Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

paalv

Sitat fra: Kagex på torsdag 13. mars 2014, klokken 17:48
paal hvem des har du?``hører nesten ingenting fra min des

Hun heter Silje og er veldig bra til å følge opp. Men de to gangene jeg har fått flyttet dato frem, har det vært andre som har ringt.
8)
S85 svart / svart skinn, pano, luft og alle pakkene  - VIN 25111, bekr. 27.9.13, lev. 15. mars i Drammen.

paalv

Sitat fra: Kagex på torsdag 13. mars 2014, klokken 17:48
paal hvem des har du?``hører nesten ingenting fra min des

Nå er jo din registrert, så da ses vi kanskje i Drammen på lørdag?
Jeg hadde også den 25. opprinnelig.
8)
S85 svart / svart skinn, pano, luft og alle pakkene  - VIN 25111, bekr. 27.9.13, lev. 15. mars i Drammen.

Adduc

Kjenner det begynner å nærme seg nå - mottok i alle fall faktura i dag.  Dato for levering; 25.mars.  :P

La merke til at den serviceavtalen jeg ser for meg - og også meldte at jeg ønsket - ikke er tatt inn i fakturaen.  Er dette noe som faktureres separat, for eksempel ved overlevering av bilen?
Sikkert flere som har mottatt fakturaer her, som kan fortelle noe om det...

Blir nok greie dager fram til levering - mest spent på været, og om man kan klare seg uten å legge på vinterdekka...  :)
________
Adduc

Tai

Sitat fra: Tønsberg på torsdag 13. mars 2014, klokken 08:36
Det var snodig.
Status har gått tilbake til "Tesla-fabrikken bygger din Model S"  >:(
Kjenner humøret fikk seg en knekk.
De leker med en sart sjel akkurat nå  :-[

Slapp helt av, dette har skjedd med flere andre også.

Hvis du trenger sikkerheten, ta en teleforn til Tesla eller send en mail. Det er helt sikkert en feil i systemet. Bilen er på vei og 17 mai er sikret :)

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Tønsberg

Sitat fra: Tai på torsdag 13. mars 2014, klokken 21:24
Sitat fra: Tønsberg på torsdag 13. mars 2014, klokken 08:36
Det var snodig.
Status har gått tilbake til "Tesla-fabrikken bygger din Model S"  >:(
Kjenner humøret fikk seg en knekk.
De leker med en sart sjel akkurat nå  :-[

Slapp helt av, dette har skjedd med flere andre også.

Hvis du trenger sikkerheten, ta en teleforn til Tesla eller send en mail. Det er helt sikkert en feil i systemet. Bilen er på vei og 17 mai er sikret :)

Tai
Takk for beroligende ord, Tai.
Svart TMS 85 - Levert 6. mai 2014
Grå TM3 - Levert 20. mars 2019

Kagex

Paal, for å si det sånn så har jeg stirret på tlf hele dag og håpet at den ringer  for tidligere overlevering:)
P29687

dundun

Sitat fra: Adduc på torsdag 13. mars 2014, klokken 20:45
Kjenner det begynner å nærme seg nå - mottok i alle fall faktura i dag.  Dato for levering; 25.mars.  :P

La merke til at den serviceavtalen jeg ser for meg - og også meldte at jeg ønsket - ikke er tatt inn i fakturaen.  Er dette noe som faktureres separat, for eksempel ved overlevering av bilen?
Sikkert flere som har mottatt fakturaer her, som kan fortelle noe om det...

Blir nok greie dager fram til levering - mest spent på været, og om man kan klare seg uten å legge på vinterdekka...  :)

Min serviceavtale står på fakturaen, men jeg har forstått det sånn at den også kan bestilles i en periode etter levering.
Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

Tai

Det stemmer, vi forlenget vår avtale fra 5 til 8 år da vi hentet ut bilen. Mener noen har snakket om at man kan gjøre det opptil en måned etter utlevering uten at jeg skal si det sikkert.

når du får mail fra DS kan du fortelle ham hvilke tilleggstjenester og ting du ønsker til bilen. Så sender han deg invoice.

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

paalv


Sitat fra: Kagex på torsdag 13. mars 2014, klokken 21:47
Paal, for å si det sånn så har jeg stirret på tlf hele dag og håpet at den ringer  for tidligere overlevering:)

Jeg er sikker på at du får den mye før den 25., bilen er i Drammen og de vil nok bli kvitt den i løpet av noen dager. Ring dem!

Og lykke til!
S85 svart / svart skinn, pano, luft og alle pakkene  - VIN 25111, bekr. 27.9.13, lev. 15. mars i Drammen.

dkw_junior

#5544
Levering torsdag 20.mars i Drammen. En uke før tidligere avtalt. Helt greit  ;D
Sjekket vegvesenet for en time siden, og jammen var bilen blitt registrert i dag.
Bare en ting å si; Jippi !
S85, grå met, Tech, park, pano, lyd, luft & lys.
Levert 19.mars 14

Meringdal

De hoppet fort fremover på reg.nr.


En jeg snakket med fikk EL32xxx i Trondheim. Den ble registrert dagen før min. Min fikk EL362xx og skal hentes senere enn han. Det er jo bare noen nummer, og de har vel begynt på ny serie.


Den andre Teslaen som er her i kommunen er EL26xxx, og den fikk han tidlig i desember 2013. Det har altså hoppet 10.000 nummer opp siden desember til mars. Jeg vet ikke hvor mange EL-biler som er solgt i denne perioden, men nå når El-golf kommer, og leaf fortsatt selger godt, så kan det ikke være lenge til regjeringen begynner å planlegge saker og ting.




rene

Fra 1. desember 2013 og frem til og med i går er det registrert 5521 elbiler. Laveste regnr er EL12578 (laveste Tesla EL13932!), høyeste (uten at jeg har begynt å sjekke over EL37000) er EL36974. Det går unna, men ikke i direkte stigende rekkefølge selv om det jobbes oppover.

Totalt 21768 EL-biler registrert per i går kveld, av dem er 9860 Nissan Leaf...

Bjoris

Jeg har fortsatt "søker etter deler", men nå ringte jeg Tesla og de sier at bilen snart er ferdig produsert, og ja, jeg får med elektriske speil:) Han var usikker på dette med setene, men jeg forstår det slik at biler produsert fra en eller annen dato i feburar har de nye setene?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

rsy

Og da var endelig dagen kommet! På vei til Drammen :)

RSy

PetterX

Jeg har lagt inn bestilling men ennå ikke bekreftet. På MyTesla står følgende:

"Bestilling i påvente
Din Model S vil bekreftes 22. mars 2014. Når den er bekreftet vil vi begynne å skaffe deler og å bygge din Model S."

Jeg mailet Tesla og ba dem gi meg et realistisk estimat på leveringstid. Jeg ble veldig overrasket over svaret, og lurer på om dette bare er selger-svada?

Her er svaret:
"Leveringstid er mellom 4 og 5 måneder (Før var det 5-6 måneder). Fra du bestilte til slutten av juni er det ca. 15 uker. Så det er godt mulig at du får bilen din innen Juni."

Jeg hadde selv regnet med levering i august/september, så dersom dette faktisk stemmer så er det jo fantastisk.

Hva mener dere? Selger-svada eller realistisk?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA