Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

NegativeElectrode

Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

fonberg

Sitat fra: NegativeElectrode på tirsdag 24. mars 2015, klokken 10:03
Hvem er en den typiske Teslaeier?
http://www.klikk.no/motor/bil/article1530434.ece

"På spørsmål om hvor godt fornøyd Model S-eierne er med totalen for bilen og forhandlerleddet, svarer 66 prosent «usedvanlig bra». 31 prosent svarer «svært bra», 3 prosent svarer «bra». Det er altså ingen som svarer «dårlig» eller «akseptabel»."

Ingen misfornøyde TMS-eiere som var med på undersøkelsen, altså. Men vi vi vet jo at de finnes.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

NegativeElectrode

Jeg antar at kvaliteten på bilene varierte mye til å begynne med, men at totalopplevelsen av bilen er veldig bra. Hvis Tesla nå har klart å eleminere de største variasjonene i kvalitet (barnesykdommer) kan dette bli svært bra. De vil sikkert måtte jobbe hardt med å komme på nivå med tyske premiummerker på detaljene, men de trenger ikke stresse med dette (min mening). Siden de har klart å overleve oppstarten, som er en veldig kritisk fase, i et krevende marked tror jeg de er på god vei.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

HåkonE


Dennis

#3844
Er vel slått fast at P85D går ca likt som i sport når man har lite strøm igjen. Så med ca 40-50% batteri bør man ikke forvente stort bedre tid enn 4.2-4.4 sek til 100.

Tesla kunne like godt ha grået ut den insane knappen når man ikke har nok strøm.

hgs

Siden dette ikke handler om Tesla er det viktig å illustrere med bilde:

http://www.tv2.no/2015/03/24/nyheter/taxi/6722846
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Dennis

Er personen inni bilen som illustrerer problemet

Geirr

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Thomas Parsli

Sitat fra: hgs på tirsdag 24. mars 2015, klokken 12:11
Siden dette ikke handler om Tesla er det viktig å illustrere med bilde:

http://www.tv2.no/2015/03/24/nyheter/taxi/6722846

Og siden det handler om "Norske taxikunder", er den selvfølgelig en fransk bil som er avbildet.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)


Thor2014



Jejl

Hørte på p3 i dag rett før kl 16 at Teslaeiere skal få lov til å kjøre med inntill 2 i promille og få 3 egne kjørefelt fra Oslo til Gardermoen. Og folk gikk 5 på. Prøvde å finne klippet på p3 men fant det ikke.

gbzdoc


Sitat fra: Thor2014 på tirsdag 24. mars 2015, klokken 14:08
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 24. mars 2015, klokken 13:18
http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/ford-foerst-med-biler-som-tilpasser-seg-fartsgrensen/a/23421595/

Ikke om Tesla, men...gjør ikke Model S dette allerede da?

Ikke før autopilot. Nå må man manuelt betjene en spak

Inbiller meg at loaneren jeg hadde kunne settes til å følge fartsgrensen + offset ved bruk av Adaptive Cruise?

Husker jeg bare feil?

Uansett føltes det litt magisk når den bremset ned til full stopp helt selv, og fortsatte igjen når bilen foran begynte å rulle. Det kan visst ikke Forden... ;-)

Pompel

#3854
Model S har ingen funksjon for å *begrense* farten til fartsgrensen, som er funksjonen beskrevet i artikkelen over.

Når det er sagt, både Peugeoten til madammen og Mercedes loaneren jeg har brukt har hatt CC-funksjon for å begrense hastigheten til en gitt hastigheten i motsetning til å holde en gitt hastighet. Er derfor litt usikker på hvorfor det hevdes at Ford er først ute med det...
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA