Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

Lille Lance

Sitat fra: Artjo på fredag 22. november 2013, klokken 15:38
Bestilte P85 den 10. september, VIN P23822. Fikk beskjed at på grunn av ".....we had slide production fluctuation..." blir den ikke produsert før en gang i januar, med levering i Norge i begynnelsen av mars.

Meget leit og ikke minst irriterende ... som plaster på såret krever vi å få (selvsagt uten kostnad) elektriske innfellbare speil, røde callippere, + + +  .....
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Lanber

Hva er leveringstid på bil bestilt idag?

Lille Lance

Sitat fra: Artjo på fredag 22. november 2013, klokken 15:38
Bestilte P85 den 10. september, VIN P23822. Fikk beskjed at på grunn av ".....we had slide production fluctuation..." blir den ikke produsert før en gang i januar, med levering i Norge i begynnelsen av mars.

Hvordan fikk du vite dette?
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

krister461

Sitat fra: Tai på fredag 22. november 2013, klokken 16:00
Vanvittig at de som bestilte i august får bilen i desember mens vi som bestiltei sseptember ikke får  før i mars. Føyer seg inn i rekken av dårlig kundebehandling fra tesla...
Vanvittig? Dårig kundebehandling? Jeg sliter med å se problemet her...

For det første er det bare én(!) person som har bestilt etter 5.8 som ser ut til å få sin bil i desember.

Jeg for min del har gått inn i dette med åpne øyner. Dvs. at når jeg bestilte i september så tok jeg høyde for 5-6 måneders levering. Ingen i Tesla har lovet meg noe annet, selv om det var mulig å legge inn ønske om januar-levering ved bestilling og jeg selvsagt ønsker bilen så snart som mulig.

Jeg synes vi skal kritisere Tesla når det er riktig, men dette kan da knapt komme som noen overraskelse på noen. Og jeg synes det er flott at andre får bilen sin i desember. :)

Tai

Nå var det ikke ment som kritikk fra meg at andre får bilene sine i desember. Synes det er helt supert og alle som bestiller sine Model S fortjener å få bilene sine asap. Men når jeg bestilte var det snakk om levering i januar. Som du sikkert skjønner gleder jeg meg vel så mye som alle andre til å få bilen og da svir det at leveringen blir utsatt 2 måneder. Spesielt når de som bestilte måneden før får bilen 3 måneder før meg. Og gudene vet om det kommer flere utsettelser.

Dette er jo ikke et faktum. Jeg har ikke fått beskjed om dette fra Tesla men der er jo også noe Tesla sliter med, tilbakemelding til kunder. Mest sannsynlig blir nok bilen min utsatt og siden jeg bestilte etter denne herren som bestilte før meg men får bil i mars. Men jeg vet ikke. Og jeg tør ikke ta utgangspunkt i januar for jeg vet jeg blir noe så inni hampen skuffet hvis den ikke kommer...

Ja, jeg synes det er veldig rart at det er så stor forskjell på utlevering når bestilling er 3-4 uker unna hverandre. Alt dette hadde vært så uendelig lettere å svelge hvis Tesla hadde tatt seg bryet med å informere meg om hvordan det ligger an. Og det synes jeg er dårlig kundebehandling. Der finnes verre tilfeller men dette føyer seg som sagt inn i rekken.

Men jeg unner alle så tidlig som mulig levering :D

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

KjellO


Sitat fra: Lanber på fredag 22. november 2013, klokken 19:19
Hva er leveringstid på bil bestilt idag?
Jeg bestilte for en liten uke siden og har estimert levering i begynnelsen av mai.



Artjo

Sitat fra: Lille Lance på fredag 22. november 2013, klokken 19:37
Sitat fra: Artjo på fredag 22. november 2013, klokken 15:38
Bestilte P85 den 10. september, VIN P23822. Fikk beskjed at på grunn av ".....we had slide production fluctuation..." blir den ikke produsert før en gang i januar, med levering i Norge i begynnelsen av mars.

Hvordan fikk du vite dette?

Sendte en mail til Teslas kundeservice. Tar noen dager å få svar, men de svarer etterhvert. Tror de prioriterer US markedet inn i 4. kvartal, "windows dressing" for finansmarkedene.....typisk børsnotert selskapene

testO

Noen som har fått tilbud om matter og fått dette med på faktura? Skulle vel da slippe Mva på mattene?
Mitsubishi i-MiEV 2012 Ocean Blue - Solgt
Tesla model S
TOCN Signaturmedlem

Li-Ion

Sitat fra: testO på fredag 22. november 2013, klokken 22:23
Noen som har fått tilbud om matter og fått dette med på faktura? Skulle vel da slippe Mva på mattene?
Jeg spurte DS om dette. Svaret var nei. Super service. Kjenner jeg blir matt... ;)
Be afraid...

ctr46

Jeg snakket med Heidi på onsdag 20.11.13. På spørsmål om min levering så svarte hun at det lå an til levering i slutten av februar. Bare å smøre seg med litt tålmodighet... Selv om det ikke er lett  ;)
85D

TerjeV

To kuler igjen på dimmelenka... Vognkort i posten idag, bombrikke klar.... Nå er det alvor ;-)
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

Adrian

Sitat fra: TerjeV på lørdag 23. november 2013, klokken 16:38
To kuler igjen på dimmelenka... Vognkort i posten idag, bombrikke klar.... Nå er det alvor ;-)

Blir 2 nye tesla i Haugesund på samme tid. Jeg får kanskje min på Onsdag. Venter bekreftelse på dette, men er dessverre redd det ikke blir, siden de enda ikke helt 100% kan avklare om det blir den dagen.

Krysser fingrene og håper på det beste.
Bil endelig levert 04.12.13. Lykkelig eier av Model S.

tstens

#3102
Er rart det her .
Følt ventetid øker proporsjonalt dess kortere tid til levering :o.
På sykehusene kan de legge folk i kunstig koma,kansje det hadde vært noe... :)
for å "korte" inn .
Men skal vel klare det jeg også
For orden skyld ,22 des kl 1300 i Drammen
Vin 23796
Terje
P85,White

LAH

Sitat fra: tstens på lørdag 23. november 2013, klokken 18:05
Er rart det her .
Følt ventetid øker proporsjonalt dess kortere tid til levering :o.
På sykehusene kan de legge folk i kunstig koma,kansje det hadde vært noe... :)
for å "korte" inn .
Men skal vel klare det jeg også
For orden skyld ,22 des kl 1300 i Drammen
Vin 23796
Terje

Kl 1200 her
85 - P4126 - VIN18537
Lev. des - lev. okt - lev. november - levert fredag 13. des

TerjeV



Blir 2 nye tesla i Haugesund på samme tid.
[/quote]

Krysser fingrene med deg Adrian! Vet om enda en til Karmøy rett over helgen så det blir kanskje kortesje nordover :-)
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA