Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

oroeltoro

#2640
Det blir jo mye spekulasjoner når såpass mange får oppdatert sin status til "I Produksjon".

Ifølge en som har vært i kontakt med Tesla skyldes det at de har hatt leverandør problemer som nå har blitt rettet opp, dvs at delene til bilene som har fått produksjonsstatus er nå på lager og allokert den enkelte bil.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/12639-EU-finalize-and-deliveries/page104

Kan være en plausibel forklaring, men vil ikke endre produksjons og leveringstidspunktene som er oppgitt tidligere vil jeg tro.
Model S 85 2014 solgt, Model X 100D i transitt. BMW i3 som konebil. Model 3 er reservert.

Viking

det virker å være veldig ulike når man blir kontaktet av sin DS. Jeg har ikke hørt noe fra Tesla siden jeg bestilte bilen. (Unntaket er selvfølgelig de svarene jeg har fått på mine e-poster til dem :))

Er det noe "standard" her? 30 dager før levering? Blir folk kontaktet på telefon eller e-post? Er det en "one time" kontakt, eller etableres det en dialog fram mot levering?
Fikk bilen 19.12. Verdt å vente på!

awilm

Jeg fikk tidligere beskjed om at min levering var endret fra slutten av desember til midten av februar. Fikk som mange andre her i forrige uke endret status til "The Tesla Factory is building your Model S."
Ringte nå Tesla, som sa at det måtte være en feil og at bilen ikke kom før i februar :(
2013 Model S P85+
Alt utstyr - u/barneseter
Reservert 9.8.2013
Bekrefetet/betalt 10.8.2013
Levering: forespeilet slutten av desember, flyttet til 2. uken i februar, oppdatert til slutten av januar

cairnz

Ringte også tesla nå og fikk beskjed om at planlagt levering var satt nå til slutten av feb, og forventet produksjon i begynnelsen av januar..

tålmodighetsprøve :)
Elbilist

Johnny

Sitat fra: taraquin på mandag 04. november 2013, klokken 11:29
Sitat fra: Johnny på mandag 04. november 2013, klokken 10:32
Sitat fra: LAH på mandag 04. november 2013, klokken 10:23
Er status "Your Model S is in transit from the factory." til å stole på eller har "alle" fått den og tror dere?
Jeg har ikke sett noen som har fått den statusen som ikke burde ha fått den ut i fra forutsetningene, tror jeg.

Jeg venter på den, og skal ha den om kort tid om jeg ikke tar feil.
jeg fikk den på fredag. Levering litt før jul.
Tipper du bestilte før sommersolverv også da, og om det stemmer så har jeg ordene mine i behold.

De som ikke har fått bilene sin før nyttår, vil få bilene sine i februar/mars. Bortsett fra de bilene som har blitt gjenglemt på en kai eller lignende, og likevel blir utlevert i januar.
TMS og eGolf.

ephan

#2645
Jeg bare hiver meg på:
Bestilt i aug. fikk tilbud om lev. sent desember, men valgte tidlig januar
Ringte Tesla Norge 31/10 (torsdag) og fikk beskjed om produksjon sent januar og levering sent februar/tidlig mars.
På lørdag 2/11 fikk jeg "In Production" som alle andre.
Og nå ( 4/11) fikk jeg epost om at bilen planlegges utlevert mellom 8 - 22 Januar.
Er positivt aventende og koser meg med denne aktive tråden.
S85 Perlehvit , 21" siden desember 2013

EvenSteven

Sitat fra: Viking på mandag 04. november 2013, klokken 13:28
det virker å være veldig ulike når man blir kontaktet av sin DS. Jeg har ikke hørt noe fra Tesla siden jeg bestilte bilen. (Unntaket er selvfølgelig de svarene jeg har fått på mine e-poster til dem :))

Er det noe "standard" her? 30 dager før levering? Blir folk kontaktet på telefon eller e-post? Er det en "one time" kontakt, eller etableres det en dialog fram mot levering?

Min bil ble ferdig produsert i begynnelsen av oktober - Vet ikke eksakt dato.
Fikk mail fra DS første gang 24.Oktober. Svarte tilbake med info samme dag.
Mottok faktura for bilen i dag! - Med estimert leveringsdato: 03.12.13
Tesla S P85+ sølv

Anew

#2647
Statusendring til building - trolig i dag (må innrømme at jeg har sluttet å sjekke så ofte).


Levering var opprinnelig satt til januar, men siden justert til februar.

FWIW: Jeg gjetter på at den "batchvise" endringen av mange statuser samtidig rett og slett henger sammen med dårlig integrasjon i Teslas systemer.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Lille Lance

Nå er vel gutta på jobb snart borte i California ... så da forventer jeg at det skjer noe med statusene i løpet av kort tid hvis det viser seg å være en feil i systemet ... Jeg kan nesten ikke tro at systemene kan være så upålitelige, så jeg setter en tier på at alt er OK og at det begynner å renne inn med Model S'er til Drammen i slutten av desember  ;D
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Henning76

Sitat fra: Lille Lance på mandag 04. november 2013, klokken 14:54
Nå er vel gutta på jobb snart borte i California ... så da forventer jeg at det skjer noe med statusene i løpet av kort tid hvis det viser seg å være en feil i systemet ... Jeg kan nesten ikke tro at systemene kan være så upålitelige, så jeg setter en tier på at alt er OK og at det begynner å renne inn med Model S'er til Drammen i slutten av desember  ;D

Jeg hiver en tier i hatten sammen med deg. Ligger nå på 5. dagen med "In Production". Jeg synes det høres ut som svaret tidligere her oppe med link til TMC og en som har snakket med Tesla høres tilforlatelig ut. Altså at en eller annen supply-issue nå er rettet og at bilene våre har fått tildelt deler og står i kø for produksjon på fabrikken.
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

Bjoris

Jeg hiver en tier i den andre hatten som sier at dette er feil, jeg har prøvd både på mail og tlf i dag å få avklart om min bil som skal leveres i Mai 2014 er i produksjon eller ikke, men ingen respons pt.
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

dkw_junior

#2651
Jeg fikk også endret status i helgen til "i produksjon". Bestilte i september og hadde estimert leveranse i januar. Fikk jo et lite håp om et mirakel (Les; tidligere levering), men kom fort ned på jorda igjen. Fikk mail fra Tesla Amsterdam for en time siden som ga estimert levering "March 2014". Tålmodighet, kom å treng deg på....
S85, grå met, Tech, park, pano, lyd, luft & lys.
Levert 19.mars 14

Lille Lance

Sitat fra: dkw_junior på mandag 04. november 2013, klokken 17:21
Jeg fikk også endret status i helgen til "i produksjon". Bestilte i september og hadde estimert leveranse i januar. Fikk jo et lite håp om et mirakel (Les; tidligere levering), men kom fort ned på jorda igjen. Fikk mail fra Tesla Amsterdam for en time siden som ga estimert levering "March 2014". Tålmodighet, kom å treng deg på....

Bekreftet de at statusen "produksjon" var feil?
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

dkw_junior

Nei, kun en bekreftelse på leveringen. Mailen var et svar på noen andre spørsmål jeg hadde, og leveringen var bare en "add" i svaret.
S85, grå met, Tech, park, pano, lyd, luft & lys.
Levert 19.mars 14

mindcrime

Så nå at statusen på vår bil var endret til: "Produksjon fullført
Your Model S is in transit from the factory."
Og vi har levering i Januar.... bestilte den i Juli

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA