Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

KristianKBE

Sitat fra: Mr.Hansen på onsdag 05. mars 2014, klokken 00:15
Ikke glem å puste mellom taste trykkene Tai!

LOL! Ja, du må ikke glemme å puste Tai ;)

Selv, som jeg har skrevet før, så er jeg nå MEGET oppgitt.
Har bestillit Performance, som visstnok skal være prioritert.
Bestillite relativt tidlig, før dette tok helt av, i håp om at jeg da faktisk skulle få den tidlig.

Nå ser jeg så ufattelig mange, som får bilen før meg, at nå er det bare fryktlig irriterende.
Vet jeg er som en unge på julaften, eller en kid som for Playstation 4 noen dager etter de andre.
Men når jeg velger å bruke over 700.000 norske kroner, så forventer jeg faktisk å få bilen i "riktig" rekkefølge også.

Ser også at mange av de som får før meg, også skal hente i Bergen, så da har det jo heller ikke noe med frakt til Bergen å gjøre... Noen som skjønner hva dette kommer av??
P85. Ikke + og barneseter, ellers alt.
Mørk grå
21" Grå
Bestillt: 30.08.13
Finalized: 09.09.13
Ønsket levering: Januar 2014
VIN: P23873 Mottatt ca 20.09.13
Production: 04.01.14
Complete: 06.01.14
Delivered: 18.03.14

(Først estimert 19.feb, så 1.mars, så 13.mars, og nå sist 22.mars.... Endelig dato ble 18.mars))

Gressvikingen

Ikke så langt unna normalen det.
Har selv bekreftet 20/9 og har levering 25/3. Litt tregere enn deg, men ganske normalt.

Det verste med ventingen er at en ødelegger arbeidsdagen med å svirre rundt på dette forumet.
P85D"+"

sisc1337

#5267
Sitat fra: Gressvikingen på onsdag 05. mars 2014, klokken 00:35
Ikke så langt unna normalen det.
Har selv bekreftet 20/9 og har levering 25/3. Litt tregere enn deg, men ganske normalt.

Det verste med ventingen er at en ødelegger arbeidsdagen med å svirre rundt på dette forumet.

Etter å kun ha ventet i 4 dager så kan jeg skrive under på det! Dette blir et rent helvette! Har heldigvis litt "trening" på dette, da jeg også har ventet på en bok (the winds of winter) siden 2011 i en bokserie som jeg er helt besatt av! 
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

Mr.Hansen

Sitat fra: KristianKBE på onsdag 05. mars 2014, klokken 00:30
Sitat fra: Mr.Hansen på onsdag 05. mars 2014, klokken 00:15
Ikke glem å puste mellom taste trykkene Tai!

LOL! Ja, du må ikke glemme å puste Tai ;)

Selv, som jeg har skrevet før, så er jeg nå MEGET oppgitt.
Har bestillit Performance, som visstnok skal være prioritert.
Bestillite relativt tidlig, før dette tok helt av, i håp om at jeg da faktisk skulle få den tidlig.

Nå ser jeg så ufattelig mange, som får bilen før meg, at nå er det bare fryktlig irriterende.
Vet jeg er som en unge på julaften, eller en kid som for Playstation 4 noen dager etter de andre.
Men når jeg velger å bruke over 700.000 norske kroner, så forventer jeg faktisk å få bilen i "riktig" rekkefølge også.

Ser også at mange av de som får før meg, også skal hente i Bergen, så da har det jo heller ikke noe med frakt til Bergen å gjøre... Noen som skjønner hva dette kommer av??

Tror du også trenger et stort magedrag KristianKBE.
Dere kommer til å smile som bare det, når dere skal hente bilen og trykker den akseleratoren helt bunnen, mens du føler magen bretter seg rundt ryggsølen og skriker: Hva faan er det som skjer!!!

Da blir alle disse baggatellende borte vekk. For ikke snakke om alle besinstajonene vi kommer til å kjøre rett forbi menn vi ler still for oss selv når vi ser hva bensinen/dieselen koster.

"Den beste tiden er den tiden du venter på den"
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

KristianKBE

Sitat fra: Mr.Hansen på onsdag 05. mars 2014, klokken 00:50
Sitat fra: KristianKBE på onsdag 05. mars 2014, klokken 00:30
Sitat fra: Mr.Hansen på onsdag 05. mars 2014, klokken 00:15
Ikke glem å puste mellom taste trykkene Tai!

LOL! Ja, du må ikke glemme å puste Tai ;)

Selv, som jeg har skrevet før, så er jeg nå MEGET oppgitt.
Har bestillit Performance, som visstnok skal være prioritert.
Bestillite relativt tidlig, før dette tok helt av, i håp om at jeg da faktisk skulle få den tidlig.

Nå ser jeg så ufattelig mange, som får bilen før meg, at nå er det bare fryktlig irriterende.
Vet jeg er som en unge på julaften, eller en kid som for Playstation 4 noen dager etter de andre.
Men når jeg velger å bruke over 700.000 norske kroner, så forventer jeg faktisk å få bilen i "riktig" rekkefølge også.

Ser også at mange av de som får før meg, også skal hente i Bergen, så da har det jo heller ikke noe med frakt til Bergen å gjøre... Noen som skjønner hva dette kommer av??

Tror du også trenger et stort magedrag KristianKBE.
Dere kommer til å smile som bare det, når dere skal hente bilen og trykker den akseleratoren helt bunnen, mens du føler magen bretter seg rundt ryggsølen og skriker: Hva faan er det som skjer!!!

Da blir alle disse baggatellende borte vekk. For ikke snakke om alle besinstajonene vi kommer til å kjøre rett forbi menn vi ler still for oss selv når vi ser hva bensinen/dieselen koster.

"Den beste tiden er den tiden du venter på den"

Haha, ja jeg vet....
Og som du kanskje har skjønt, så er dette også med et lite glimt i øyet, og jeg VET at alt er glemt når bilen kommer.....
Men jeg klarer ikke la være, og bli litt gretten unge, som ikke får leken sin før de andre.

Og nå KAN det iallefall ikke være lenge igjen uansett, for nå er den utsatt 4 ganger, så nå bør siste estimat holde........

Eneste "fordelen" med at den er så mye utsatt, er at f5 tasten min, har begynnt å puste igjen.
Sjekker faktisk "bare" 1 eller to ganger om dagen nå :P
P85. Ikke + og barneseter, ellers alt.
Mørk grå
21" Grå
Bestillt: 30.08.13
Finalized: 09.09.13
Ønsket levering: Januar 2014
VIN: P23873 Mottatt ca 20.09.13
Production: 04.01.14
Complete: 06.01.14
Delivered: 18.03.14

(Først estimert 19.feb, så 1.mars, så 13.mars, og nå sist 22.mars.... Endelig dato ble 18.mars))

Mr.Hansen

Ja kos dere med de timene dere har igjen. Jeg venter på at den 27 skal komme, for da er det min tur.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

Kagex

Er det plass til alle 4 sommerhjulene i bilen?
P29687

Sjøhyene

Sitat fra: Tai på tirsdag 04. mars 2014, klokken 22:27
Jeg betalte egenkapitalen min i Januar litt for å få det ut av verden men litt for å være tidlig ute. Alle papirer og dokumenter er ordnet og DS har fått alle bekreftelsene han trenger. Jeg må få en dato for overleverelse så starter jeg forsikringen. Så alt bør være i skjønneste orden! Hadde vært bitter om bilen ble forsinket pga et dustete dokument!

Tai
Jeg hadde hverken betalt for bilen eller aktivert forsikring når de plutselig ringte å spurte om jeg ville ha bilen en uke før, så slike praktiske ting har nok lite med saken å gjøre.

Sitat fra: Tai på tirsdag 04. mars 2014, klokken 21:07
Ble du oppringt eller fikk du mail?

Tai
Når da mener du?
Har jo blitt flere telefoner og mailer siste måneden, men siste nå var telefon fra drammen.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

akseln

Sitat fra: mecanica vergara på tirsdag 04. mars 2014, klokken 22:20
Jeg var en tur på Alna i dag. Der kunne de opplyse om at Model X linjen var tatt i bruk til produksjon av Model S. Nå var det en forventet levering på ny bil på 4-5 måneder.

Når jeg bestilte i midten av februar ble det opplyst på Alna levering i juni, så det passer bra. Tesla har vel også sagt at oppstart av TMX produksjon avhenger av TMS produksjonen. Jo flere TMS som skal leveres, jo lenger tar det før TMX produksjonen kan starte.

Er det noe sted jeg kan se forventet levering? Noen nevner at dette står på første faktura (depositum). Står ikke noe på min.

Sjøhyene

Sitat fra: akseln på onsdag 05. mars 2014, klokken 10:09

Er det noe sted jeg kan se forventet levering? Noen nevner at dette står på første faktura (depositum). Står ikke noe på min.

De snakker da om sluttfakturaen. Altså den du får noen uker før overlevering.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

KristianM

Sitat fra: Gressvikingen på onsdag 05. mars 2014, klokken 00:35
Ikke så langt unna normalen det.
Har selv bekreftet 20/9 og har levering 25/3. Litt tregere enn deg, men ganske normalt.

Det verste med ventingen er at en ødelegger arbeidsdagen med å svirre rundt på dette forumet.

Samme her og sånn sett.

Bekreftet bestilling 25/9   VIN: P24560    fått utleveringsdato i Bergen 18 mars :)

Vært 6 laaaaange mnd men var forberedt på det ;-)

mecanica vergara

Sitat fra: akseln på onsdag 05. mars 2014, klokken 10:09
Sitat fra: mecanica vergara på tirsdag 04. mars 2014, klokken 22:20
Jeg var en tur på Alna i dag. Der kunne de opplyse om at Model X linjen var tatt i bruk til produksjon av Model S. Nå var det en forventet levering på ny bil på 4-5 måneder.


Er det noe sted jeg kan se forventet levering? Noen nevner at dette står på første faktura (depositum). Står ikke noe på min.
Jeg tror ikke det er noen mulighet for å se om tiden er kortett inn noe sted. De i butikken kommer inn på noen andre sider en oss. Men det står ikke så mye mer der.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

mgarm

Sitat fra: Kagex på onsdag 05. mars 2014, klokken 06:39
Er det plass til alle 4 sommerhjulene i bilen?
Mine 19" sommerhjul hadde fin plass i bilen. Tesla la ned setene og puttet dem inn. Sikkert god plass til 21" også.

Kagex

Takk for info mgarm, er 19 dekk. vurderte å ta med en kompis og en fossil men kan hende jeg bare tar toget
P29687

Soloz

Oi oi oi..  Fikk tlf nå fra DS. Levering ble endret fra den 15 mars til 7 mars.  ;D

Nå nærmer det seg virkelig!! Gleder meg som en unge!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA