Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF Manager - Android app til LEAF med klima-timerkontroll

Startet av petersv, fredag 24. mai 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

Jimpec

Tar ca 2500,- for en jobb som denne dersom bilen ikke har vesentlige kjørespor/hologrammer eller riper som man må bruke litt tid på å utbedre.
Send gjerne PM.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Sualc

Nissan Leaf, kjørt siden 9. november 2011.

Tesla Model S, kjørt siden november 2013.

Sualc

Nissan Leaf, kjørt siden 9. november 2011.

Tesla Model S, kjørt siden november 2013.

Jimpec

Sitat fra: el-fanboy på tirsdag 03. september 2013, klokken 12:38
Dere som har peiling på detailing og har gjort Model S nå; Hvis jeg uansett ønsker en detailingjobb gjort umiddelbart etter at jeg har mottatt bilen, ville dere anbefale at jeg ber "leveringseksperten" min om at bilen ikke skal vaskes og poleres av dem før levering?

Mitt tips er: Ja!
Jeg kommer til å be om det selv. Har sett noen bilder fra klargjøring og det ser ut som de fikser riper osv med roterende maskin og så legger de en quick detailer for å få bilen blank og fin.
Viktig å understreke at jeg ikke har inngående kunnskap om hva de faktisk gjør. Jeg bare baserer det på hva jeg har sett komme ut fra Tesla.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

el-fanboy

Sitat fra: Jimpec på tirsdag 03. september 2013, klokken 12:40
Sitat fra: el-fanboy på tirsdag 03. september 2013, klokken 12:38
Dere som har peiling på detailing og har gjort Model S nå; Hvis jeg uansett ønsker en detailingjobb gjort umiddelbart etter at jeg har mottatt bilen, ville dere anbefale at jeg ber "leveringseksperten" min om at bilen ikke skal vaskes og poleres av dem før levering?

Mitt tips er: Ja!
Jeg kommer til å be om det selv. Har sett noen bilder fra klargjøring og det ser ut som de fikser riper osv med roterende maskin og så legger de en quick detailer for å få bilen blank og fin.
Viktig å understreke at jeg ikke har inngående kunnskap om hva de faktisk gjør. Jeg bare baserer det på hva jeg har sett komme ut fra Tesla.
Takk for svar, Jimpec. På den annen side blir det kanskje vanskeligere for legmann å se om lakken har feil eller skader hvis de dropper klargjøring hos Tesla? Hmmm...

Ble forresten veldig fin den bilen du tok deg av!
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

mrjalle

Sitat fra: Jimpec på tirsdag 03. september 2013, klokken 12:23

Bilen akkurat kjørt ut av garasjen i morgensolen klar for henting av en lykkelig eier lørdags morgen.
Det var jeg som var denne lykkelige eieren.
Jeg hentet bilen forrige tirsdag, da hadde den stått ubeskyttet på lastebil hele dagen på veien fra Oslo til Sandnes. Jeg hadde for en tid tilbake bestemt at jeg ønsket å ta godt vare på bilen, og ville starte med en skikkelig lakkbeskyttelse.

Jeg har ikke peiling på detailing i det hele tatt, så jeg ønsket bare å få gjort "det som er nødvendig". Ved overtakelse så bilen tilsynelatende bra ut! Gikk over hele bilen med hendene, og følte på lakken. Må innrømme at jeg tenkte at det kanskje ikke ble nødvendig å bruke penger på detaling til helga. Når fredagen kom kjørte jeg derimot innover til Jimpec, og fikk kost meg med noen av de få km med kollektivfelt som finnes i denne delen av landet (en som tuta på meg fordi han trodde jeg kjørte ulovlig). Så gikk vi gjennom hva som skulle bli gjort, og jeg ble vist i riktig sollys hvor "ille" det egentlig stod til med lakken. Jeg følte meg betrygget, og reiste fra bilen rolig og avslappet vel vitende at jeg ikke fikk se den igjen før neste morgen.

Lørdag morgen kom, og jeg hadde ordnet å bli kjørt til Jimpec tidlig (før jobb). Når jeg da så bilen så jeg at jobben som var gjort fra Tesla ikke var bra likevel! Når jeg lot handa gli over lakken kjente jeg at lakken ikke hadde vært glatt på tirsdag likevel! Det var helt utrolig at bilen som jeg trodde hadde vært blank og fin ble så sinnsykt mye blankere! Jeg fikk også gode tips om hvordan jeg best tar vare på lakken og hvordan man vasker bilen.

Det er de best benyttede pengene jeg noen sinne har brukt! Jimpec gjorde en strålende jobb, og selv om jeg (og kanskje spesielt samboer) på forhånd var skeptisk til å la den helt nye bilen "overnatte" hos fremmende, var det en utelukkende positiv opplevelse. Det er verdt noen timer som gående, eller i en fossilbil for å se det resultatet!

Mc_Herreington

Hadde min første vask av Teslaen i dag. Skulle egentlig bruke en fra detailer klubben for å legge voks på bilen, men etter et besøk hos scandicshine på Verdal fant jeg ut at dette kan jeg jo prøve selv :)
Ble innkjøp av utstyr ( swisswax ) og skumpistol mm. Gutta på scandicshine var veldig behjelpelig og tok meg gjennom hva som måtte gjøres. Siden lakken var så myk og bilen ny, trengte jeg heller ikke begynne med maskin, men ta både polish og voks for hånd.


Skumpistol med chemical guys Mr Pink



Ferdig polert med liquid cleaner fra Swisswax

Shield voksen nå lagt på og skal ut i garasjen og tørke av i løpet av kvelden.

Skal i teorien ikke trenge å legge nytt lag med voks før til våren, bare vask gjennom vinteren. Scandicshine mente også at lakken var så bra at det ikke trengtes noen korrigering foruten liquid cleaneren.


Aug 2013 P85, Solgt
Okt 2015 BMW i3, Solgt
April 2016 S90D Solgt
Sep 2017 X100D
Nov 2018 I pace Solgt
Jan 2019 Model 3P Solgt
Aug 2018 BMW i3S

Også_Øyvind_H

Sitat fra: mrjalle på tirsdag 03. september 2013, klokken 17:48
Sitat fra: Jimpec på tirsdag 03. september 2013, klokken 12:23

Bilen akkurat kjørt ut av garasjen i morgensolen klar for henting av en lykkelig eier lørdags morgen.
Det var jeg som var denne lykkelige eieren.
Jeg hentet bilen forrige tirsdag, da hadde den stått ubeskyttet på lastebil hele dagen på veien fra Oslo til Sandnes. Jeg hadde for en tid tilbake bestemt at jeg ønsket å ta godt vare på bilen, og ville starte med en skikkelig lakkbeskyttelse.

Jeg har ikke peiling på detailing i det hele tatt, så jeg ønsket bare å få gjort "det som er nødvendig". Ved overtakelse så bilen tilsynelatende bra ut! Gikk over hele bilen med hendene, og følte på lakken. Må innrømme at jeg tenkte at det kanskje ikke ble nødvendig å bruke penger på detaling til helga. Når fredagen kom kjørte jeg derimot innover til Jimpec, og fikk kost meg med noen av de få km med kollektivfelt som finnes i denne delen av landet (en som tuta på meg fordi han trodde jeg kjørte ulovlig). Så gikk vi gjennom hva som skulle bli gjort, og jeg ble vist i riktig sollys hvor "ille" det egentlig stod til med lakken. Jeg følte meg betrygget, og reiste fra bilen rolig og avslappet vel vitende at jeg ikke fikk se den igjen før neste morgen.

Lørdag morgen kom, og jeg hadde ordnet å bli kjørt til Jimpec tidlig (før jobb). Når jeg da så bilen så jeg at jobben som var gjort fra Tesla ikke var bra likevel! Når jeg lot handa gli over lakken kjente jeg at lakken ikke hadde vært glatt på tirsdag likevel! Det var helt utrolig at bilen som jeg trodde hadde vært blank og fin ble så sinnsykt mye blankere! Jeg fikk også gode tips om hvordan jeg best tar vare på lakken og hvordan man vasker bilen.

Det er de best benyttede pengene jeg noen sinne har brukt! Jimpec gjorde en strålende jobb, og selv om jeg (og kanskje spesielt samboer) på forhånd var skeptisk til å la den helt nye bilen "overnatte" hos fremmende, var det en utelukkende positiv opplevelse. Det er verdt noen timer som gående, eller i en fossilbil for å se det resultatet!

Nydelig jobb og fantastisk flott bil - grattis! Tror du kommer til å smile hver gang du skal vaske den fremover  ;D
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

19quiz76

Jimpec; du er altfor billig :D

Så antydninger til appelsinhud på lakken på ett av bildene, måtte du på med heavy cut på dette? Kjenner ikke menzerna-serien så godt, hva tilsvarer produktet du brukte vs Scholl? S03, S17 eller S30? Brukte du roterende eller DA?

Antar du bare rakk ett steg på de syv timene du hadde til rådighet? Bra resultat uansett, er spent på om min gråfarge (metallic) er like sticky..
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

jkirkebo

Er det noen som kan anbefale noe for en slik jobb i Fredrikstad, subsidiært i Oslo? Det er lite lønnsomt for meg å bruke en hel dag på dette selv da jeg kan jobbe så mye overtid jeg vil for tiden. Bedre at jeg gjør det jeg kan best og lar andre gjøre det de kan best ;)

Om noen er interessert i jobben er det bare å sende meg en PM. Tidsaspekt: om 3-6 uker.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

SimenT

Tror du at jeg kan lykkes ved å bruke denne for hånd på lignende riper etter dårlig tesla "quickdetailing"?
(har allerede startingkittet fra swissvax)




Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

19quiz76


Sitat fra: SimenT på onsdag 04. september 2013, klokken 00:22
Tror du at jeg kan lykkes ved å bruke denne for hånd på lignende riper etter dårlig tesla "quickdetailing"?
(har allerede startingkittet fra swissvax)



Denne inneholder ingen slipemidler, og vil nok bare "fylle igjen" ripene med oljer (i likhet med mye annet som selges under navnet "polish").

Mange bruker denne som lakkrens for å gi bedre heft for voksen man legger oppå, men for å korrigere riper må man på med grovere polish/rubbing og maskin. Dette for å utvikle varme som polishen trenger for å nyttiggjøre seg slipemiddelet.

Du kan lese hva detailere skriver om SV CF her:

http://www.detailersclub.no/forum/topic/7669-swissvax-cleaner-fluid/
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

jahnarne

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 04. september 2013, klokken 00:14
Er det noen som kan anbefale noe for en slik jobb i Fredrikstad, subsidiært i Oslo? Det er lite lønnsomt for meg å bruke en hel dag på dette selv da jeg kan jobbe så mye overtid jeg vil for tiden. Bedre at jeg gjør det jeg kan best og lar andre gjøre det de kan best ;)

Om noen er interessert i jobben er det bare å sende meg en PM. Tidsaspekt: om 3-6 uker.
Ditto. Primært Oslo, Bærum eller omegn. Interesserte kan gjerne sende PM. :) Jimpecs arbeid ser jo upåklagelig ut!

Wenche

Sitat fra: jahnarne på onsdag 04. september 2013, klokken 00:58
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 04. september 2013, klokken 00:14
Er det noen som kan anbefale noe for en slik jobb i Fredrikstad, subsidiært i Oslo? Det er lite lønnsomt for meg å bruke en hel dag på dette selv da jeg kan jobbe så mye overtid jeg vil for tiden. Bedre at jeg gjør det jeg kan best og lar andre gjøre det de kan best ;)

Om noen er interessert i jobben er det bare å sende meg en PM. Tidsaspekt: om 3-6 uker.
Ditto. Primært Oslo, Bærum eller omegn. Interesserte kan gjerne sende PM. :) Jimpecs arbeid ser jo upåklagelig ut!

PM meg også i samme område :)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

19quiz76


I Oslo er det faktisk ikke så mange fra DCN som tar jobber, men Brynjar er en av de beste der inne og har flere jobber på Hall of Fame-siden til dcn:

http://www.detailersclub.no/forum/topic/4930-detailers-hall-of-fame/

Mulig han er for busy til å gjøre såpass korte jobber, men man kan også høre med Christian/Weshine der inne. Han gjør gode jobber:

http://www.detailersclub.no/forum/topic/11146-weshine-2003-cayenne-turbo/

http://www.detailersclub.no/forum/topic/13570-weshine-volvo-c30-16d-drive-104-000km-2009/
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA