Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

MinTesla

Ny leveringsmåned. 775 biler skal ut?
Tesla Model S85 19" - Green / Grey (Morbærtre)

Panorama, Luft, Tech, lys og vinterpakke,
Lyd 580 watt, Parksens, Alarm og HatteHylle!
Dobbeltladder, 20" Michelin Xi3 Vinterdekk

Reservasjon X

zimba07

#2611
Hvorvidt statusen er feil på MyTesla gjenstår vel å se, men for min egen del er status ikke oppdatert (står fortsatt som sourcing parts). Finalized 11. oktober og jeg har heller ikke mottatt VIN.

Det er egentlig som forventet på min ordre (valgte feb 2014 ved bestilling), men det kan kanskje bety at det slettes ikke er noe feil med MyTesla og at noen heldiggriser får bilen sin før tiden. Kommer sikkert noe mer info utover morgendagen...
---

Model S85, solgt
Model S90D, solgt
Model 3
Audi e-Tron 55

Li-Ion

Noen som har tips til hva jeg kan søke etter på nett vedrørende bilen, når det ikke er flere statusoppdateringer på My Tesla...? Regner med at "In transit from factory" er den siste....?

Men fortsatt er jeg da altså inne å refresher MyTesla siden.... jeg er syk....veldig syk.... F5...F5....F5....koko...koko...

Be afraid...

paalv

S85 svart / svart skinn, pano, luft og alle pakkene  - VIN 25111, bekr. 27.9.13, lev. 15. mars i Drammen.

BMW850

Sitat fra: zimba07 på søndag 03. november 2013, klokken 22:47
Hvorvidt statusen er feil på MyTesla gjenstår vel å se, men for min egen del er status ikke oppdatert (står fortsatt som sourcing parts). Finalized 11. oktober og jeg har heller ikke mottatt VIN.

Det er egentlig som forventet på min ordre (valgte feb 2014 ved bestilling), men det kan kanskje bety at det slettes ikke er noe feil med MyTesla og at noen heldiggriser får bilen sin før tiden. Kommer sikkert noe mer info utover morgendagen...

Trykket "Confirm" 1.oktober, fikk VIN etter ca. en uke. Status" Building your car" Valgt levering april 2014 så her er det endel rart som skjer. Jeg vil heller ikke ha bilen før april...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

MinTesla

2000 før nyttår blir rotteres! Her er den dokumenterbare kilden, uttalt fra Tesla Norge + vent å se om 29 dager. Kan bli 725 el noe, men...

http://bil.aftenposten.no/bil/2000-Tesla-til-Norge-i-ar-53425.html
Tesla Model S85 19" - Green / Grey (Morbærtre)

Panorama, Luft, Tech, lys og vinterpakke,
Lyd 580 watt, Parksens, Alarm og HatteHylle!
Dobbeltladder, 20" Michelin Xi3 Vinterdekk

Reservasjon X

Kagex

Bmw850. Her er det noe rart.  Når din er til produksjon ved april som levering.  Når jeg som ønsket februar levering ikke har fått vin engang.  Jeg confirmed 6 dager etter deg.

Tror det er mye bugs og tilfeldigheter med tesla oppdateringen.

Sent from my GT-I9505 using Xparent BlueTapatalk 2

P29687

Mhal

Bestilte 10.9 og har heller ikke VIN. Leter fortsatt etter deler og fornøyd med det. Satser på 2014 mod :-)

krister461

Kagex: Ting går i batcher, og du var trolig for sein for denne runden.

Mhal: Din er rarere. Kanskje har du bestilt noe det er lengre leveringstid på. Hva er din konfigurasjon?

ELTesla

Det virker uansett veldig rart at nesten alle med tildelt VIN nummer nå har fått "in production"
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/23373-The-Tesla-Factory-is-now-building-your-Model-S-what-are-the-process-stages/page3

Lurer på om de har gjort en feil, eller om de har endret sine rutiner for oppdatering av sidene. Er det fortsatt noen i det hele tatt som har "Sourcing parts" fortsatt? (Av de som har blitt tildelt VIN)

Henning76

Sitat fra: oroeltoro på søndag 03. november 2013, klokken 16:23
Etter hva jeg kan lese på andre lands Tesla Fora, ser det ut som om alle som har fått utdelt VIN også har fått oppdatert sin status til i produksjon, fra leter etter deler.
Men det virker litt svakt at "Teknologi selskapet" Tesla Motors har fått rettet dette opp i løpet av helgen. :(

Jeg har egentlig levering i Januar (tentativt) - men fikk min bil satt "In Production den 31. oktober. Jeg har dog IKKE fått VIN enda. Så det virker ikke som det er noe veldig klart mønster her. Det kan godt være at Tesla rett og slett prioriterer Europeiske leveranser de neste ukene, og at det dermed har skjedd en fremskynding for enkelte.

Jeg håper ihvertfall det :)
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

ELTesla

Jeg tror ikke at det stemmer da de melder om veldig mange "in production" statuser på US forumer også.

Lille Lance

Sitat fra: Madboy på mandag 04. november 2013, klokken 09:48

Lurer på om de har gjort en feil, eller om de har endret sine rutiner for oppdatering av sidene. Er det fortsatt noen i det hele tatt som har "Sourcing parts" fortsatt? (Av de som har blitt tildelt VIN)
Mener det er flere på forumet som har VIN og fortsatt "Sourcing parts".
Mener også at noen har referert til Tesla uttalelser om at VIN også kan gis ut veldig sendt i prosessen ("under production ... ready for delivery").
VIN er ikke er løpenummer for produksjon.
At mange når har fått ventetiden redusert med 2 måneder skulle vel ikke være så rart. Så langt har Norge hatt meget lang vente-/leveringstid. Tydelig at Tesla nå tar et Norge-sjau før jul.

Det eneste jeg stusser på (i disse under production-tider ..) er de om har leveringstid langt ut i 2014 og som nå har bilen "under production". Der hadde det vært interessant å vite hva som menes. Bilene skal vel ikke stå på lager i 3-4 måneder? ...
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

prophan

Tror faktisk det er prioritering på bilene. Ser at amerikanske websiden sier prioritert 1 måneds levering for bestilling av Performance, andre versjoner har 2-3 måneders leveringsstid.
Dette kan jo forklare forskjellene i leveringsstidene for noen av oss.
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

Mhal

Sitat fra: krister461 på mandag 04. november 2013, klokken 08:19
Kagex: Ting går i batcher, og du var trolig for sein for denne runden.

Mhal: Din er rarere. Kanskje har du bestilt noe det er lengre leveringstid på. Hva er din konfigurasjon?

Forandret hjul fra 21" til 19" så det kan ha lagt meg nederst i bunken igjenn?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA