Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av takktakk, fredag 26. juli 2013, klokken 10:41

« forrige - neste »

Frodebo

Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

Performance85

Sort P85+ All included, uten ekstra sikkerhetspakke. 400V i veggen.
Bekreftet 16.08 - i produksjon 20.12 - I transit 030114 - avtalt utlevering 24.2.14

nofuelno

Sitat fra: Performance85 på lørdag 25. januar 2014, klokken 15:52
Får snart min første EL, TMS.

Utenom kabelen og adapterne som kommer med bilen, samt det adapter jeg får levert til hjemmebruk (400V kontakt/RØD), HVA trenger jeg mer for bruk på driv offentlige og tilgjengelige ladepunkter?

Forstår at det kan være lurt å kjøpe kabel fra elbilforeningen, men hvor skal den brukes som ikke teslas eget utstyr kan? Skjønner argumenter som "da slipper man ta med seg den ene" men mottar gjerne mer vektige begrunnelser.

Har og fått tilbud om en adapterpakke her fra en bruker, men helt grønn og ukjent med typer kontakter,stolper adapter mm.
Noen som har en type "EL-bil for Dummies" oppskrift?  8)
Du trenger en type2 >Type 2 kabel. Vi har den i både 4m og 5m utførelse. ( nettsiden vår er ikke oppdatert )
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Sjøhyene

Sitat fra: Frodebo på torsdag 30. januar 2014, klokken 22:48
Kjøp denne: http://salto.no/produkter/ladekabel-mode-3-32a-type-2-type-2/
Da er du godt skodd, både i garasjen og når du er på tur.

Hva koster den? Noen som har en god forhandler med nettbutikk jeg eventuelt kan bestille fra?
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Duzzy

Jessheim
standard P85, Sort, 19", sort nappa,panorama, Alle pakker untatt dobbeltlader.
Levering 28.11.2013

coskars


Har kjøpt grenuttak shucko til 3 x shucko på Clas Olshon, den er 2,5mm2.
Trenger dette pga mange av ladestasjonene har ikke plass til Umc adapteren.

Er det trygt å bruke denne, selv om det er 3 stk shucko uttak i den andre siden?? Tenker lade på 10A , Max 13A.

Alternativt har jeg en skjøtekabel, men den er på 1,5mm2 ..

Takk for svar:)
Sølvgrå P85, november 2013.
Fredrikstad

satheesh.net

Sitat fra: coskars på mandag 10. februar 2014, klokken 12:35

Har kjøpt grenuttak shucko til 3 x shucko på Clas Olshon, den er 2,5mm2.
Trenger dette pga mange av ladestasjonene har ikke plass til Umc adapteren.

Er det trygt å bruke denne, selv om det er 3 stk shucko uttak i den andre siden?? Tenker lade på 10A , Max 13A.

Alternativt har jeg en skjøtekabel, men den er på 1,5mm2 ..

Takk for svar:)

Kjør på - ingen problem! ;)

Nighthawk

Jeg har kjøpt grenuttak på Claes Ohlson, som nevnt tidligere i denne bloggen. Dette grenuttaket er 16 A og vil således ikke passe til den blå industrikontakten på 32 som Tesla blir levert med.
Må jeg bruke en overgang mellom Tesla 32 A blå kontakt og grenuttaket fra Claes Ohlson på 16 A ?
Jeg har snakket med elektrikeren som installerte uttaket i garasjen og han sier det er 3 forskjellige størrelser på blå Industrikontaktene, avhengig av Amperen. (Venter min TMS om 6 uker.)

krister461

Sitat fra: Nighthawk på tirsdag 11. februar 2014, klokken 16:30
Jeg har kjøpt grenuttak på Claes Ohlson, som nevnt tidligere i denne bloggen. Dette grenuttaket er 16 A og vil således ikke passe til den blå industrikontakten på 32 som Tesla blir levert med.
Hvilket grenuttak har du kjøpt, og hva skal du bruke det til?

Mange kjøper dette:
http://www.clasohlson.com/no/Grenuttak/36-2297

Det brukes på offentlige ladestasjoner der Teslas shucko-kontakt er for stor. Grenuttaket er schuko-schuko og har således ingenting med blått adapter å gjøre. :)

Nighthawk

Takk skal du ha :) Da ble det klart. Det er det grenuttaket du viser til jeg har kjøpt. Jeg er nybegynner og har mye å lære her, skjønner jeg.
Kikket litt nærmere på grenutaket. Blå 16 A, han, trenger jeg ikke, men benytte den "scuko"som følger med bilen.

nofuelno

Sitat fra: nofuelno på søndag 02. februar 2014, klokken 02:22
Sitat fra: Performance85 på lørdag 25. januar 2014, klokken 15:52
Får snart min første EL, TMS.

Utenom kabelen og adapterne som kommer med bilen, samt det adapter jeg får levert til hjemmebruk (400V kontakt/RØD), HVA trenger jeg mer for bruk på driv offentlige og tilgjengelige ladepunkter?

Forstår at det kan være lurt å kjøpe kabel fra elbilforeningen, men hvor skal den brukes som ikke teslas eget utstyr kan? Skjønner argumenter som "da slipper man ta med seg den ene" men mottar gjerne mer vektige begrunnelser.

Har og fått tilbud om en adapterpakke her fra en bruker, men helt grønn og ukjent med typer kontakter,stolper adapter mm.
Noen som har en type "EL-bil for Dummies" oppskrift?  8)
Du trenger en type2 >Type 2 kabel. Vi har den i både 4m og 5m utførelse. ( nettsiden vår er ikke oppdatert )
Kan bestilles her: http://nofuel.tabetalt.no/Produkt/mode-3-type-2-ladekabel-32a-6m
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

eclipse

Sitat fra: Performance85 på lørdag 25. januar 2014, klokken 15:52
Får snart min første EL, TMS.

Utenom kabelen og adapterne som kommer med bilen, samt det adapter jeg får levert til hjemmebruk (400V kontakt/RØD), HVA trenger jeg mer for bruk på driv offentlige og tilgjengelige ladepunkter?

Forstår at det kan være lurt å kjøpe kabel fra elbilforeningen, men hvor skal den brukes som ikke teslas eget utstyr kan? Skjønner argumenter som "da slipper man ta med seg den ene" men mottar gjerne mer vektige begrunnelser.

Har og fått tilbud om en adapterpakke her fra en bruker, men helt grønn og ukjent med typer kontakter,stolper adapter mm.
Noen som har en type "EL-bil for Dummies" oppskrift?  8)

EL bil for dummies finner du her, masse god info hvis du surfer rundt:

http://ladestasjoner.no/ladehjelpen/praktisk/50-ladestasjoner-for-dummies
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

stiantveitofficial

Sykt dyrt å lade på hurtiglader, var faktisk ikke klar over at det kostet så mye.
2012 Audi A4 TDI firmabil.
Vuderer sterkt Tesla S 85 som firmabil i løpet av 2014!

Bjørn

Sitat fra: stiantveitofficial på torsdag 20. februar 2014, klokken 17:00
Sykt dyrt å lade på hurtiglader, var faktisk ikke klar over at det kostet så mye.

Mener du CaDemo ladere..?

stiantveitofficial

Sitat fra: Bjørn på torsdag 20. februar 2014, klokken 17:51
Sitat fra: stiantveitofficial på torsdag 20. februar 2014, klokken 17:00
Sykt dyrt å lade på hurtiglader, var faktisk ikke klar over at det kostet så mye.

Mener du CaDemo ladere..?

Nei, sånn generelt. Ser Statoil tar 75kr for 30 minutter og andre tar 100kr for en lading.
2012 Audi A4 TDI firmabil.
Vuderer sterkt Tesla S 85 som firmabil i løpet av 2014!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA