Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Panel falling down

Startet av thoru, søndag 21. juli 2013, klokken 10:02

« forrige - neste »

thoru

http://www.renault.com/en/vehicules/aujourd-hui/renault-vehicules-electriques/pages/fluence-ze.aspx
Så en hvit slik i Trondheim i dag, registrert i forrige måned.
Så ikke så værst ut, men ser ut som den har mindre batteripakke enn leaf.
http://labs.seln.no/elbil/Renualtze.jpg
Men gleder meg over at vi får litt variasjon i elbilparken ;)

Elmo

#1
Ett problem med Fluence er at den ikke kan hurtiglades, ikke engang 3-fas som Zoe.
Den er laget for batteri-pakke-bytte isteden. Det var bla (eller primært?) den bilen Better-Place i Danmark baserte seg på batteribytte for - men BP gikk altså konkurs.
Og så har man det generelle el-Renault problemet at de selges kun med batterileie til husmannskontrakter.

Men bilen i seg selv er stor og fin. 

www.elbilsenter.no på Fornebu hadde, eller har, en hvis slik til salgs. Og så er det en privatperson som jobber på et sted på Fornebu som skal selge en Dansk-registert en (bilen står i parkeringshuset hver dag).
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Hans Håvard Kvisle

Dette er hva som så langt er registrert av Fluence og Zoe i Norge:
101 Personbil   Renault   Zoe           Akershus   213   Ski                    Bruktimport
101 Personbil   Renault   Zoe           Akershus   219   Bærum               Bruktimport
101 Personbil   Renault   Zoe           Oslo           301   Oslo                   Bruktimport
101 Personbil   Renault   Fluence   Hordaland   1201   Bergen                 Bruktimport
101 Personbil   Renault   Fluence   Sør Trøndelag   1601   Trondheim   Bruktimport

Så Fluencen i Trondheim er med!
St.Hanshaugen

elektrolux

Det viser seg at tyskerene har kontroll på disse Renault'ene, og at det dermed vil dukke opp alternative batteriløsninger og ladeløsninger til disse.

Samtidig står der en del Fluence'er uten batteri rundt om. Kan bli en veldig kjekk bil med selveid batteri og 3 fase lading.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ladefabrikken

Sitat fra: elektrolux på onsdag 10. juli 2013, klokken 19:21
Det viser seg at tyskerene har kontroll på disse Renault'ene, og at det dermed vil dukke opp alternative batteriløsninger og ladeløsninger til disse.

Samtidig står der en del Fluence'er uten batteri rundt om. Kan bli en veldig kjekk bil med selveid batteri og 3 fase lading.
Å da slipper vi dette batteri tullet til Renault ;)
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

elektrolux

Stemmer det. Det gjelder bare å kjøpe opp bilene som står uten batteri.

Skal være 10 stk i Polen bl.a.

Vil nok dukke opp mange siden Fluencen er overprodusert i forhold til salget
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA