men der igjen, tror jeg ikke der får kontakt med den etter den har forlatt fabrikken..

laumb

Det er sant #280 - men når du logger inn i appen mens bilen blir skrudd sammen er status "No veihicles linked to this account". Når bilen har vært påskrudd og innom testanlegget er statusen noe sånt som "Cannot connect to your car".
Dette gir en pekepinn på om den faktisk er ferdig eller ikke.

PAS

Jeg hadde kontakt med bilen min 20 juli, fikk da opp plassering på p plass utenfor fabrikken i Fremont
Deretter har det vært "no vehicle linked to this account", regner med at den dukker opp igjen når de vekker den fra "dyp søvn" i Drammen eller på Alna
EL 22932

thoberre

Er det noen med appen fra US-store som kan se om det er lagt til en funksjon for scheduled charging i den?

Ser av spesifikasjonene at dette er funskjonalitet som er lagt til rette for på serversiden hos Tesla allerede.

--

Model S Performance Signature S433 Black All-In
Model X TBD P206 upgrade til Signature på vei

Veggen

Sitat fra: laumb på fredag 09. august 2013, klokken 11:43
Det er sant #280 - men når du logger inn i appen mens bilen blir skrudd sammen er status "No veihicles linked to this account". Når bilen har vært påskrudd og innom testanlegget er statusen noe sånt som "Cannot connect to your car".
Dette gir en pekepinn på om den faktisk er ferdig eller ikke.

Stemmer ikke nødvendigvis.
Min er bekreftet ferdig med levering månedskiftet aug/sept, men har fremdeles "No vehicles linked to this account".

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA