Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av takktakk, fredag 26. juli 2013, klokken 10:41

« forrige - neste »

Kjelli

Hele greiene med ustabil UMC er jo helt latterlig til en slik bil.
Har en missbitchy Imiev som nå runder 2 og et halvt år. Denne har jeg vel nå plugget i ca 800-1000 ganger med den medfølgende UMCen, og ikke en eneste gang har det vært noe tull. Slik må det forventes å være med Tesla og.


eledille

+1, og i tillegg er det fullstendig ubegripelig for meg at ikke Tesla vrir armene ut av ledd for å få bukt med problemet og hjelpe de som sliter med dette.

Å ikke ta vare på ideen om at "elbilen er klar igjen neste morgen, bare plugg den i!" må være utrolig dårlig for businessen.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

atleten

Håper ihvertfall alle som har problemer med UMC melder dette inn til tesla, og følger opp mot de ganske ofte slik at de forstår alvoret i saken.  ...

fonberg

Sitat fra: Kjelli på mandag 09. desember 2013, klokken 21:59
Hele greiene med ustabil UMC er jo helt latterlig til en slik bil.
Har en missbitchy Imiev som nå runder 2 og et halvt år. Denne har jeg vel nå plugget i ca 800-1000 ganger med den medfølgende UMCen, og ikke en eneste gang har det vært noe tull. Slik må det forventes å være med Tesla og.

Jeg kan si akkurat det samme ang. Leaf: 20000 km siden juni 2012, null problemer med original UMC hele veien. Nå har jeg ikke hatt nevneverdige problemer med Teslas UMC heller så langt etter drøyt 3300 km - men det bør det heller ikke være. Kun to ganger at den ikke har starta lading før på andre forsøk. Det kan jeg leve med.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Harlex

Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Gladtrd

Sitat fra: Harlex på tirsdag 17. desember 2013, klokken 19:50
Er dette noe jeg kan ha glede av mon tro?

Du kan ha glede av den kontakten om du får fikset deg en overgang fra 3-fase 32A til 1-fase 32A... Samt at du mottar 32A/230V adapteret fra Tesla.
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017
Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017
Tesla Model III - RN107911798

Harlex

Sitat fra: Gladtrd på tirsdag 17. desember 2013, klokken 20:13
Sitat fra: Harlex på tirsdag 17. desember 2013, klokken 19:50
Er dette noe jeg kan ha glede av mon tro?

Du kan ha glede av den kontakten om du får fikset deg en overgang fra 3-fase 32A til 1-fase 32A... Samt at du mottar 32A/230V adapteret fra Tesla.
Og var det den overgangen som er omtalt et annet sted og som er et helvete å få tak i?
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Gladtrd

Sitat fra: Harlex på tirsdag 17. desember 2013, klokken 21:20
Sitat fra: Gladtrd på tirsdag 17. desember 2013, klokken 20:13
Sitat fra: Harlex på tirsdag 17. desember 2013, klokken 19:50
Er dette noe jeg kan ha glede av mon tro?

Du kan ha glede av den kontakten om du får fikset deg en overgang fra 3-fase 32A til 1-fase 32A... Samt at du mottar 32A/230V adapteret fra Tesla.
Og var det den overgangen som er omtalt et annet sted og som er et helvete å få tak i?

En slik overgang må du nok få noen til å lage for deg, er nok ingen firma som tilbyr denne for salg. Kjenner du en elektriker så kan nok han lage den til deg.
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017
Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017
Tesla Model III - RN107911798

BjørnP85

Bestilte El-tilsynet for en inspeksjon av bolig og garasje.  Det er foretatt komplett installasjon i garasje nylig.  Fikk til svar av installatør at det var dårlig isolasjonsmotstand i garasjen.  Dette ble målt fra sikringsskap i bolig.  Da vi kom ut i garasjen sto mobilladeren til bilen i stikkontakten.  Da den ble tatt ut viste isolasjonsevnen ok resultat.  I følge inspektør var det ingen grunn til å bytte mobilladeren - ganske vanlig at slike kabler ikke er helt optimalt bygget.
P85 2013 - solgt
90 D 28.12.2016
TM3 reservert

Knut Øygard

Jeg ringte Tesla for å høre hva de gjør med ladeproblemene. Jeg hadde bilen inne for sjekk på Alnabru 30. Okt(feilmeldinger og tapping av 12V batteri når lading avsluttes med kabel tilkoblet). De fant ingen feil.
Siden ingen ting har blitt bedre siden da tenkte jeg det var tid for å mase litt igjen :P

Jeg snakka med Jessica på Skøyen. Ho fortalte at det jobbes med en ny kabel. Ho kunne ikke si noe om når den kunne være klar, men sa at de visste mer i januar. Dette er godt nytt! Det må bety at Tesla har funnet ut at de har et problem og jobber med å gjøre noe med det.

Når jeg hadde bilen inne i oktober var tonen en litt annen: de ba meg kaste skjøteledningen min(som er helt i orden) og mente det måtte være noe galt med strømopplegget der jeg lada. Dette selv om jeg sa at uansett hvor jeg har lada fikk jeg samme feila.

Jeg henta forresten blått adapter i dag. Prøvde å lade via det med overgang til schuko. Default-strømtrekk var da 32A, stilte ned til 10A. Det fungerte akkurat som med schuko-adapteret med de samme feila... Men nå kan jeg ihvertfall trekke 16A hvis jeg vil :)
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

Øyvind.h

Rekkefølge er tydeligvis noe som ikke var viktig for Tesla allikevel, om P1480 allerede har fått  :o
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Knut Øygard

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 18. desember 2013, klokken 19:29
Rekkefølge er tydeligvis noe som ikke var viktig for Tesla allikevel, om P1480 allerede har fått  :o

Er det venteliste på blå adaptere? Jeg sa på telefon at jeg drar på juleferie i morgen og lurte på om jeg kunne hente blå adapter på Alnabru i dag eller om jeg måtte vente til etter nyttår. Svaret var at det var tomt på Alnabru men at jeg kunne komme til Skøyen der de hadde flere igjen. Kjørte til Skøyen og fikk adapter. Det var ikke meningen å snike i køen, beklager det! Håper det ordner seg snart for dere som venter...
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

Øyvind.h

Sitat fra: KnutGol på onsdag 18. desember 2013, klokken 19:51
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 18. desember 2013, klokken 19:29
Rekkefølge er tydeligvis noe som ikke var viktig for Tesla allikevel, om P1480 allerede har fått  :o

Er det venteliste på blå adaptere? Jeg sa på telefon at jeg drar på juleferie i morgen og lurte på om jeg kunne hente blå adapter på Alnabru i dag eller om jeg måtte vente til etter nyttår. Svaret var at det var tomt på Alnabru men at jeg kunne komme til Skøyen der de hadde flere igjen. Kjørte til Skøyen og fikk adapter. Det var ikke meningen å snike i køen, beklager det! Håper det ordner seg snart for dere som venter...
Du skal ikke ha dårlig samvittighet :) Bra du fikk! Jeg har ikke spurt om å få fordi jeg regnet med de ville dele ut i rekkefølge, men Tesla gjør som de alltid har gjort. Litt i rekkefølge, og litt i hytt og pine. Sånn er det bare, men hadde det vært mer kritisk for meg hadde jeg fyrt av en liten salve nå :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

krister461

Et spm: Når man har blå adapter. Er det noe i veien for å la UMC være koblet til strøm hele tiden, selv når den bare henger i garasjen?

Greit å slippe å koble den av og på hver gang den skal brukes...

Knut Øygard

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 18. desember 2013, klokken 20:21
Sitat fra: KnutGol på onsdag 18. desember 2013, klokken 19:51
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 18. desember 2013, klokken 19:29
Rekkefølge er tydeligvis noe som ikke var viktig for Tesla allikevel, om P1480 allerede har fått  :o

Er det venteliste på blå adaptere? Jeg sa på telefon at jeg drar på juleferie i morgen og lurte på om jeg kunne hente blå adapter på Alnabru i dag eller om jeg måtte vente til etter nyttår. Svaret var at det var tomt på Alnabru men at jeg kunne komme til Skøyen der de hadde flere igjen. Kjørte til Skøyen og fikk adapter. Det var ikke meningen å snike i køen, beklager det! Håper det ordner seg snart for dere som venter...
Du skal ikke ha dårlig samvittighet :) Bra du fikk! Jeg har ikke spurt om å få fordi jeg regnet med de ville dele ut i rekkefølge, men Tesla gjør som de alltid har gjort. Litt i rekkefølge, og litt i hytt og pine. Sånn er det bare, men hadde det vært mer kritisk for meg hadde jeg fyrt av en liten salve nå :)

Får bare håpe Tesla har adaptere nok til de som virkelig trenger det! For meg var det litt krise første helga jeg hadde bilen. Da hadde jeg lagt opp til tur som krevde hele batteriet, avtalt lån av 32A uttak i bussgarasje og retur etter 16 timer. Det ble rekkeviddeangst og omvei for å få lada. Etter det har jeg lagt opp livet mitt så jeg skal klare meg med 13A. Nå kan jeg endelig lade litt fortere ved behov!  :)
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA