Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

Meringdal

Min ble in transit for 2-3 dager siden. Hvor lang tid tar det før den er på en båt? Den skal vel over prærien med tog først?

Kagex

meringdal, de sender vel de i små batcher, tog til østkysten først så båt over
P29687

Lille Lance

#4502
Sitat fra: Meringdal på lørdag 01. februar 2014, klokken 19:37
Min ble in transit for 2-3 dager siden. Hvor lang tid tar det før den er på en båt? Den skal vel over prærien med tog først?
Min ble "in transit" den 4.jan og gikk med båten fra Newark den 22.januar. Dette som en liten pekepinn
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

GotMeTeslaMS

#4503
Nå ser det ut som det nærmer seg :) - 3 mars kan det virke som.

Ble ringt for ca 3 uker siden av en Tesla selger da jeg satt på bussen. Beskjed: Leveranse sånn ca midten av mars.

Så fikk jeg mail fra Silje i Tesla. Etter noen mail og telefoner frem og tilbake med ekstrautstyr og avklaringer ble ny prognose starten av mars.

I dag dukket fakturaen opp på MyTesla med leveransedato mandag 3. mars.
Skal bli spennende å se om denne datoen blir den endelige.

Vi bestilte/bekreftet/betalte depositum fo bilen 12. september 2013.
Har funnet ut at bilen antageligvis kom til Nederland ca 30. januar etter 9 døgn til havs.
Var ferdig i prog ca 1 uke før "sjøsetting".
Stod ca 1 uke i prod.
Blir om datoen holder ganske nøyaktig 1 måned forsinket i forhold til opprinnelig antydet (riktignok med forbehold).

Valgte
- rød,
- standard seter,
- 85 kwt (ikke performance),
- alt xtra (untatt vinterpakke og lyspakke).
- Har bestilt rød adapter.
- Satt opp 230 V 1-fase 32 amp kontakt hjemme,
- Skal anskaffe 400 V 16 amp på hytta (ca 25 mil unna).
- Valgte Nokian piggfri på "random" felger fra Tesla etter å ha forsikret oss om at alle aktuelle/mulige felger vi kan risikerer å få er fine alle sammen.
Kjøring til hytta i Vestre Slidre/Slettefjell (sommer og vinter) blir syretesten på om vår plan for Model S som eneste/hoved-/lang-tur bil blir en suksess. Drømmer om en elbil til - en kompakt en  :).

Veldig spennende å følge med på forumet.

Bor i Drøbak. Har Tesla Model S 85. Har en el-sykkel (oppgradert Xilhouette Kondisjonalis) som gir ekstra medvind i tråkkene :-).

Anew

Sitat fra: Wait4TeslaMS på lørdag 01. februar 2014, klokken 20:52
I dag dukket fakturaen opp på MyTesla med leveransedato mandag 3. mars.
Skal bli spennende å se om denne datoen blir den endelige.
Jeg har inntrykk av at datoen på fakturaen stort sett er veldig pessimistisk, og at man får bilen en del tidligere. Min faktura sier 24/2, men jeg har avtalt utlevering 17/2.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

GotMeTeslaMS

Sitat
Jeg har inntrykk av at datoen på fakturaen stort sett er veldig pessimistisk, og at man får bilen en del tidligere. Min faktura sier 24/2, men jeg har avtalt utlevering 17/2.
Vi er fleksible, så det skal vi klare å takle veldig bra   ;D
Bor i Drøbak. Har Tesla Model S 85. Har en el-sykkel (oppgradert Xilhouette Kondisjonalis) som gir ekstra medvind i tråkkene :-).

Tor2

Sitat fra: Meringdal på lørdag 01. februar 2014, klokken 19:37
Min ble in transit for 2-3 dager siden. Hvor lang tid tar det før den er på en båt? Den skal vel over prærien med tog først?

Min P85 ble i produksjon 7 januar, i transitt 11 januar. Ble med båten Apl Melbourn 22 janaur, var nok maks hellig med den. Hun ligger forresten å losser nå i Rotterdam. Blir med båt som losser i drammen neste søndag/mandag.
Har var noe jeg og og alle andre som har bil med på den maks uheldig. En dag før og vi hadde hatt bilene en uke tidligere. 
Har levering 10 februar i Bergen. Går nok for en 4 -5 dager ekstra til Stavanger, trondheim og Bergen enn Drammen.
For meg ble det da 46 dager fra " i produksjon " og 40 dager fra " i transitt". Med maks flaks mellom tog-båt-båt, burde det være mulig å spare en 5-6 dager til. Med maks uflaks, + 4-5 dager 
Som da mange her har på pekt. Hvor mye kan man stole på info fra "My Tesla"
Håper dette kan være til litt info til der som venter på å få bilene i produksjon

Tor

Lille Lance

Sitat fra: Wait4TeslaMS på lørdag 01. februar 2014, klokken 20:52

I dag dukket fakturaen opp på MyTesla med leveransedato mandag 3. mars.
Skal bli spennende å se om denne datoen blir den endelige.

Har funnet ut at bilen antageligvis kom til Nederland ca 30. januar etter 9 døgn til havs.

Hvis bilen ankom Nederland (Rotterdam) den 30. januar, så burde bilen iallefall være på Pachuca lørdag 8.feb og Drammen kvelden etter. I "verste" fall kan den faktisk være på vei med Pachuca som gikk i morges ...  :o
Levering 3.mars høres derfor meget pessimistisk ut. Tipper du har den rundt midten av feb.
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Lille Lance

Sitat fra: Tor2 på lørdag 01. februar 2014, klokken 21:14

Min P85 ble i produksjon 7 januar, i transitt 11 januar. Ble med båten Apl Melbourn 22 janaur, var nok maks hellig med den. Hun ligger forresten å losser nå i Rotterdam. Blir med båt som losser i drammen neste søndag/mandag.


Samma her ... mulig jeg tar en tur til havna mandag 10.feb. Fler som join'er?  ::)
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Tor2

Sitat fra: Lille Lance på lørdag 01. februar 2014, klokken 21:54
Sitat fra: Tor2 på lørdag 01. februar 2014, klokken 21:14

Min P85 ble i produksjon 7 januar, i transitt 11 januar. Ble med båten Apl Melbourn 22 janaur, var nok maks hellig med den. Hun ligger forresten å losser nå i Rotterdam. Blir med båt som losser i drammen neste søndag/mandag.


Samma her ... mulig jeg tar en tur til havna mandag 10.feb. Fler som join'er?  ::)

Bor dessverre i Bergen,  ellers hadde blitt med. kan de se etter en rød med glasstak   :D :D :D

Sofie S

Vilken båt kommer transportera bilar som är in transit efter den 22/1?
Någon som vet?
Är det alltid APL båtar?

Lille Lance

#4511
Sitat fra: Sofie S på søndag 02. februar 2014, klokken 11:18
Vilken båt kommer transportera bilar som är in transit efter den 22/1?
Någon som vet?
Är det alltid APL båtar?
Sjekk her:
http://www.jocsailings.com/GlobalSailingSchedules/SailingScheduleResults.aspx?ORIGIN=Newark%2c+New+Jersey%2c+United+States&DEST=Rotterdam%2c+Netherlands&DR=60&DT=2014%2f1%2f14&VT=Container%2c

Du kan satse på:
8. feb MOL ENDOWMENT, Ankommer Rotterdam 20.feb , ankommer Drammen 24.feb eller 3.mars (med Pachuca)
11. feb RUDOLF SCHEPERS, Ankommer Rotterdam 19.feb, ankommer Drammen 24.feb (med Pachuca)

Avgang 11.feb ser ut som mer positivt enn 8. feb fordi RUDOLF SCHEPERS går raskere over Atlanteren

Men, mye usikkerhet rundet disse tidene ...  ::)

X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Kagex

da er min bil i en av de, håper det blir levering i begynnelsen av mars:)
P29687

Tai

Sitat fra: Kagex på søndag 02. februar 2014, klokken 12:49
da er min bil i en av de, håper det blir levering i begynnelsen av mars:)

..og muligens min bil.... ;D

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Sofie S

#4514
@ Lille Lance varför så sent? jag antar att tågresan tar ca 5 dagar då är man på den 27/1.
Själv hade jag nog gissat på APL ARABIA alternativt APL JADE dvs den 1/2
Jag har för mig att jag läst tidigare på något forum att det är APL som fraktar bilarna,
Jag var inne och tittade marinetraffiic.com där är APL ARABIA utanför Kina Nu :o
Och APL JADE är på väg till New York  :o
jag antar att jag tittat lite fel på länken du skickade.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA