Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukt Leaf. Hvordan aktivere carwing?

Startet av engelsen, mandag 03. juni 2013, klokken 12:22

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: TeslaTerje på tirsdag 09. desember 2014, klokken 14:38
Statoil skal sette opp hurtig ladestasjon på Haukås med støtte fra transnova, så Bkk må legge opp bra med strøm. Det eneste minus er tilgang til spisesteder der.

Har de ikke burger på Statoilen der? ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Batteritralla

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 09. desember 2014, klokken 17:05
Sitat fra: TeslaTerje på tirsdag 09. desember 2014, klokken 14:38
Statoil skal sette opp hurtig ladestasjon på Haukås med støtte fra transnova, så Bkk må legge opp bra med strøm. Det eneste minus er tilgang til spisesteder der.

Har de ikke burger på Statoilen der? ;)

Nei, detta e eit godt stykkje på vei ut øve på strile landet.

Dar heve me ikkje slek Hamborgar, men du kan få deg ei (Vestlands) lefsa

:)
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Kristian O

Sitat fra: cstromme på tirsdag 09. desember 2014, klokken 10:33
Kan ikke se at det er nevnt her før, men det ligger visstnok an til at det blir supercharger på Digerneset utenfor Ålesund. Tesla driver og vurderer lokalet der nå til service center / show room, og de har så mye plass (og strøm) tilgjengelig der at de da antageligvis kommer til å sette opp SC samtidig.
Det er vel ei ok plassering, sjølv om Sjøholt kanskje dekker litt meir.
Kor har du dette fra forresten?
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Oreo

#2283
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 09. desember 2014, klokken 10:30
Sitat fra: jkm på tirsdag 09. desember 2014, klokken 00:18
Med SC på Klett er Stjørdal overflødig.

Nei, 255km er for lang avstand. Det fører til behov for både å lade helt opp vinterstid samt kjøre ganske så pent. Det tar LANG tid. Erfart personlig da det er 265km mellom Lillehammer og Solli. Lader man bare til 80% og holder 110 på motorveien i 0 grader og våt vei så er man i beste fall langt nede på reserven før man kommer fram.

Maks 220km avstand vil jeg si, helst ikke mer enn 200km.
Vi er "heldigvis skånet" for motorvei med høyere fartsgrense enn 80-ÅTTI km/t i Sør-Trøndelag.  :o
Personlig ville det passet meg bedre på Berkåk (og Stjørdal), faktisk kommer jeg neppe til å bruke denne ofte. Likevel tror en på Klett dekker flere behov enn Berkåk.
Ooops nå sklir tråden ut igjen, men jeg skal ta noen jevnlige turer innom Klett for å inspisere.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Øggen

Sitat fra: Kristian O på tirsdag 09. desember 2014, klokken 18:31
Sitat fra: cstromme på tirsdag 09. desember 2014, klokken 10:33
Kan ikke se at det er nevnt her før, men det ligger visstnok an til at det blir supercharger på Digerneset utenfor Ålesund. Tesla driver og vurderer lokalet der nå til service center / show room, og de har så mye plass (og strøm) tilgjengelig der at de da antageligvis kommer til å sette opp SC samtidig.
Det er vel ei ok plassering, sjølv om Sjøholt kanskje dekker litt meir.
Kor har du dette fra forresten?
Ja hvem har sagt/hevdet dette???

aness

Sitat fra: aness på mandag 08. desember 2014, klokken 23:50
Sitat fra: fonberg på mandag 08. desember 2014, klokken 20:21
Sitat fra: Togge på fredag 05. desember 2014, klokken 22:16
Sitat fra: Gusse på fredag 05. desember 2014, klokken 14:44
Sitat fra: Cowboystrekk på fredag 05. desember 2014, klokken 12:31
Stjørdal, Stjørdal, Stjørdal... kom igjen!
++++1

Grong gikk jo raskt å få i gang i forhold ;)

Den kommer, den kommer.
Som Grong, "plutselig" har den kommet opp. :-)

Hadde en prat med en jeg kjenner som jobber i TrønderEnergi i dag - han sa de har fått bestilling på strømopplegg til Tesla, på Klett. Så kanskje den første sørtrønderske SC-en kommer der?

http://innsyn.trondheim.kommune.no/byggsak?utf8=%E2%9C%93&sort=score&direction=desc&query=tesla&ndoktype=&gnr=&bnr=&from_date=&to_date=&commit=s%C3%B8k

Se vedlagt PDF for tegninger.

8 stolper, såvidt jeg kan se sier de ikke noe konkret om tidsplaner.

TW838

Sitat fra: aness på torsdag 11. desember 2014, klokken 12:46
Se vedlagt PDF for tegninger.

8 stolper, såvidt jeg kan se sier de ikke noe konkret om tidsplaner.

Jeg har også bestilt dokumentene. I en av filene ang. ledninger og nettstasjon skriver en representant fra Tesla om "...bygge denne stasjonen i desember."
Trondheim
Tesla Model S - nov 2013

cstromme

Sitat fra: Øggen på onsdag 10. desember 2014, klokken 03:12
Sitat fra: Kristian O på tirsdag 09. desember 2014, klokken 18:31
Sitat fra: cstromme på tirsdag 09. desember 2014, klokken 10:33
Kan ikke se at det er nevnt her før, men det ligger visstnok an til at det blir supercharger på Digerneset utenfor Ålesund. Tesla driver og vurderer lokalet der nå til service center / show room, og de har så mye plass (og strøm) tilgjengelig der at de da antageligvis kommer til å sette opp SC samtidig.
Det er vel ei ok plassering, sjølv om Sjøholt kanskje dekker litt meir.
Kor har du dette fra forresten?
Ja hvem har sagt/hevdet dette???

Det kan jeg ikke si, men det er direkte fra Tesla.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

fonberg

Sitat fra: TW838 på torsdag 11. desember 2014, klokken 12:57
Sitat fra: aness på torsdag 11. desember 2014, klokken 12:46
Se vedlagt PDF for tegninger.

8 stolper, såvidt jeg kan se sier de ikke noe konkret om tidsplaner.

Jeg har også bestilt dokumentene. I en av filene ang. ledninger og nettstasjon skriver en representant fra Tesla om "...bygge denne stasjonen i desember."

Det er jo veldig mye som tyder på at denne SC-en er klar innen ganske kort tid - rart at den ikke er merka av på Teslas egne SC-kart?
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

aness

Sitat fra: TW838 på torsdag 11. desember 2014, klokken 12:57
Sitat fra: aness på torsdag 11. desember 2014, klokken 12:46
Se vedlagt PDF for tegninger.

8 stolper, såvidt jeg kan se sier de ikke noe konkret om tidsplaner.

Jeg har også bestilt dokumentene. I en av filene ang. ledninger og nettstasjon skriver en representant fra Tesla om "...bygge denne stasjonen i desember."

Må lære meg å lese alt, ja..

"Vi vil sette stor pris på rask saksbehandling, da vi ønsker å komme i gang med tiltaket så raskt som mulig og minimere risikoen for ytterligere forsinkelser grunnet værforhold."

"Tiltaket er avklart og godkjent av grunneier Statoil Fuel & Retail og Statoil-stasjonen på stedet"

Virker som de har gjort klart for å rulle ut ASAP.

Sisyfos

#2290
Superchargeren på Klett er godkjent i brev datert 05.12!
Dette er koordinatene: 63.325255, 10.305035
(Jobber i Trondheim kommune og har direkte innsyn ;))
Trondheim, stolt eier av en blå S85 siden november 2013

fonberg

-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

hoffa

Sitat fra: cstromme på torsdag 11. desember 2014, klokken 13:05
Sitat fra: Øggen på onsdag 10. desember 2014, klokken 03:12
Sitat fra: Kristian O på tirsdag 09. desember 2014, klokken 18:31
Sitat fra: cstromme på tirsdag 09. desember 2014, klokken 10:33
Kan ikke se at det er nevnt her før, men det ligger visstnok an til at det blir supercharger på Digerneset utenfor Ålesund. Tesla driver og vurderer lokalet der nå til service center / show room, og de har så mye plass (og strøm) tilgjengelig der at de da antageligvis kommer til å sette opp SC samtidig.
Det er vel ei ok plassering, sjølv om Sjøholt kanskje dekker litt meir.
Kor har du dette fra forresten?
Ja hvem har sagt/hevdet dette???

Det kan jeg ikke si, men det er direkte fra Tesla.
Trafo og bygget ved digernesskiftet. Blir en del bygging før det evt. blir klart til Tesla. Det er bare et skall, finnes ikke gulv heller, bare rett i fyllinga.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

tessy

Sitat fra: Batteritralla på tirsdag 09. desember 2014, klokken 17:34
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 09. desember 2014, klokken 17:05
Sitat fra: TeslaTerje på tirsdag 09. desember 2014, klokken 14:38
Statoil skal sette opp hurtig ladestasjon på Haukås med støtte fra transnova, så Bkk må legge opp bra med strøm. Det eneste minus er tilgang til spisesteder der.

Har de ikke burger på Statoilen der? ;)

Nei, detta e eit godt stykkje på vei ut øve på strile landet.

Dar heve me ikkje slek Hamborgar, men du kan få deg ei (Vestlands) lefsa

:)

Syns det er greit med mat på Statoil på Haukås, de har en liten vegg, slik att man sitter skjermet fra resten av bensinstasjonen, og med vinduer så man kan sitte og se utover og der er det endel sofaer, samt endel barstoler ikke mye men nok til att noen kan sitte der og se utover gjerne mot ladestasjonen:-), og joda både pølser og Hamburger, baguetter står på menyen, og faktisk en av de bedre bensin stasjon burgerne eg har smakt. I tillegg finnes Coop Obs Bygg, Shell, Felleskjøpet innen ett par hundre meter om man vil innom der og kikke mens man lader:-)

Haldenser

Sitat fra: hoffa på torsdag 11. desember 2014, klokken 15:45
Sitat fra: cstromme på torsdag 11. desember 2014, klokken 13:05
Sitat fra: Øggen på onsdag 10. desember 2014, klokken 03:12
Sitat fra: Kristian O på tirsdag 09. desember 2014, klokken 18:31
Sitat fra: cstromme på tirsdag 09. desember 2014, klokken 10:33
Kan ikke se at det er nevnt her før, men det ligger visstnok an til at det blir supercharger på Digerneset utenfor Ålesund. Tesla driver og vurderer lokalet der nå til service center / show room, og de har så mye plass (og strøm) tilgjengelig der at de da antageligvis kommer til å sette opp SC samtidig.
Det er vel ei ok plassering, sjølv om Sjøholt kanskje dekker litt meir.
Kor har du dette fra forresten?
Ja hvem har sagt/hevdet dette???

Det kan jeg ikke si, men det er direkte fra Tesla.
Trafo og bygget ved digernesskiftet. Blir en del bygging før det evt. blir klart til Tesla. Det er bare et skall, finnes ikke gulv heller, bare rett i fyllinga.

Ligger dette øst for Ålesund/Spjelkavik, der man kan ta av mot Skodje og Ellingsøya? Isåfall er det jo supert, ikke noe problem for oss å besøke familien til kona på Ellingsøy da!
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA