Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

Stator

Pachuca la til kai ca 16 i følge Marine Traffic.
Gratis app.

Stator


mecanica vergara

Sitat fra: Stator på søndag 26. januar 2014, klokken 23:25
Pachuca la til kai ca 16 i følge Marine Traffic.
Gratis app.
Her kan du følge båten. Ligger fortsatt til kai i Drammen. Hvis det blir fint vær kan jeg se henne fra stuen:)
http://www.marinetraffic.com/ais/details/ships/304824000
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

mecanica vergara

Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

NordicMaster

Bare et lite spørsmål rundt disse båtene fra USA. Er det slik at dere tipper at bilen er med der (med utgangspunkt i når bilen bør leveres) eller har dere mer informasjon enn meg?

Anew

...og hvordan passer Pachucas rutetabell med informasjonen jeg fikk fra DES om at bilen min er ventet til landet 14/2?
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

ELTesla

Sitat fra: NordicMaster på mandag 27. januar 2014, klokken 09:35
Bare et lite spørsmål rundt disse båtene fra USA. Er det slik at dere tipper at bilen er med der (med utgangspunkt i når bilen bør leveres) eller har dere mer informasjon enn meg?

Det blir vel oftest heller kvalifisert gjetning.  ;)

cairnz

Sitat fra: Madboy på mandag 27. januar 2014, klokken 09:49
Sitat fra: NordicMaster på mandag 27. januar 2014, klokken 09:35
Bare et lite spørsmål rundt disse båtene fra USA. Er det slik at dere tipper at bilen er med der (med utgangspunkt i når bilen bør leveres) eller har dere mer informasjon enn meg?

Det blir vel oftest heller kvalifisert gjetning.  ;)

Kvalifisert gjetning basert på hva DS sier samt hvordan det passer med båttrafikken, så er det jo ikke en heksekunst å skjønne hva slags informasjon de sitter på :)
Elbilist

Lille Lance

Pachuca ligger nå ved Kattegattkaia ... sjekk webcam er ... dårlig sikt ... ikke lett å se TMS'ene ... :o

http://drammenhavn.no/index.php/webcam/
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Tor2

Sitat fra: NordicMaster på mandag 27. januar 2014, klokken 09:35
Bare et lite spørsmål rundt disse båtene fra USA. Er det slik at dere tipper at bilen er med der (med utgangspunkt i når bilen bør leveres) eller har dere mer informasjon enn meg?

Det er som flere her skriver basert på tipping. Hvis vi har dato i transitt. Vi vet vi tar 6 dager.
Så må det ligges til noen dager i begge ender, her tipper vi 5-6 dager, så har vi dag båten går.
Ikke mer komplisert en det. Men det er noe å drive tiden med mens vi venter  :)

Pachuca er som regel i Drammen søndag/mandag

Tor


Tor2

Skrive feil, tog som tar 6 dager. Beklager

ELTesla

I noen tilfeller har biler kommet i transitt ca. 22 desember og har fortsatt ikke satt hjulene på norsk jord.
Det spørs vel litt på hva som kommer i dag da.  8)

cairnz

Sitat fra: Madboy på mandag 27. januar 2014, klokken 10:33
I noen tilfeller har biler kommet i transitt ca. 22 desember og har fortsatt ikke satt hjulene på norsk jord.
Det spørs vel litt på hva som kommer i dag da.  8)

Min bil er en av disse, og ble nok levert med Pachuca som la til kai i går. Regner med dette gjelder for mange andre som hadde transitt rundt samme datoer. Det kommer nok bli noen hektiske uker for Tesla i Norge nå ;)
Elbilist

ELTesla

Helt riktig. Blir spennende å se de kommende dagene.

Øggen

Sitat fra: Madboy på mandag 27. januar 2014, klokken 10:33
I noen tilfeller har biler kommet i transitt ca. 22 desember og har fortsatt ikke satt hjulene på norsk jord.
Det spørs vel litt på hva som kommer i dag da.  8)

Deriblandt min også som var ferdig 21.12. Merkelig er bare det at DS sa bilen blir losset 31.01????? Direkte fra Statene????

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA