Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

ihlhaug

Litt off topics kanskje, men de skriver gratis data i bilens levealder. Dette er jo feil, er vel 4 år og deretter en fast sum?!
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Davidsv

Sitat fra: ihlhaug på lørdag 28. februar 2015, klokken 22:58
Litt off topics kanskje, men de skriver gratis data i bilens levealder. Dette er jo feil, er vel 4 år og deretter en fast sum?!
Hvor har du det fra? I kjøpsavtalen står det ihvertfall, under "Kjøretøy-telematikk-abonnement", "Det er ingen
kostnader tilknyttet denne tjenesten." Står ikke noe om tidsbegrensning.
S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

DaX

Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

Espen Hugaas Andersen

#3648
En feil i videoen - Model S har ikke lidar. De bruker i stedet ultralydsensorene (parkeringssensorene).

Og så er vel batteriet ca 600 kg, ikke 1 tonn.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

D.O

#3649
Sitat fra: MartinP på lørdag 28. februar 2015, klokken 21:52
Test av min P85D av TEK.no ! http://www.tek.no/artikler/test-tesla-model-s-p85d/167883
at det nå er to motorer betyr også at bilen kan lade seg selv litt mer mens du kjører, via den regenerative bremsingen       
øhh?

At det er dobbelt opp med motorer betyr også at den ene faktisk kan gå i stykker, uten at bilen må stoppe øyeblikkelig – det er bare å kjøre videre på den andre motoren.
nei, de bilene i usa som har fått feil på fremre motor har ikke vært kjørbare.

Den «vanlige» Performance-utgaven av Model S, som forøvrig ikke selges lenger i Norge, kom med én motor bak som hadde 431 hestekrefter. I D-utgaven er den motoren beholdt og oppgradert til 476 hestekrefter.
Nei, motorene er like og det rette tallet er 422hk(476hk i motor er bare en ny skrivemåte for motoreffekt og ikke faktisk effekt)

Teslaen kommer også, som før, med et SIM-kort levert av Telenor og «gratis» databruk i hele bilens levetid. Det gjør at du kan surfe på nett, men den viktigste årsaken til at bilen kommer med mobildekning er så den kan ha en fungerende GPS. Denne fungerer i utgangspunktet fint, men er fortsatt altfor avhengig av at bilen har god dekning. På vår tur kom vi flere ganger ut i områder med Edge-dekning, og da ble hele kartet grått fordi bilen ikke klarte å laste ned kartbildene. Selve ruten vi hadde valgt ble fortsatt vist, men det virker for oss fortsatt rart at bilen ikke har noe kartdata lokalt lagret.
gps visningen som er i dashbordet fungerer fint uten dekning. Dette kartet(i allefall store deler av det) ligger lagret i bilen. Men Google map  som er på skjermen i midten vil falle ut. Elon har sagt at vi må betale etterhvert.

Model S kommer forøvrig nå også med en egen «vinterpakke», som blant annet gir deg varme i rattet, oppvarmede vindusviskere og varme i baksetene
Vinterpakken har alltid vært der, kun rattvarme er nytt.

Men en Flott reportasje :)

Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

ihlhaug

Sitat fra: Davidsv på lørdag 28. februar 2015, klokken 23:04
Sitat fra: ihlhaug på lørdag 28. februar 2015, klokken 22:58
Litt off topics kanskje, men de skriver gratis data i bilens levealder. Dette er jo feil, er vel 4 år og deretter en fast sum?!
Hvor har du det fra? I kjøpsavtalen står det ihvertfall, under "Kjøretøy-telematikk-abonnement", "Det er ingen
kostnader tilknyttet denne tjenesten." Står ikke noe om tidsbegrensning.

Dette her jeg fra flere kilder. De mest sikre er de ansatte hos Tesla Norge. De sa det samme på Alnabru og i Bergen, så regner med at det stemmer, men det var pr da uvisst hvor mye man må betale etter endte fire år.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Brede

Sitat fra: ihlhaug på søndag 01. mars 2015, klokken 09:20
Sitat fra: Davidsv på lørdag 28. februar 2015, klokken 23:04
Sitat fra: ihlhaug på lørdag 28. februar 2015, klokken 22:58
Litt off topics kanskje, men de skriver gratis data i bilens levealder. Dette er jo feil, er vel 4 år og deretter en fast sum?!
Hvor har du det fra? I kjøpsavtalen står det ihvertfall, under "Kjøretøy-telematikk-abonnement", "Det er ingen
kostnader tilknyttet denne tjenesten." Står ikke noe om tidsbegrensning.

Dette her jeg fra flere kilder. De mest sikre er de ansatte hos Tesla Norge. De sa det samme på Alnabru og i Bergen, så regner med at det stemmer, men det var pr da uvisst hvor mye man må betale etter endte fire år.

Fikk ikke vi som hentet ut bil for "flere år siden" en mail om at vi fikk gratis databruk i 4 (eller var det 5) år?
Jeg husker at det var forventet at vi måtte betale for databruken selv ganske raskt eter at Tesla fikk kontroll på utleveringer osv, så det var litt av en gladnyhet husker jeg iallefall.

Hyperstress

Til 2018 for de som fikk bil i 2014 i alle fall.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

satheesh.net

Man trenger neppe å bekymre seg så forferdelig for hva prisen for datatrafikk blir om fem år ... ;)

Rio

Om 5 år er 3G-nettet stengt, uansett. Det skjer i 2020.
I 2024 slukkes 2G-nettet (GSM/EDGE).

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

stianrod

Ai Ai Ai... Trist syn, men ingen personskader.  Tesla ikke nevt i artikkelen.

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article10702453.ece
Tesla Model S P85 2014

btsvennes

Omtale på Bilnorge.no: http://bilnorge.no/artikkel.php?aid=43659 De trekker frem at DAB fortsatt mangler. Må jo være at det ikke er standard, da den er inkludert i lydpakken.
2023 Tesla Model Y Performance (til salgs)
2023 Tesla Model X Plaid
2015 Tesla Model S P85D(+) -> P85D(+) -> P90D(+) 677XX Solgt

petersv

Sitat fra: btsvennes på søndag 01. mars 2015, klokken 18:48
Omtale på Bilnorge.no: http://bilnorge.no/artikkel.php?aid=43659 De trekker frem at DAB fortsatt mangler. Må jo være at det ikke er standard, da den er inkludert i lydpakken.

Rettet nå ;)

mj

Kansjke en bagatell, men det er vel 22 stk SC som er ferdig i Norge og ikke 21 hvis jeg ikke tar helt feil. Burde de ikke rettet det og ?
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

HåkonE

Sitat fra: petersv på mandag 02. mars 2015, klokken 09:15
Sitat fra: btsvennes på søndag 01. mars 2015, klokken 18:48
Omtale på Bilnorge.no: http://bilnorge.no/artikkel.php?aid=43659 De trekker frem at DAB fortsatt mangler. Må jo være at det ikke er standard, da den er inkludert i lydpakken.

Rettet nå ;)

Ser ikke slik ut. Står fortsatt:

Dette liker vi ikke:
Fortsatt mangler DAB. Bilen har nettradio-løsninger som fungerer glimrende, men det er likevel ikke en ren erstatning. DAB er helt uinteressant i USA, og Norge er vel fortsatt litt for små til at DAB blir prioritert. Det er riktignok håp, ettersom det begynner å rulle noen Tesla Model S på veien i Storbritannia også – et land som i likhet med Norge satser på DAB.



© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA