Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF Manager - Android app til LEAF med klima-timerkontroll

Startet av petersv, fredag 24. mai 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

Siggen

På aksen Oslo - Fredrikstad Så vil jeg absolutt svingt innom Ås. Der har man ett unikt miljø av genuint intresserte bilpleiere.

Bernhard Bynhildsen
Ørjan
Krokeide Bilpleie (Larsern)
Brynjar

I selve Oslo kan jeg virkelig anbefale Andreas Lie.

I Moss driver Petter på.

Deres navn er skrevet med de respektive nickene dem bruker på DCN.

Sikkert mange glemt. Det er mange dyktige som driver med dette i det området.

Viktigste er å be om referanser hvis en føler seg usikker :)

takktakk

Noen som har navn og tips på personer i dette miljøet som tar jobber på Sørlandet? Jo nærmere Kristiansand, jo bedre.
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

Raggis

Sitat fra: Siggen på onsdag 04. september 2013, klokken 07:27
På aksen Oslo - Fredrikstad Så vil jeg absolutt svingt innom Ås. Der har man ett unikt miljø av genuint intresserte bilpleiere.

Bernhard Bynhildsen
Ørjan
Krokeide Bilpleie (Larsern)
Brynjar

I selve Oslo kan jeg virkelig anbefale Andreas Lie.

I Moss driver Petter på.

Deres navn er skrevet med de respektive nickene dem bruker på DCN.

Sikkert mange glemt. Det er mange dyktige som driver med dette i det området.

Viktigste er å be om referanser hvis en føler seg usikker :)

Bernhard har allerede hatt erfaring med Model S: https://www.facebook.com/brynildsenautospa?fref=ts , ser ikke  ut være spesielt imponert av klargjøringen til Tesla.

Jimpec

Sitat fra: 19quiz76 på tirsdag 03. september 2013, klokken 23:32
Jimpec; du er altfor billig :D

Så antydninger til appelsinhud på lakken på ett av bildene, måtte du på med heavy cut på dette? Kjenner ikke menzerna-serien så godt, hva tilsvarer produktet du brukte vs Scholl? S03, S17 eller S30? Brukte du roterende eller DA?

Antar du bare rakk ett steg på de syv timene du hadde til rådighet? Bra resultat uansett, er spent på om min gråfarge (metallic) er like sticky..

Prisen er fornuftig - og er masse bang for the buck i alle fall. Da er alle happy!

Menzerna SF4000 tilsvarer omtrentlig Scholl S40 - men kjemien er litt forskjellig i disse. Jeg benytter primært Scholl og Menzerna. Lite matcher SF4000 på finish mener jeg.
Klargjøringen med maskin (Flex DA maskin) har som hensikt å få opp optimal glans i lakken. Den blir også langt glattere og voksen sitter bedre. Det er nesten på grensen å kalle dette en-stegs jobb også. Det er snakk om helt minimal cut i polishen og det hele handler om å oppnå perfekt glans og glød før man legger voks. Det er i poleringsarbeidet at glansen blir til - ikke i voksen.

Som man kan se fra jobben som Brynildsen har gjort på et par Sig Red i Moss så er det veldig godt mulig at man må frem med litt cut i polishen også ettersom Tesla tydeligvis har køddet det til med sin egen klargjøring.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

FThorsen

Jeg skal foliere min TMS når jeg får den. Har lest at man ikke bør vokse bilen rett før man legger folie. Spørsmålet mitt er da om noen vet hva som bør gjøres med lakken, hvis noe, før jeg folierer? Jeg har i hvertfall skjønt at jeg skal be Tesla om å ikke røre lakken før jeg får den. Men om det kunne vært smart med lakkrens eller noe annet før den folieres er jeg usikker på.
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

OleJA

Er det noen som kan anbefale noen i Trondheim som er flinke på dette? Kunne tenkt meg en runde på bilen ala det Jimpec bekriver.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

19quiz76

Sitat fra: fthorsen på onsdag 04. september 2013, klokken 10:28
Men om det kunne vært smart med lakkrens eller noe annet før den folieres er jeg usikker på.
Kjør lakkrens, feks Swissvax Cleaner Fluid:

http://www.detailersclub.no/forum/topic/8688-lakkrens-cleanerfluid-og-swisswax/
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Milzit

Send meg gjerne en PM også hvis noen i Oslo/Bærums-området kan ta en detailing jobb...

Bernhard

Sitat fra: fthorsen på onsdag 04. september 2013, klokken 10:28
Jeg skal foliere min TMS når jeg får den. Har lest at man ikke bør vokse bilen rett før man legger folie. Spørsmålet mitt er da om noen vet hva som bør gjøres med lakken, hvis noe, før jeg folierer? Jeg har i hvertfall skjønt at jeg skal be Tesla om å ikke røre lakken før jeg får den. Men om det kunne vært smart med lakkrens eller noe annet før den folieres er jeg usikker på.

Om du skal foliere bilen din er det ikke noe behov for å lakkrense den først.
De som gjør jobben kommer til å tørke over hele bilen med sprit og tørk, så når folien skal av så må nok bilen inn til en heftig makeover.. Og finn noen som virkelig er dyktige, mye rart på markedet der også.
Men du sparer bilen mye for stensprut.

FThorsen

Sitat fra: Bernhard på torsdag 05. september 2013, klokken 22:24
Om du skal foliere bilen din er det ikke noe behov for å lakkrense den først.
De som gjør jobben kommer til å tørke over hele bilen med sprit og tørk, så når folien skal av så må nok bilen inn til en heftig makeover.. Og finn noen som virkelig er dyktige, mye rart på markedet der også.
Men du sparer bilen mye for stensprut.

Takk for svar Bernhard!
Jeg har brukt noen veldig dyktige på folien som er lagt på min nåværende bil. Det jeg tenkte på var rapportene om at finishen på lakken levert fra Tesla var, vel..., varierende. Derfor jeg lurte på om det var lurt å gjøre noe før foliering, eller om man ikke gjør noe og heller tar en "heftig makeover" den dagen folien skal av :)
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

pnq

Noen input på hva Spa-behandling i nærheten av Oslo koster og hvor de er best på det?
P85, Pearl, panorama, 19", black leather, carbon, tech, park, sec, zubzero, sound, light, child --- Totally satisfied owner :-)

sondell

Noen som har prövd MrCAP? Har hatt det på et par biler og har venner som hatt det på flere biler. Har fungert veldig bra. Så ta en harry tur til Karlstad :)

Fra webbsiden http://www.mrcap.com/web/why

FormulaU™ Secure™

Flera biltillverkare är tveksamma till marknadens så kallade "lackskydd och lackkonserverings produkter" på nya bilar. Vi förstår dem. Detta har lett till att vissa tillverkare har utfärdat generella undantag när det gäller lackgarantin för nya bilar som lackkonserverats/lackskyddats i efterhand.
Mr CAP tillhandahåller ingen lackkonservering och inget lackskydd i den bemärkelsen, däremot en unik ytbehandling som tillåter lacken att andas. Vi kallar den FormulaU™. Dessutom omfattas din nya bils lack alltid av vår egen Trygghetsförsäkran FormulaU™Secure*. Den ingår automatiskt vid vår FormulaU™-ytbehandling, oavsett om din biltillverkare har utfärdat undantag i lackgarantin, eller inte. Denna trygghet finns bara hos Mr CAP. För ytterligare information kontakta din lokala Mr CAP-anläggning.

peskareta

Er også interessert i noen i Trondheim som gjør dette!
Eier av S85 siden nov 2013.solgt. Nå S85D til lading.

Jimpec

Et par interessante bilder fra en jobb jeg holder på med. Venstre bakskjerm MS Sort. Levert ut til kunde på ettermiddagen i dag.

Bilen så helt strøken ut ved ankomst og er kun kjørt 97 km. Virket også som å ha bedre lakkbeskyttelse enn tidligere.

Lyset er så klart spesielt på bildene men er likevel ingenting ifht en stekende sol på en fin sommerdag.

Kommer tilbake med flere bilder etter fullført jobb. En flott bil som denne fortjener å skinne skikkelig.

2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

tSla

Jeg blir litt betenkt når jeg ser hvordan lakken ser ut på helt nye biler. Er dette noe eieren selv har gjort, eller kommer de slik fra butikk (klargjøring) ? Jeg driver litt med detailing på hobbybasis, og dersom det er slik jeg kommer til å få levert bilen vurderer jeg å be Tesla om å levere den urørt. Forstår også at jeg bare kan glemme den knallharde Audi lakken jeg normalt sett er vant til :(

Fortsett å legg ut bilder fra jobben, Jimpec! Alltid spennende å se 50/50, og selvfølgelig det ferdige resultat :)
Tesla Model S P85+

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA