Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukt Leaf. Hvordan aktivere carwing?

Startet av engelsen, mandag 03. juni 2013, klokken 12:22

« forrige - neste »

cairnz

Sitat fra: Johnny på fredag 12. desember 2014, klokken 13:21
Sitat fra: eadie på fredag 12. desember 2014, klokken 09:17
Gunstig for meg med Haukås. Bor 2km unna
Når vil du egentlig benytte deg av denne muligheten? To minutter etter at du har dratt hjemmefra, eller to minutter før du kommer hjem igjen. I et overtidsperspektiv på veg hjem fra jobb vil det faktisk være rimelig dårlig kompensert i forhold til den halvtimen du bruker. Kansje du velger å spise på Statoil stasjonen samtidig. Da har i alle fall vinningen gått opp i spinningen ;)
Jeg bor 10 min fra SC Solli. Den ligger på veien til og fra jobb.

Av og til er jeg innom i 4-5 minutter og fyller fra 80-140km - bare fordi det føles greit å ha litt ekstra, skulle man noe ekstra i løpet av kvelden. Jeg lader som regel med 25A hjemme (4timer pr 100km tommelfinger) og timer det sånn cirka slik at lading er ferdig når forvarmingen av bilen begynner på morgenen.

Noen dager har jeg kjørt Fredrikstad - Oslo to ganger. Da er SC-en genial for å slippe å kjøre som en sinke.

Noen dager skal jeg videre til Sverige, og orker ikke belage meg på å finne en ledig rød stikk eller noe annet, da stopper jeg 10-15 minutter før jeg svipper ut på motorveien.

Jeg trenger den ikke i det daglige, men den er utrolig kjekk å ha, samt forenkler kjøremuligheter ved spontanturer (ingenting er for langt unna lenger, uansett SOC).
Elbilist

Askeladden

En stor andel av hyttene i Valdres er uten strøm. Skal vi Tesla-eiere i Oslo området, kunne kjøre Tesla på hytta, må vi lade i løpet av hytteturen. Hvis ladestasjonen er plassert sør i Valdres, vil den kunne betjene alle hytteeierne fra Osloområdet. Jeg mener derfor det er åpenbart at en slik ladestasjonen bør plasseres i Bagn.

andreasmj

Sitat fra: Askeladden på mandag 15. desember 2014, klokken 13:09
Jeg mener derfor det er åpenbart at en slik ladestasjonen bør plasseres i Bagn.

Enig. For min del spiller det ingen rolle da jeg skal til Beitostølen, men gjerne ved en butikk så man kan handle inn til hytteturen mens bilen lader. Veldig spent på hvor de setter opp ladestasjonene her!
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

sabb61

Tok en prat med en av montørene til Haugaland Kraft på Aksdal i dag. Han kunne meddele at de regnet med at ladestasjonen var klar til helgen  8)
Tesla Model S85. Vin: P24272

Kavorka

Sitat fra: eadie på fredag 12. desember 2014, klokken 09:17
Gunstig for meg med Haukås. Bor 2km unna

Du får holde oss oppdatert når det er aktivitet rundt laderne på Haukås :-)

arnkl

Supercharger i Stavanger/Sandnes?

Sjå på "Kommer snart" fana på superladekartet. Det er plassert ein prikk like sør for Aksdal, i det som ser ut som Stavangerområdet. Har nokon høyrt noko om dette?

Det kan kanskje kome ein superladar hjå Tesla Stavanger.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

Amper

tja evt. en snikende feil... det kan være ved en av fergeleiene på E39 der..  men det er bare 3 mil omtrent til Aksdal derfra..
P85D :o)

afitch80

Det er nok Aksdal som henger igjen på "kommer snart". Den prikken har hele tiden lagt sør for Boknafjorden. Så de har nok bare lagt rett posisjon inn på åpne og glemt å slette på kommer snart.
Før amerikansk, nå tysk.

Tønsberg

Sitat fra: afitch80 på tirsdag 23. desember 2014, klokken 06:40
Det er nok Aksdal som henger igjen på "kommer snart". Den prikken har hele tiden lagt sør for Boknafjorden. Så de har nok bare lagt rett posisjon inn på åpne og glemt å slette på kommer snart.

Hvorfor tror du det?
På 2015 kartet er det 3 stasjoner rundt Stavanger.
Jeg tror de bygger infrastruktur rundt byen, som har noe knotete geografi og flere knutepunkter.
Svart TMS 85 - Levert 6. mai 2014
Grå TM3 - Levert 20. mars 2019

afitch80

Sitat fra: Tønsberg på tirsdag 23. desember 2014, klokken 09:28
Sitat fra: afitch80 på tirsdag 23. desember 2014, klokken 06:40
Det er nok Aksdal som henger igjen på "kommer snart". Den prikken har hele tiden lagt sør for Boknafjorden. Så de har nok bare lagt rett posisjon inn på åpne og glemt å slette på kommer snart.

Hvorfor tror du det?
På 2015 kartet er det 3 stasjoner rundt Stavanger.
Jeg tror de bygger infrastruktur rundt byen, som har noe knotete geografi og flere knutepunkter.
Fordi den prikken på Stavanger har lagt på kommer snart en stund nå og Tesla har en historikk med å ikke være helt nøyaktig med prikkene på kommende SC'er. De har og en historikk med litt hastverkarbeid på disse kartene.
Det er heller ikke logisk at de bygger enda en SC så nært Aksdal så snart etter åpningen av sistnevnte. Tesla er nok ikke kommet i den fasen av SC-bygging i Norge at de bygger ut rundt byene. De jobber fortsatt med å dekke hovedveiene mellom byene. E16 over Filefjell mellom Bergen og Oslo er ikke dekket enda f.eks, som faktisk er hovedveien, i hvertfall på papiret. Heller ikke Ålesund-Østlandet. For ikke å snakke om E39 mellom Aksdal og Sandane, og E6 mellom Dombås og Grong. Ja, de siste to er på vei, men begge ligger på Vinter 2014-2015 og ikke kommer snart.
Tesla har rett og slett glemt å fjerne "kommer snart" prikken på Aksdal da de la til "åpen" prikken.
Den tredje prikken er vel Odda eller noe sånt, som skal være med å dekke E134.
Før amerikansk, nå tysk.

Bjoris

Noen flere teorier om den prikken på 2015 på E-134? Jeg funderer på Etne elle Røldal, men holde en knapp på Røldal. Der er nettopp satt opp 6 ladepunkt til "vanlige elbiler" der og det er jo fornuftig å ha en SC lokasjon på hver side av en viktig fjellovergang (Åmot og så blir det vel Hovden også ser det ut til)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

fortoggale

Var innom SC-kartet på teslamotors.com og ser at det i løpet av denne vinteren kommer opp en stasjon på Jæren. Er det noen som vet noe mer om hvor og når?
Sandnes
Model S - Neglelakk rød. Lyder navnet Tor

sjokomelk

Sitat fra: fortoggale på tirsdag 30. desember 2014, klokken 20:19
Var innom SC-kartet på teslamotors.com og ser at det i løpet av denne vinteren kommer opp en stasjon på Jæren. Er det noen som vet noe mer om hvor og når?
Som nevnt tidligere er nok dette bare Aksdal-prikken som ikke er fikset.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17
Har fortsatt en 2013 Opel Ampera med OVMS
Reserverte Tesla Model 3 17.01.17

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: sjokomelk på tirsdag 30. desember 2014, klokken 22:33
Sitat fra: fortoggale på tirsdag 30. desember 2014, klokken 20:19
Var innom SC-kartet på teslamotors.com og ser at det i løpet av denne vinteren kommer opp en stasjon på Jæren. Er det noen som vet noe mer om hvor og når?
Som nevnt tidligere er nok dette bare Aksdal-prikken som ikke er fikset.
Denne prikken er i tillegg til Aksdal og med en del slingringsmonn er det vel sannsynligvis et sted mellom Ålgård og Randaberg langs E39.

sigurdi

Aksdal lå med feil plassering i SC kartet helt til den ble ferdig, da kom den opp i tillegg til den gamle.
Så er nok en prikkefeil. :-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA