Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hvorfor velge tesla?

Startet av Cato76, søndag 14. juli 2013, klokken 22:17

« forrige - neste »

PaalT

Ringte Codan forsikring.  Har Hus, innbo og 2 biler der nå.  Skal selge en Merc når jeg får S'en.

Codan ga meg følgende tilbud:
8070 NOK/år med 7500 NOK i egenandel, eller
9364 NOK/år med 4000 NOK i egenandel

Kjørelengde 25000 KM per år
Parkert i egen garasje.

Kan hende at watercircles kan gi billigere forsikring
Mvh Paal

Model S85, Sort/Sort, 19", VIN 191xx
Model P85 Multirød/Sort, 19", Vin 553xx - Solgt  2015
Audi A3 e-tron
Model 3 Perf Sort/Sort,

frodehansen

Etter det jeg forstår så baserer mye av prisen hos Gjensidige seg på hestekrefter, og det er jo noe det er nok av i Teslaen.

Jeg vet ikke, men de billigste forsikringene har kanskje kun satt en pris på elbiler (Think, buddy etc), og har ikke sett for seg 300-400 hestekrefters el-biler. Dersom vi ser bort fra at det er en el-bil, så virker det veldig billig med 5000 i forsikring for en Model S. Regner med at på sikt så ender den prisen et sted mellom de billigste og de dyreste tilbudene - alt etter hvor fint vi kjører :)

D.O

#32
Hk har lite med forsikringspris. Typiske ungdomsbiler er dyre selv om de ikke har mye HK. Se på golf gti... Er nok billigere med en gubbebil med dobbelte hk. Så tror prisen kommer til å bli avhengig av de som kjøper bilen. Forhåpentligvis er de fleste over råneperioden sin...
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

jkirkebo

Sitat fra: frodehansen på mandag 12. august 2013, klokken 16:55
Etter det jeg forstår så baserer mye av prisen hos Gjensidige seg på hestekrefter, og det er jo noe det er nok av i Teslaen.

Ja, i følge AutoSys er det 94hk i Model S ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Kim Amlien

Elbilforeningen burde kanskje laget en egen sak om forsikring av Tesla. Der man velger ulike parametre med pris og lister opp selskap som ikke ønsker Tesla så alle kan unngå de. Får man nok medieoppmerksomhet så skal man nok se at det blir priskrig.
Stord
Svart Nissan Leaf 2012

glaserud

Sitat fra: frodehansen på mandag 12. august 2013, klokken 16:55
Etter det jeg forstår så baserer mye av prisen hos Gjensidige seg på hestekrefter, og det er jo noe det er nok av i Teslaen.

Etter å ha snakket med Gjensidige og IF, har jeg fått følgende forklaringer (ca. riktig sitert, men fritt etter hukommelsen, etc.)

Gjensidige: Det er en ny bil, vi kjenner ikke til hvor mye det vil komme til å koste å reparere den, etc.
IF: Kundegruppen på Model S tilsier at det vil være lite skader.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Gambo Turbo

Nå må Gjensidige kjenne sin besøkelsestid. Bilene er allerede under levering til norske kunder og så langt har forsikringsselskapet priset seg helt ut. Selv har jeg hatt forsikringer hos Gjensidige siden 1991 og i dag har vi samlet alle forsikringene hos dem. Men når selskapet skal ha over 20.000,- i årlig premie for en kjørelengde på 16000km så setter de hele kundeforholdet på spill.
For meg er det helt klart at når If med samme forutsetninger kan prise forsikringen til 4.000,- pr år så ligger det an til en seriøs vurdering av alle forsikringene.

Gjensidige: This is Your Wake up Call.

Mvh irritert Turbo

glaserud

Sa det til kundebehandleren at da må jeg vurdere å flytte forsikringene. Svaret var et kort "Ja, da bør du lese vilkårene til IF.". Litt synd at de tøyser sånn, for vi har vært fornøyd med de så langt.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Griffel

Sitat fra: glaserud på mandag 12. august 2013, klokken 18:19
Etter å ha snakket med Gjensidige og IF, har jeg fått følgende forklaringer (ca. riktig sitert, men fritt etter hukommelsen, etc.)

Gjensidige: Det er en ny bil, vi kjenner ikke til hvor mye det vil komme til å koste å reparere den, etc.
IF: Kundegruppen på Model S tilsier at det vil være lite skader.
IF tror kundegruppen er den samme som tidligere Elbil eiere som med sin 30 kW motor la seg til en sedat kjørestil, og ble bedre sjåfører.
Gjensidige har fulgt med på forumet og lest om de som skal prøve at det stemmer med 0- 100 på 4,6 sek.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Havebigfun

Sitat fra: Griffel på mandag 12. august 2013, klokken 18:44
Sitat fra: glaserud på mandag 12. august 2013, klokken 18:19
Etter å ha snakket med Gjensidige og IF, har jeg fått følgende forklaringer (ca. riktig sitert, men fritt etter hukommelsen, etc.)

Gjensidige: Det er en ny bil, vi kjenner ikke til hvor mye det vil komme til å koste å reparere den, etc.
IF: Kundegruppen på Model S tilsier at det vil være lite skader.
IF tror kundegruppen er den samme som tidligere Elbil eiere som med sin 30 kW motor la seg til en sedat kjørestil, og ble bedre sjåfører.
Gjensidige har fulgt med på forumet og lest om de som skal prøve at det stemmer med 0- 100 på 4,6 sek.
Jeg tror at skadestatistikken kan bli bra- her er det ca 10 % av de norske fremtidige TMS-eiere- hvorav noen % kjøper bilen hovedsakelig pga dens aksellerasjonsegenskaper. Man kan ikke se bort fra at jojo-kjøring med gas-brems-gas-brems blir litt slitsomt i lengden.
Dessuten er bilprisen en demper mtp gale 20-åringer som tar´n helt ut.
De fleste av oss kommer ikke til å utnytte bilens "potensiale" til daglig og kjører på vanlig ansvarlig måte.
Bra ytelse gir også sikrere forbikjøringer- man kan håpe at If har rett i sin optimisme. 8)


Griffel

Sitat fra: Havebigfun på mandag 12. august 2013, klokken 19:39
Jeg tror at skadestatistikken kan bli bra- her er det ca 10 % av de norske fremtidige TMS-eiere- hvorav noen % kjøper bilen hovedsakelig pga dens aksellerasjonsegenskaper. Man kan ikke se bort fra at jojo-kjøring med gas-brems-gas-brems blir litt slitsomt i lengden.
Dessuten er bilprisen en demper mtp gale 20-åringer som tar´n helt ut.
De fleste av oss kommer ikke til å utnytte bilens "potensiale" til daglig og kjører på vanlig ansvarlig måte.
Bra ytelse gir også sikrere forbikjøringer- man kan håpe at If har rett i sin optimisme. 8)
Godt å høre.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

ebbrey

DNB, IF og Storebrand tilbyr det samme til meg innenfor 200 kr på et år.

Ubegrenset KM /6000 egenandel

Har lagret tilbudet fra DNB, har resten der.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Ron


Har vært kunde hos Gjensidige i 20 år.. veldig fornøyd med prisene.. til jeg forespurte på Tesla S.
kr 16.000 med 16.000 km og 75% på 5mte året.. Storebrand gav meg 6.500 med samme spec.
Åpenbart at Gjensidige ikke ønsker Tesla kunder..
Nissan Leaf som jeg beholder
Lykkelige eier av TMS fra 17.september..

eclipse

Sitat fra: Ron på mandag 12. august 2013, klokken 20:42

Har vært kunde hos Gjensidige i 20 år.. veldig fornøyd med prisene.. til jeg forespurte på Tesla S.
kr 16.000 med 16.000 km og 75% på 5mte året.. Storebrand gav meg 6.500 med samme spec.
Åpenbart at Gjensidige ikke ønsker Tesla kunder..

Hvorfor er dette et stort tema? Det er ikke noe nytt at det er stor forskjell på forsikringsselskapene, ref MC forsikring varierer lett fra 5000 til 15000 for samme person/MC. Dere er fri til å forsikre hvor dere vil, finn den rimeligste som dekker det dere vil ha og kjøp den, det er slik konkurransen fungerer. Det er ingenting å spare på å samle alt i et selskap, sjekk alt, hus, bil, helse, det kan lønne seg fordi et selskap er bra på bil et annet på hus etc.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Leaf_2014

Blir veldig overrasket om denne blir billig å forsikre i lengden:

- Tauing (selv opp på tauebil) ser ut til å kreve spesialutstyr da hjulene låser ved tomt batteri (korrekt me if I'm wrong). Trekker man den oppp på stive hjul? Sleping er vel umulig?
- Tung bil, forårsaker store skader på biler, folk & fe den kolliderer med.
- Dyr bil å reparere. Prismessig koster delene i denne like mye som en Panamera eller S-klasse. Det er visstnok bare ett verksted som reparerer også ihht Tesla rep, og det ligger i Drammen tror jeg han sa (de som reparerer Jaguar).
- Mangler mye av sikkerhetsutstyret som mange dyre biler har (pre-crash, filskiftevarslar etc)

Leaf 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA