Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: timingbeltkiller på onsdag 25. februar 2015, klokken 19:04
Ikke nødvendig å teste det.
Motoren stopper.
Og starter igjen straks du har fått tak i noen liter å helle på tanken.
Må bare passe på å helle riktig drivstoff på tanken :D

http://www.mynewsdesk.com/no/if-skadeforsikring/pressreleases/feilfylling-av-drivstoff-koster-aarlig-155-millioner-1068466
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013


Avh

Det har Bank of America gjort fra dag en ...
XPENG P7
Ex Tesla mod 3
Ex Tesla S 85 kWh Rød mm
Ex Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

F_P

X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Tønsberg

Sitat fra: F_P på torsdag 26. februar 2015, klokken 15:00
TV2/Broom svinger seg i P85D - http://www.tv2.no/2015/02/26/broom/elbil/model-s-d/6620359
Klarte ikke å la være å kommentere artikkelen.
La inn kommentar om hvor den nye ekstra motoren er plassert og på standard frasen om det er halv pris på bilen, uten avgifter.
Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016


Davidsv

S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

Mr.Hansen

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 26. februar 2015, klokken 14:00
Hydrogen eller elbil?

http://www.dn.no/nyheter/utenriks/2015/02/26/0548/Asia-i-dag/asia-i-dag-bilmodellen-elon-musk-frykter

Tror ikke det er et valg engang. Hyrdogen bil har en virkningsgrad som en diesel/bensin bil, ca 25% imot en elbil på ca 90%.
Hvorfor bruke mye energi å lage hydrogen når man kan sende energien rett inn i et batteri.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

Havebigfun


samotholt

Sitat fra: Mr.Hansen på torsdag 26. februar 2015, klokken 17:16
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 26. februar 2015, klokken 14:00
Hydrogen eller elbil?

http://www.dn.no/nyheter/utenriks/2015/02/26/0548/Asia-i-dag/asia-i-dag-bilmodellen-elon-musk-frykter

Tror ikke det er et valg engang. Hyrdogen bil har en virkningsgrad som en diesel/bensin bil, ca 25% imot en elbil på ca 90%.
Hvorfor bruke mye energi å lage hydrogen når man kan sende energien rett inn i et batteri.

Virkningsgraden er jo en viktig faktor, men for oss i kalde nord vil jeg også påpeke at det å slippe ut vanndamp i veibanen - når det er minusgrader - ikke virker spesielt lurt (heller det stikk motsatte).
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

Muffinman

Mirai, ja. Jeg kaller den "Hindenburg".

Tuxedo

Sitat fra: Muffinman på torsdag 26. februar 2015, klokken 19:57
Mirai, ja. Jeg kaller den "Hindenburg".
Første ulykke hvor den hydrogentanken går lekk...da blir batteribrann i Tesla et kosebål i sammenligning.

cirys1


Bjoris

Det kommer til å bli betydelig rimeligere å eie og drifte en elbil også i fremtiden, men vi har jo alle visst at så lukrativt som det er nå, ikke ville vare evig:) De som sliter er de som har en ensidig fokus med elbilkjøpet som bom og elle kollektivfelt, men politikerene kommer ikke til å ødelegge dette fullstendig nå, det e helt utenkelig

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA