Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading i glisgrendte strøk

Startet av Gusse, onsdag 12. juni 2013, klokken 10:21

« forrige - neste »

Leif1

Utvandret nordtrønder her. Kjører en del turer oppover til Rørvik. Kan jo prøve å få til en stopp i Namsos. Er det lademulighet der Gusse?
Konvertitt fra S til X

Gusse

Sitat fra: Leif1 på torsdag 30. januar 2014, klokken 08:35
Utvandret nordtrønder her. Kjører en del turer oppover til Rørvik. Kan jo prøve å få til en stopp i Namsos. Er det lademulighet der Gusse?
Kanskje noen av Namsosingene her kan svare best på det. Jeg mener det er en del 16A Sucho flere steder. Sykehuset, ved politistasjonen(gamle posthuset), havna...

Bjørn

#107
Sitat fra: Gusse på torsdag 30. januar 2014, klokken 10:00
Sitat fra: Leif1 på torsdag 30. januar 2014, klokken 08:35
Utvandret nordtrønder her. Kjører en del turer oppover til Rørvik. Kan jo prøve å få til en stopp i Namsos. Er det lademulighet der Gusse?
Kanskje noen av Namsosingene her kan svare best på det. Jeg mener det er en del 16A Sucho flere steder. Sykehuset, ved politistasjonen(gamle posthuset), havna...

Kom bare til meg..  kan tilby 40A enfas (40km't)  :) er på ladekameratene.

Disse kommunale boksene er bare skrammel.. har prøvd dem alle, og kun en av dem virker, den v kina restauranten, m for å åpne skiten må du ha et kort, som kun kan fås v kommunehuset.. *hvis* den ene personen som utleverer disse tilfeldigvis er på jobb..  ???

m det finnes gode muligheter her hvis man har rødt adapter og/eller type 2 kabel.

PM meg :)

Leif1

Har planer om en universalladeboks ala Kirkebø + div overganger.
Rødt adapter må jeg vel også få tak i når muligheten byr seg.

(Hadde de bare fått somlet seg til å sende hovedkomponenten, altså bilen
over dammen også nå så ville jeg blitt glad...)

Melder meg inn hos ladekameratene jeg også så snart min 3X32 A i garasjen er på plass.
Kabel er anskaffet og nytt sikringsskap er bestilt.
Holder til rett utenfor Ila i Trondheim.

Konvertitt fra S til X

larsr

Hei.
vedr. lademulighet i Steinkjersområdet.
Hos Expert i Steinkjer finnes et 400V 16A 3 fase, rød industrikontakt. Punktet er plassert bak på bygget ifm ei pappkartongpresse.
Hør med de om mulighet for å lade. Rødt adapter er nødvendig, men de er visst like om hjørnet. TK her i forumet har ladet der, da han gjennomførte turen Trondheim-Tromsø t/r i julen.

Gladtrd

#110
Har dessverre ikke fått montert 32A kontakt ennå, holder til 15 min nord for Steinkjer.

* * * * * *

Denne informasjonen stemmer da altså ikke lenger, kan tilby 32A kontakt om ønskelig til forbipasserende.  ;)
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017
Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017
Tesla Model III - RN107911798

Gusse

La gledelig merke til en rød performance parkert på en gård i min hjembygd Høylandet i dag 1645. Ble bare litt nyrsgjerrig på om det var noen av dere her. Passerte 3 ganger, men var ikke tøff/frekk nok til å stikke innom :)

Gusse

Hei!
Noen som vet noe om montering av type 2 lader ved NSB i Steinkjer?
Var noen som nevnte dette på Facebook i går. Vært kjekt å få bekreftet dette, eller ev avkreftet som en missforståelse i forhold til at det står Type 1 der fra før.

Pompel

Det var da svært så mange Teslaer som kjører på Nord-Trønderske veier. Holder selv til på Skogn og vurderer veldig sterkt å bestille en Model S etter hvert.

Jobber i Trondheim og det var først i forrige uke jeg la merke til en TMS i nærområdet.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Gladtrd

Sitat fra: Gusse på torsdag 08. mai 2014, klokken 11:38
Hei!
Noen som vet noe om montering av type 2 lader ved NSB i Steinkjer?
Var noen som nevnte dette på Facebook i går. Vært kjekt å få bekreftet dette, eller ev avkreftet som en missforståelse i forhold til at det står Type 1 der fra før.
Kun 3,6kW type 2.
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017
Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017
Tesla Model III - RN107911798

Gusse

Sitat fra: Gladtrd på søndag 11. mai 2014, klokken 20:43
Sitat fra: Gusse på torsdag 08. mai 2014, klokken 11:38
Hei!
Noen som vet noe om montering av type 2 lader ved NSB i Steinkjer?
Var noen som nevnte dette på Facebook i går. Vært kjekt å få bekreftet dette, eller ev avkreftet som en missforståelse i forhold til at det står Type 1 der fra før.
Kun 3,6kW type 2.
Fastkabel?

Gladtrd

Er type2 stikk, så du må ha med egen kabel, men det er også 1 stk Schuko lengst "nord"
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017
Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017
Tesla Model III - RN107911798

Gusse

Sitat fra: Gladtrd på søndag 11. mai 2014, klokken 22:21
Er type2 stikk, så du må ha med egen kabel, men det er også 1 stk Schuko lengst "nord"
Vet du hastighet med dobbeltlader?

jkirkebo

Sitat fra: Gusse på søndag 11. mai 2014, klokken 22:28
Sitat fra: Gladtrd på søndag 11. mai 2014, klokken 22:21
Er type2 stikk, så du må ha med egen kabel, men det er også 1 stk Schuko lengst "nord"
Vet du hastighet med dobbeltlader?

Med dobbeltlader får du 3,7kW (16km/t typical) på en slik Type 2 stolpe. Med enkeltlader blir det 3kW (13km/t) foreløpig.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Philippo10

Tenker å bestille, holder til i Selbu, ikke så langt unna Stjørdal ;)
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA