Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hvorfor velge tesla?

Startet av Cato76, søndag 14. juli 2013, klokken 22:17

« forrige - neste »

petersv

Sitat fra: gjerten på fredag 13. september 2013, klokken 14:22
Fikk et skriftlig tilbud fra Tryg Forsikring i går.
Jeg har husforsikring, innboforsikring, nåværende bilforsikring og reiseforsikring der allerede.

Innen en halvtime etter at jeg sendte forespørselen mottok jeg et PDF-dokument med et tibud på forsikring av Tesla Model S Performance Plus. Prisen ble i overkant av 11 000 kroner for den beste bilforsikringen Tryg tilbyr (inkluderer parkeringsskader, tauing, leiebil etc.). Vet ikke om jeg skal betrakte dette som en god pris eller ei. Tror egenandelen var 6000,-.
Venter på et tilbud på en "standard" forsikring med kasko.
Noen som har synspunkter/erfaringer her?

Avhengig av bonus er dette er bra tilbud. Veldig få forsikringsselskaper som tilbyr superdekning på elbiler. Park.skader, er dette uten bonustap? Isåfall, løp og kjøp!

gjerten

Glemte å nevne at tilbudet gjelder 14 000 km kjørelengde, parkering i lukket anlegg, alarm, 75% bonus...

tSla

Sitat fra: gjerten på fredag 13. september 2013, klokken 14:22
Fikk et skriftlig tilbud fra Tryg Forsikring i går.
Jeg har husforsikring, innboforsikring, nåværende bilforsikring og reiseforsikring der allerede.

Innen en halvtime etter at jeg sendte forespørselen mottok jeg et PDF-dokument med et tibud på forsikring av Tesla Model S Performance Plus. Prisen ble i overkant av 11 000 kroner for den beste bilforsikringen Tryg tilbyr (inkluderer parkeringsskader, tauing, leiebil etc.). Vet ikke om jeg skal betrakte dette som en god pris eller ei. Tror egenandelen var 6000,-.
Venter på et tilbud på en "standard" forsikring med kasko.
Noen som har synspunkter/erfaringer her?

Jeg har hatt Tryg som forsikringsselskap siden 2006. Hadde også hus, innbo, reise, og en bilforsikring der når jeg etterlyste et tilbud på Model S. Det var kontakten min i Nordea som gjorde det (Tryg og Nordea har et samarbeid). På min nåværende bil hadde jeg 60% bonus, men skulle få overdra bonus fra gamlebilen til Model S, og i tillegg få hoppe opp til 70% etter ca 1 mnd eie. Prisen jeg fikk fra Tryg var på Teslaen pålydende 22500,- pr. år. Samlet forsikring ble på nesten 40.000,- pr år (x2 biler, hus, reise, innbo)

Så tilbudet du har fått på 11 000,- på Teslaen er ikke så fryktelig galt sett i forhold.

Jeg kunne ikke svelge tilbudet jeg fikk med Tryg, og etter mange år som kunde har jeg nå byttet forsikringsselskap til Storebrand. Der fikk jeg en betydelig lavere pris samlet sett, og Model S endte opp på ca. 8800,- pr. år. Kjørelengde 16.000km, 4000,- Egenandel, "Superforsikring", og 70% bonus.

Mitt tips er å høre med mange selskap før du bestemmer deg :)

Tesla Model S P85+

luffe

Har tegnet Superforsikring hos Storebrand for 6300 p.a. 75 % 3. år, 20.000 km, 8.000 egenandel.
Har pensjon og innbo/villa hos dem, tror det gir 20% rabatt.

Storebrand ga best pris blant dem jeg sjekket hos.
Stolt eier av S85 Dolphin Grey :)

Arzkikkr

Har kun spurt hos IF foreløpig, men ser ikke grunn til å spør andre steder.

70% 3. år. Har hus+innbo+konebil hos dem fra før. Har også rabatt fra fagforening.

Pris på min P85 blir 5000/år, basert på 12k km, full kasko, 4k egenandel (ingen sjåfører under 25 år). Dette er superforsikring som dekker maskinskade og ubegrenset leiebil.
P85 Sølv m/alt utenom sikkerhetspakke. Grå 21".

TW838

Jeg tok en ringerunde med en del forsikringsselskap i går. Det er helt fascinerende hvor stor forskjell det er mellom dem...! Tok utgangspunkt i:
TMS standard 85kWh, 12.000km/år, 50% bonus, egenandel på 6000 eller 8000kr, ingen under 23/24 år, kasko uten behov for leiebil

Tryg: 18559kr
IF: 8681kr
WaterCircles: venter fortsatt på svar...
Gjensidige: 27393kr (!)
Storebrand: 8489kr
DNB: 12333kr
Trondheim
Tesla Model S - nov 2013

fhovlan

#66
Eg har fått skriftleg tilbod av Tryg forsikring:
Pris: 6583,- (75% bonus 5 år). Eigenandel 6000,-
Gjeld Tesla model Standard 85. Køyrelengde inntil 10.000 km.
Tryghetsavtale EKSTRA er lagt til grunn for avtalen (alle mine forsikringer samla i selskapet).

I ettertid har eg endra frå std.til Performance, er difor usikker på kor mykje dei ekstra hestekreftene slår ut på summen.

shb

Snodig. Betaler under 6000 hos Tryg med 20' km og 75%bonus. Men har 2 biler bla en bobil. Bobilforeningen har avtale om gode rabatter.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

fhovlan

Sitat fra: shb på lørdag 28. september 2013, klokken 21:35
Snodig. Betaler under 6000 hos Tryg med 20' km og 75%bonus. Men har 2 biler bla en bobil. Bobilforeningen har avtale om gode rabatter.

Difor er det fint om flest mogeleg kan legge inn sine tilbod her, så har vi noko å ta utgangspunkt i.

ctr46

Fikk tilbud fra Storebrand. Rett under 12.000 for Tesla P85 med 70% (2år) og 30.000 km kjørelengde og 4000 i egenandel. Bor i Oslo og skal parkere i fellesgarasje.

Syns ikke det var spes billig. Noen andre fra Oslo som har fått bedre tilbud?
85D

TW838

Sitat fra: fhovlan på lørdag 28. september 2013, klokken 21:30
I ettertid har eg endra frå std.til Performance, er difor usikker på kor mykje dei ekstra hestekreftene slår ut på summen.

Tryg spurte meg spesifikk om hestekrefter. De har tre versjoner i systemet (60/85/85P). Jeg fikk en pris på 18559kr på en 85, mens en 60 med færre hestekrefter bare hadde kostet meg rundt 13000kr sa de!
Trondheim
Tesla Model S - nov 2013

teslapower

TM3 levert 30.4.2019
TMS 60 2013 - solgt 2018
"To invent, you need a good imagination and a pile of junk".
Thomas A. Edison

Gladtrd

Burde vært mulighet for å endre avstemmingen sin her... Har fått bedre tilbud på forsikring etter at jeg har mottatt bilen.
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017
Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017
Tesla Model III - RN107911798


toregrill

Gjensidige klarte under 5000 etter mye om og men. Har vært kunde hos dem en  god stund. Kjørelengde 16000km.
Tore Gran
Tesla Model S P85, Perlemor Hvit, soltak, stereo. Står nå endelig i garasjen og varmer sikringsskapet..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA