Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hvorfor velge tesla?

Startet av Cato76, søndag 14. juli 2013, klokken 22:17

« forrige - neste »

RunarBT

Sitat fra: kimlillebo på fredag 28. juni 2013, klokken 16:34
24.000 trodde jeg var for alle forsikringene dine, jeg misforstod litt.

Hadde det muligens vert smart av Tesla Norge å forhandle frem en gunstig avtale med en aktør som blir tilbydt til vi som kjøper tesla?

K.

Eg ser at 24k kunne misforståes som eg la det fram.;-)

Hadde de bare vert så bra. If gav meg 18k for alt, to biler hus og innbo. Det er forsåvidt ok, Gjensidige med 24k kun for Model S, trur ikkje det nei. Da tar eg alt med meg og bytter.

petersv

Gidder du å åpne for å endre stemmen?

Går for Gjensidige, fikk best pris der, og så har de ganske stort utbytte hvert år, i fjor var det 15%. Blir nesten et par lapper spart da.

Trond Arve

Sitat fra: petersv på fredag 28. juni 2013, klokken 18:44
Går for Gjensidige, fikk best pris der, og så har de ganske stort utbytte hvert år, i fjor var det 15%. Blir nesten et par lapper spart da.
Husk at du betaler skatt av "utbyttet" fra Gjensidige. Hadde vært mye mer lønnsomt om de kuttet prisene.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Neemaz


Hos Gjensidige får jeg : Forsikringen du har beregnet vil koste over 35 000 kroner i året. For å unngå feil vil vi gjerne snakke med deg før du kjøper denne forsikringen...

Det er med 75% +5år  alle over 26år,ingen skader siste 3år. Må være feil i kalkylen der, men holder meg nok til sparebank1 eller IF uansett. Ca 7700,- på tilbud fra begge.

koop

Og er du Amcar medlem, får du ekstra rabatter hos IF:
Som AMCAR-medlem får du følgende rabatter på ordinære forsikringsprodukter.
•Amerikansk bruksbil...15%
•Bil.............................10%
•MC............................10%
Har du tre eller flere tellende forsikringer hos If oppnår du ytterligere 6-12% rabatt på alle dine
forsikringer
Kristiansand:
Tesla Model S #2966, Vin 18513
7.3.2013 - Reservert
13.5.2013 - Bekreftet bestilling
14.5.2013 - Papirene signert
27.9.2013 - In Production
8.10.2013 - Production Complete
21.11.2013 kl. 11:00 - Avtalt utlevering
Subaru Forrester utgår

Epleskreller

Jeg  savner litt at forsikringsselskapene ikke har flere parametre de kan legge inn. Jeg har tidligere kjøpt forsikring for småfly og i den verdenen er det en hel del andre parametre man kan legge inn, feks kun noen få navngitte piloter(hindrer mye risiko-prøvekjøring), ikke øvelseskjøring/skoling, alder kunne vært mer dynamisk (alle over en viss alder etc), minimum erfaring (i flyverden kan man legge inne at alle skal ha feks minimum 200 timer logget).

I stedet kan man få rabatter for organisasjonsmedlemskap her og der.. merkelig.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

shb

Hei.
Jeg har Tryg, de samarbeider med Bobilforeningen og  Fjordkraft som jo leverer kraft til min kommende Tesla. Der kan en oppnå 22% rabatt med 5 forsikringer. Fikk ca 5000i premie og 4000 i egenandel. 0 i egenandel ved glasskade. Det er det vel bare Tryg og Enter som har.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

Havebigfun

Sitat fra: koop på fredag 28. juni 2013, klokken 21:40
Og er du Amcar medlem, får du ekstra rabatter hos IF:
Som AMCAR-medlem får du følgende rabatter på ordinære forsikringsprodukter.
•Amerikansk bruksbil...15%
•Bil.............................10%
•MC............................10%
Har du tre eller flere tellende forsikringer hos If oppnår du ytterligere 6-12% rabatt på alle dine
forsikringer
Hva koster medlemskapet i amcar-foreningen?
- hittil har det ikke slått meg at det er noe å være med på med med slike rabatter bør det vurderes 8)

LA-Thing

Er Amcar medlem og fikk et bra tilbud på S'n, ca. 7000,- (P85, 75%, 12 tkm, Drammen). Problemet var bare at de øvrige bilene jeg har ble veldig kostbare, og det 'kompenserte' og vel så det på totalen. Så det blir nok ikke Amcar/IF for min del, dessverre.
Drammen, Tesla Model S #2510

boxer72

Noen som har sjekket hos NAF? Jeg har en Mercedes e klasse , ingen andre som greier å matche NAF på den ,gjensidige nærmest 70% på 3 året 35000 i kjørelengde 4000 i egenandel ga ca15000,- og jeg er totalkunde i gjensidige allikevel får jeg forsikring med samme betingelser ( motor / girkasse osv..) samme egenandel men med FRI KJØRELENGDE årspremie på ca 9700,- bilen til min kone en Renault  av eldre årgang var det ingenting å spare på. 


Sent from my HTC One using Tapatalk 4 Beta

Tesla model x, hvit og Renault zoe, hvit perlemor

mrjalle

Da har jeg gått gjennom vilkårene i de fleste forsikringene her vedrørende glasskader. Det viser seg at en del har unntak for glasstak og takluker. Det er noe vi må huske å ta med i beregningen. Følgende forsikringsselskap dekker også glasstak (slik jeg tolker vilkårene i hvert fall, noen skriver i vilkårene at de spesifikt dekker det, andre unnlater å skrive det som unntak). Les selv gjennom vilkårene, det blir på eget ansvar:
Gjensidige
KLP
DNB
Sparebank1
Nemi
Troll
Codan
Landbruksforsikring

De selskapene som går igjen som billigst; If, Storebrand og Tryg har med andre ord unntak for glasskader på tak og takluke. Eventuelle skader der må da tas på kaskoforsikring som medfører bonustap og høyere egenandel. Det er da interessant å vurdere om disse billigste forsikringsselskapene også har andre vilkår som er negative for oss?

Vardia hadde ingen info om vilkår eller dekninger, så den vet jeg ingenting om.

ArneJ

Kontaktet nå Enter forsikring for oppsigelse på min Leaf forsikring da den ble solgt i forrige uke. Siste TMS utregningen vedkommende hadde gjort var på 34 000,- Hennes kommentar var 'vi ønsker ikke Tesla'.

Sjekker nå med Liveo forsikring (forsikringsagent for Codan) tidligere agent for Unison forsikring der mine forsikringer ligger i dag. Kommer med priser senere...
Oslo, P#278 - Production Complete. Your Model S is being prepared for pickup or delivery.

OW

Sitat fra: ArneJ på mandag 12. august 2013, klokken 13:31
Kontaktet nå Enter forsikring for oppsigelse på min Leaf forsikring da den ble solgt i forrige uke. Siste TMS utregningen vedkommende hadde gjort var på 34 000,- Hennes kommentar var 'vi ønsker ikke Tesla'.

Sjekker nå med Liveo forsikring (forsikringsagent for Codan) tidligere agent for Unison forsikring der mine forsikringer ligger i dag. Kommer med priser senere...

Nå er det ikke meningen å lage noe storm i et vannglass, men jeg tenker det er litt uheldig at noen forsikringsselskaper ikke ønsker Tesla. Det gjelder tydeligvis Enter og Troll. Gjensidige med sine priser sier jo egentlig også at de ikke ønsker Model S kunder. Om de som i dag ønsker Model S kundene velkommen med en fornuftig pris finner ut at de ikke har konkurranse.... Kan vi oppleve at prisene over linja blir 25 000 - 35 000kr på en Model S? Da snakker vi at besparelser i drivstoff går rett ut vinduet.... 
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

D.O

Hvis du leser på forsiden til Norsk Elbilforening så ser du at de har avtale. Til prisene enkelte har fått vil dette lønne seg.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

OddB

Sitat fra: OW på mandag 12. august 2013, klokken 13:40
Sitat fra: ArneJ på mandag 12. august 2013, klokken 13:31
Kontaktet nå Enter forsikring for oppsigelse på min Leaf forsikring da den ble solgt i forrige uke. Siste TMS utregningen vedkommende hadde gjort var på 34 000,- Hennes kommentar var 'vi ønsker ikke Tesla'.

Sjekker nå med Liveo forsikring (forsikringsagent for Codan) tidligere agent for Unison forsikring der mine forsikringer ligger i dag. Kommer med priser senere...

Nå er det ikke meningen å lage noe storm i et vannglass, men jeg tenker det er litt uheldig at noen forsikringsselskaper ikke ønsker Tesla. Det gjelder tydeligvis Enter og Troll. Gjensidige med sine priser sier jo egentlig også at de ikke ønsker Model S kunder. Om de som i dag ønsker Model S kundene velkommen med en fornuftig pris finner ut at de ikke har konkurranse.... Kan vi oppleve at prisene over linja blir 25 000 - 35 000kr på en Model S? Da snakker vi at besparelser i drivstoff går rett ut vinduet....
Kan dette ha noe med at omtalen av bilen stort sett dreier seg om 0-100 på 4.2 og dreiemoment ?? :P
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA