Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

jalias

Sitat fra: Lille Lance på mandag 04. november 2013, klokken 22:29
Fremdeles "Tesla-fabrikken bygger din Model S" på mitt dashbord ... vet at mange er skeptisk, men jeg sier som Nils Arne Eggen: "it's hope in hanging snore ..."   ;D  ;D  ;D     ... og nå har Telsa-folket hatt laaang tid på å rekke opp eventuelle feil i systemet sitt ... dette går veien!

+1  :D 8) ;D

kjetilei

Da har også jeg fått opp "In production" :)

Velger selvfølgelig å stole 100% på den statusmeldingen! ;)

Bekreftet: 8. sept
Estimert levering: januar

Krysser fingrene for at Tesla greier å levere i januar, men frykter for lengre seigpining...
"Tessie" - S85, blå med det meste av tilvalg, levert mars 2014
"Blåbæret" - E-UP, mai 2015
TM≡ reservert 1.4 2016

Oslo26

Beklager å måtte meddele dette, men etter å ha snakket direkte med Tesla Norge i dag så ble jeg informert om at det foreligger en feil i systemet og, som flere har påpekt i tidligere innlegg, at de aller aller fleste som samtidig fikk beskjed om at "Tesla bygger din Model S" er en data-finte . Dessverre ble det dobbel nedtur for meg . Levering januar er nå blitt til minst mars !! Synes det er slett av Tesla å ikke informere utenom når man selv tar kontakt . Når bilen er betydelig forsinket må de kunne informere om det!! Men bevares ; bilen er topp den .
Tesla Model S 85kw. Bestilt 15.09.13. Confirmed 01.10.13. VIN #250xx.
Kjører Nissan Leaf US

frosken

Da er det hvertfall ille at de i direkte markedsføring reklamerer med levering i februar dersom man bestiller i dag, ref. mail jeg fikk rett før helgen.

ELTesla

Sitat fra: Oslo26 på mandag 04. november 2013, klokken 23:25
Beklager å måtte meddele dette, men etter å ha snakket direkte med Tesla Norge i dag så ble jeg informert om at det foreligger en feil i systemet og, som flere har påpekt i tidligere innlegg, at de aller aller fleste som samtidig fikk beskjed om at "Tesla bygger din Model S" er en data-finte . Dessverre ble det dobbel nedtur for meg . Levering januar er nå blitt til minst mars !! Synes det er slett av Tesla å ikke informere utenom når man selv tar kontakt . Når bilen er betydelig forsinket må de kunne informere om det!! Men bevares ; bilen er topp den .

Sa de noe om at statusene blir satt tilbake, eller om alle de aktuelle blir stående som "in production"?

Oslo26

Hun jeg snakket med sa at statusen vil forandre seg de neste dagene . Hjertet gjorde et hopp da det stod "Tesla-fabrikken bygger din Model S". Men det er (nesten) tilbake til start nå.
Kjører Nissan Leaf US

FThorsen

Dere som sitter og tripper og venter på bilene deres burde nesten lese de første sidene i denne tråden og se hvor lenge enkelte her har ventet.
Jeg har på langt nær ventet lengst; reserverte i fjor og bekreftet i mai. Fremdeles tre uker til levering, så så lenge dere dere som har bestilt i høst får bilene deres senest ila februar skal ikke klage alt for mye. Selv om jeg har all forståelse for utålmodighet og at man ønsker seg bilen i går! :)
Ps. det er ikke første gang MyTesla sidene har tullet mye med status. Sorry. Eneste som gjelder er når dere blir kontaktet av DS.
Happy waiting :)
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

Meringdal

Har noen av dere fått resatt statusen? Min står fortsatt til produksjon

AreLib

hmmm på facebook https://www.facebook.com/teslamotors?fref=ts der reklamerer de at 6mnd ventetid er en myte og man faktisk kan få bilen etter 4 uker....Dobbeltmoral ute å går i den gården der gitt :(
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

valvolainen

Sitat fra: bensinhodet på tirsdag 05. november 2013, klokken 01:29
hmmm på facebook https://www.facebook.com/teslamotors?fref=ts der reklamerer de at 6mnd ventetid er en myte og man faktisk kan få bilen etter 4 uker....Dobbeltmoral ute å går i den gården der gitt :(
Køen er jo omtrent bort i usa, så dette er jo ikke så rart. Det er jo også der de har sitt største marked.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

getor

Det er tross alt litt forskjell på bilene som går til lokalt marked og eksport så ikke til å undres om Tesla fokuserer på produksjonskampanjer. Dessuten så har de et hjemmemarked å betjene og ryktene sier at de bilene selskapet tjener mest penger på (naturlig nok) er lokalt levert P85+ De trenger den inntjeningen de kan få for kvartalsrapporten som slippes i disse dager.
Og i disse sammenheng blir Norge langt unna, selv om vi er signifikante nå, så er vi ikke engang en parentes i det lange perspektivet. Eller, nyttige nå men irrelevante i et fremtidsperspektiv.
Som det ble nevnt skal leveringstiden være 4-5 uker der borte, litt avhengig av modellvalg. Biler til Norge har 6 uker skipningstid mener jeg å ha lest, som betyr fra fabrikk i CA til Drammen.
For egen del har dette tatt 10 måneder og 7 dager :-) og dagen er i dag!
Grusomt å vente i det uvisse. Tro meg, jeg kjenner alle symptomer og kjenner lidelsene. Mager trøst er den som venter på noe godt ikke venter forgjeves.
Tror jo på at det blir "the Tesla grin" fremover.

Adrian

Sitat fra: fthorsen på tirsdag 05. november 2013, klokken 00:08
Dere som sitter og tripper og venter på bilene deres burde nesten lese de første sidene i denne tråden og se hvor lenge enkelte her har ventet.
Jeg har på langt nær ventet lengst; reserverte i fjor og bekreftet i mai. Fremdeles tre uker til levering, så så lenge dere dere som har bestilt i høst får bilene deres senest ila februar skal ikke klage alt for mye. Selv om jeg har all forståelse for utålmodighet og at man ønsker seg bilen i går! :)
Ps. det er ikke første gang MyTesla sidene har tullet mye med status. Sorry. Eneste som gjelder er når dere blir kontaktet av DS.
Happy waiting :)

Enig. Jeg bestilte min 2 januar og har enda ikke fått min. Når jeg leser denne tråden, klarer jeg ikke unngå å le av sytingen for en har ventet i 3 mnd....
Bil endelig levert 04.12.13. Lykkelig eier av Model S.

Oslo26

Syting ?? Er det syting å be et firma informere om forsinkelser ? At du har blitt så vant til å vente at det har blitt en vane kan jo ikke andre utålmodige sjeler lastes for. Tesla er fremtiden , men de er dessverre svært dårlige på å holde tidsavtaler. Og DET må det da være mulig å påpeke !!
Kjører Nissan Leaf US

ELTesla

Sjøhyene

Problemet er vel at det tydeligvis er noen hos Tesla som lover helt urealistiske leveranse tider. Når folk sier at de bestilte siste halvdel september og regner med leveranse januar så er noe gått galt et sted i formidlingen av informasjon.

Bestillings-siden oppga jo 5-6 måneder når jeg bestilte i september. Når jeg har spurt norske tesla selgere får jeg helt klart inntrykk av 6 er mer sansynlig enn 5 for meg. Altså bør man ta høyde for levering mars ved bestilling september. August blir da februar osv..
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA