Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

Thor2014

Jeg bekreftet i september å har enda ikke fått vin.
Nå lurer jeg på om de har glemt hele bilen :-\

Adrian

Sitat fra: TerjeV på lørdag 23. november 2013, klokken 18:33


Blir 2 nye tesla i Haugesund på samme tid.

Krysser fingrene med deg Adrian! Vet om enda en til Karmøy rett over helgen så det blir kanskje kortesje nordover :-)
[/quote]

Hadde vært stilig ;-)
Bil endelig levert 04.12.13. Lykkelig eier av Model S.

Johnny

Sitat fra: Thor2014 på lørdag 23. november 2013, klokken 19:17
Jeg bekreftet i september å har enda ikke fått vin.
Nå lurer jeg på om de har glemt hele bilen :-\

Jeg bestilte bilen i slutten av mai, og etter 5 måneder ble bilen produsert. Jeg føler meg nesten flau over det med tanke på alle de som bestilte bilen på bakgrunn av et bilde, og ventet i årevis på den!
TMS og eGolf.

Lassie

Yesss!!
I dag kl. 18.10, to timer etter å ha solgt og overlevert min 2012 Audi Q5, fikk jeg mail fra DS om at levering blir flyttet fra 03. des til 26. nov.! Da slipper jeg tom. å leie bil en uke!
Føler jeg har vært heldig med leveringstid ift. en del andre her med lavere kønummer enn meg
Model X 75D bekr. 15.08.17 (lev.tid 14-28. nov)
Model S 85D, mars 2015
E-Golf, nov 2014
Model S 85, nov 2013

Royce1981


Bonefish

Sitat fra: TesLasse på lørdag 23. november 2013, klokken 20:36
Yesss!!
I dag kl. 18.10, to timer etter å ha solgt og overlevert min 2012 Audi Q5, fikk jeg mail fra DS om at levering blir flyttet fra 03. des til 26. nov.! Da slipper jeg tom. å leie bil en uke!
Føler jeg har vært heldig med leveringstid ift. en del andre her med lavere kønummer enn meg
Gratulerer, kjekt å få bilen tidligere :) For min del går det feil vei :( Er det Bergen som sliter med å få ut biler?
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

EvenSteven

Kan ikke si annet enn at jeg blir misunnelig og samtidig relativt provosert av innleggene hvor de med høyere P-nummer får tidligere levering, mens mange andre av oss ikke hører Jack-Shit!!
Dette er ikke rettet som kritikk mot de heldige som får tidligere levering, men mot Tesla som leverer ut biler etter terningkast metoder og ikke etter blokka!!
Skuffet ganger 7 her nå!!
Tesla S P85+ sølv

Stellar

Fikk mail fra DES forrige uke om at bilen nå nærmet seg, og at de ønsket bekreftelse på registrering, forsikring, finansiering og dekk/service pakke. Er blitt forespeilet levering siste uke før jul, håper det går :-) Noen med erfaring fra hvor lang tid ca det går fra en slik mail til levering?

Angående Bergen, tror det sto 20 biler inne i butikken da jeg kjørte forbi i kveld.
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

Thor2014

Sitat fra: Johnny på lørdag 23. november 2013, klokken 19:32
Sitat fra: Thor2014 på lørdag 23. november 2013, klokken 19:17
Jeg bekreftet i september å har enda ikke fått vin.
Nå lurer jeg på om de har glemt hele bilen :-\

Jeg bestilte bilen i slutten av mai, og etter 5 måneder ble bilen produsert. Jeg føler meg nesten flau over det med tanke på alle de som bestilte bilen på bakgrunn av et bilde, og ventet i årevis på den!

Jorda, men når jeg hadde valget om jeg ønsket levering i januar så burde det ikke vært ett valg hvis de ikke har tenkt til levere før i februar - mars  >:(

EvenSteven

Sitat fra: Stellar på lørdag 23. november 2013, klokken 22:24
Fikk mail fra DES forrige uke om at bilen nå nærmet seg, og at de ønsket bekreftelse på registrering, forsikring, finansiering og dekk/service pakke. Er blitt forespeilet levering siste uke før jul, håper det går :-) Noen med erfaring fra hvor lang tid ca det går fra en slik mail til levering?

Angående Bergen, tror det sto 20 biler inne i butikken da jeg kjørte forbi i kveld.

Jeg fikk denne mailen 24.10.13 - fortsatt ingen bil levert og får ikke svar fra min DES ved siste henvendelser!
Så regn med at dette tar tid! Virker også som at de ikke følger Reservasjonsnummer hva gjelder utleveringer!
Så virker som at spesielt Oslo avdelingen er skikkelig ute på glattisen om dagen og har muligens mistet oversikten fullstendig!
Tesla S P85+ sølv

Arntiv

Jeg fikk også denne mailen fra DES i forrige uke. Stusset bare over at DES hadde adresse i Bergen da jeg skal ha utlevering i Trondheim. Fikk i går ny mail fra DES i Trondheim med levering 19.desember! Gleder meg :)
Bekreftet 27.07.13. Levert 21.12.13, Svart S85 med pano, lyd, luft og hattehylle. 19" Polar Wheels med Hakka 8.

Bonefish

Sitat fra: Stellar på lørdag 23. november 2013, klokken 22:24
Fikk mail fra DES forrige uke om at bilen nå nærmet seg, og at de ønsket bekreftelse på registrering, forsikring, finansiering og dekk/service pakke. Er blitt forespeilet levering siste uke før jul, håper det går :-) Noen med erfaring fra hvor lang tid ca det går fra en slik mail til levering?

Angående Bergen, tror det sto 20 biler inne i butikken da jeg kjørte forbi i kveld.

For min del over 30 dager. Fikk mail 28 okt og siste på utlevering er 3 des.
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

Lanber

EvenSteven. Ro deg helt ned, du får ikke gjort noe med situasjonen og da er det en oppgave i håpløshet å irritere seg over det. De blander med utlevering, se på de første bilene som kom hit. Da kom det P biler før alle SIG var levert ut.  Folk som hadde ventet mange ÅR ble prioritert bak noen som kanskje bare hadde stått på lista 1 år.

Når det er sagt så kan det godt hende bilen din er rett rundt hjørne, det tar 6-8 uker fra du får "in production" til den er klar til levering
Du får bilen din. Ja Tesla her beskjeden med informasjon og kanskje verre i Oslo enn andre steder, sånn er det.

Bonefish

Sitat fra: Lanber på søndag 24. november 2013, klokken 10:16
EvenSteven. Ro deg helt ned, du får ikke gjort noe med situasjonen og da er det en oppgave i håpløshet å irritere seg over det. De blander med utlevering, se på de første bilene som kom hit. Da kom det P biler før alle SIG var levert ut.  Folk som hadde ventet mange ÅR ble prioritert bak noen som kanskje bare hadde stått på lista 1 år.

Når det er sagt så kan det godt hende bilen din er rett rundt hjørne, det tar 6-8 uker fra du får "in production" til den er klar til levering
Du får bilen din. Ja Tesla her beskjeden med informasjon og kanskje verre i Oslo enn andre steder, sånn er det.

;D He he, jeg er i samme båt som EvenSteven. Er utrolig kipt å havne lengre og lengre bak i køen, mens de som har bestilt lenge etter deg får bilen før estimert levering. Det er liten trøst at det har skjedd før.
JEG VIL BARE HA BILEN MIN  ;)
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

Mr.G

Finalized 15. august, endret specs medio sept. I produksjon 1.nov transfer fra og med 8.nov. Estimert levering medio desember. Ser ut som jeg var heldig...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA