Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Henning76 på fredag 15. november 2013, klokken 19:19
Jeg reagerer også på den en måneds leveringstiden i USA. Det er ganske provoserende at de "sniker i køen" på den måten... 

Tesla prioriterer nok kort leveringstid pga. at det ikke er vanlig å vente på bil i USA. De kjøper nesten utelukkende biler som er på lager og får den levert samme dag.
I Europa er vi ikke like utålmodige og bestiller heller bilen slik vi vil ha den og venter 2-6 måneder.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

RSandven

Sitat fra: TerjeV på fredag 15. november 2013, klokken 21:24
Sitat fra: RSandven på fredag 15. november 2013, klokken 21:01
Tjuesjette november kl. elleve. :D

Hmmm 2 timer før meg... Stavanger?

Har ikke fått noen annen beskjed enn Alnabru. Men tar gjerne Drammen hvis det blir et alternativ... ;)
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Lein

Rsandven: da har du fått fremskyndet levering?
P85 2013-2015
70D 2016-idag

RSandven

Ja, det stemmer. I kontrakten står det 2. des. Står også at 26. kan bli endret iogmed at bilen fortsatt er i transport, men regner med at de har såpass track nå at de ikke teaser for mye...
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Voll1

Hva er denne kontrakten flere refererer til? Eposten jeg mottok sa ingenting om leveringstidspunkt, bare at Tesla skulle ta kontakt når bilen var rett rundt hjørnet.
Model S  2013-2018
Model X  2017-

RSandven

Beklager, mente fakturaen. Der står det leveringsdato. :)
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Chlangum

Sitat fra: RSandven på fredag 15. november 2013, klokken 22:55
Beklager, mente fakturaen. Der står det leveringsdato. :)

Jaggu me.
Det har jeg ikke sett før nå.
På min står det 9.12.
Men bilen skulle i følge DS være klar for levering 25.11
Pga jobb har jeg avtalt henting 5.12.
O' jul med din glede.

Levering Bergen
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

bosse

Sitat fra: taraquin på fredag 15. november 2013, klokken 11:59Kjøp selv du!

Takk for tipset, men shopping fra tredjepart er ikke et alternativ. Jeg fikk beskjed fra Teslas selgere om at jeg kunne kjøpe deres anbefalte vinterdekk på felg til 15.000 påført bilen når jeg skal hente den, og det har jeg tatt høyde for. Jeg aksepterer ikke at prisøkningen gjelder på allerede inngåtte bestillinger, spesielt når det også er et ubestridelig faktum at deres egne ansatte har bidratt til forventningen som en del av innsalget.

Jeg skal ha bilen på vinterdekk til oppgitt pris, så enkelt er det. Jeg er ikke fleksibel på dette punktet.
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

Tai

Sitat fra: bosse på fredag 15. november 2013, klokken 23:55
Jeg skal ha bilen på vinterdekk til oppgitt pris, så enkelt er det. Jeg er ikke fleksibel på dette punktet.

Kunne ikke vært mer enig med deg!!

Jeg spurte også hva vinterdekkene kostet og fikk beskjed om at, joda, de koster 15 000,-. Så spurte jeg om de skulle bestilles samtidig men fikk beskjed om at det ordnet de når jeg fikk bilen. Dette bekreftet de når jeg var innom for 3-4 uker siden, både pris og når jeg fikk de. Hadde jeg visst at dekkene økte i pris hadde jeg kjøpt nå og lagt på lagring.

Kommer til å bli passe provosert hvis jeg må ut med 23 000,- etter dette. Skal innom Tesla Bergen når jeg står opp, noe som ikke er så lenge til. ;)
God natt

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

ellholt

Akkurat det samme hos meg.
Fikk bekreftet flere ganger fra forskjellige personer at vinterdekkene ( Pirelli) kostet 15000,- og at dette skulle avtales ca 1 mnd før levering. Jeg forventer at denne prisen gjelder enda.
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017

jsu224

Sitat fra: Tai på lørdag 16. november 2013, klokken 03:47
Sitat fra: bosse på fredag 15. november 2013, klokken 23:55
Jeg skal ha bilen på vinterdekk til oppgitt pris, så enkelt er det. Jeg er ikke fleksibel på dette punktet.

Kunne ikke vært mer enig med deg!!

Jeg spurte også hva vinterdekkene kostet og fikk beskjed om at, joda, de koster 15 000,-. Så spurte jeg om de skulle bestilles samtidig men fikk beskjed om at det ordnet de når jeg fikk bilen. Dette bekreftet de når jeg var innom for 3-4 uker siden, både pris og når jeg fikk de. Hadde jeg visst at dekkene økte i pris hadde jeg kjøpt nå og lagt på lagring.

Kommer til å bli passe provosert hvis jeg må ut med 23 000,- etter dette. Skal innom Tesla Bergen når jeg står opp, noe som ikke er så lenge til. ;)
God natt

Tai

Jeg er seff helt enig med dere. Jeg har stor tro på at Tesla gir dere dette til prisen som er diskutert tidligere, og da skjønner jeg at det er uaktuelt å kjøpe eksternt. Jeg valgte å kjøpe vinterhjul eksternt, men det var mye basert på at jeg ønsket andre felger, og ikke minst frykten for å få levert en bil i desember på Østlandet uten vinterdekk. Det er rett og slett bingo!

Jeg hadde da heller ikke avtalt noe rundt vinterdekk.

Bonefish

Pachuca er på vei til Drammen fra Rotterdam, regner med at den har med seg noen av bilene våre :D http://new.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/9344253
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

Johnny

Da har "teslamannen" ringt :) Estimert levering 25.12!!!!

Siden både han og jeg har svært sammenfallende oppfatning om hvordan julen skal se ut for oss begge (jeg med bil, og han på fri), så skulle han gjøre alt i hans makt for å få levert bilen litt før!!
TMS og eGolf.

Tesladaddy

Torsdag 19.12 kl 15. Det blir rød jul i år.

larsleik

Sitat fra: Nuvolari på fredag 15. november 2013, klokken 14:05
Sitat fra: Mindgame på fredag 15. november 2013, klokken 13:58
Har nettopp snakket med Tesla som informerte om at bilen min, som skulle leveres i januar, nå har leveringsvindu i midten av mars. Den skal produseres mot slutten av desember.  :'(

Grunnen var en kombinasjon av flere ting; togulykke, liten produksjonserfaring, dårlige rutiner...

VIN 237XX. Finalized 19. august.

Noen andre som har fått beskjed om forsinkelser?

Alle har nok forsinket leveranse ift opprinnelig tidspunkt.
Ikke jeg. Var sent i Desember ved bestilling men nå er det 16.12. Har endret fra S85 til P85 og skiftet interiørfarge tidlig i Sept,  produsert/sendt i oktober og ankommer snart Drammen....håper på enda tidligere levering. 

Sent from my C6903 using Tapatalk

Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA