Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

cra

Sitat fra: Pompel på onsdag 25. mars 2015, klokken 11:59
Model S har ingen funksjon for å *begrense* farten til fartsgrensen, som er funksjonen beskrevet i artikkelen over.

Når det er sagt, både Peugeoten til madammen og Mercedes loaneren jeg har brukt har hatt CC-funksjon for å begrense hastigheten til en gitt hastigheten i motsetning til å holde en gitt hastighet. Er derfor litt usikker på hvorfor det hevdes at Ford er først ute med det...

Trur jeg har dette på Leafen (men har ladri brukt det), og fattern har det i allef all på sin Quasquai. Eneste praktiske nytten jeg egentlig ser i det er å begrense farten til 80 når man kjører med henger på motorvei,s lik at man ikke går på en smell om man glemmer seg. Den er i alle fall ikke noe hinder for noen som låner bilen; et trykk på Cancel så er det koblet ut.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

kos

Sitat fra: cra på onsdag 25. mars 2015, klokken 13:59
Sitat fra: Pompel på onsdag 25. mars 2015, klokken 11:59
Model S har ingen funksjon for å *begrense* farten til fartsgrensen, som er funksjonen beskrevet i artikkelen over.

Når det er sagt, både Peugeoten til madammen og Mercedes loaneren jeg har brukt har hatt CC-funksjon for å begrense hastigheten til en gitt hastigheten i motsetning til å holde en gitt hastighet. Er derfor litt usikker på hvorfor det hevdes at Ford er først ute med det...

Trur jeg har dette på Leafen (men har ladri brukt det), og fattern har det i allef all på sin Quasquai. Eneste praktiske nytten jeg egentlig ser i det er å begrense farten til 80 når man kjører med henger på motorvei,s lik at man ikke går på en smell om man glemmer seg. Den er i alle fall ikke noe hinder for noen som låner bilen; et trykk på Cancel så er det koblet ut.

Denne funksjonen har Zoe - men hva skal man bruke den til. Er egentlig litt farlig om man glemmer seg - eksempel ved forbikjøring eller behov for å øke farten. Men det er sikkert noen som kan ha nytte av en slik en, men jeg har som sakt dette i Zoe og har prøvd funksjonen, men ser ikke det store bruksområdet - men heller at den kan skape farlige situasjoner. Får kanskje bruk for den når minstejenta skal lære å kjøre bil - på en parkeringsplass med maks 30 kmh som limit.

felix

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1553294044931878&id=1480773958850554

Var slettes ikke klar over mye av dette. Tror dette er en gruppe for bompenger, siden det er det som de ønsker innført på Tesla. Ta denne kommentaren, gjelder ikke bare Tesla beklageligvis, men alle EL-biler: Hevet over en hver tvil er det faktum at en elbil forurenser tre ganger mer en vanlig bil
Fra vugge til grav
Elbiler lades for det meste natten over,og da lades de med strøm produsert ved tysk kullkraft.
At marioteten av elbileiere er de med høyest lønnsnivå som kjører subsidiert rundt på befolkningens regning.(umoralsk i det minste)
Oppbrukte batterier ikke lar seg destruere (teknologien er ikke enda oppfunnet)
Osv osv

Tai

Var fristet til å svare men jeg orker ikke. Om jeg hadde kommet med ubestridelige bevis på at de tok feil ville de aldri godtatt at elbiler er miljøvennlige. Slik er det med enkle mennesker, de er lette offer for falsk propaganda...

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Mariush

Sitat fra: felix på onsdag 25. mars 2015, klokken 21:18
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1553294044931878&id=1480773958850554

Var slettes ikke klar over mye av dette. Tror dette er en gruppe for bompenger, siden det er det som de ønsker innført på Tesla. Ta denne kommentaren, gjelder ikke bare Tesla beklageligvis, men alle EL-biler: Hevet over en hver tvil er det faktum at en elbil forurenser tre ganger mer en vanlig bil
Fra vugge til grav
Elbiler lades for det meste natten over,og da lades de med strøm produsert ved tysk kullkraft.
At marioteten av elbileiere er de med høyest lønnsnivå som kjører subsidiert rundt på befolkningens regning.(umoralsk i det minste)
Oppbrukte batterier ikke lar seg destruere (teknologien er ikke enda oppfunnet)
Osv osv

Legger ved en link som viser eksport /import
http://www.statnett.no/Drift-og-marked/Data-fra-kraftsystemet/Import-og-eksport/

Norge er nok en eksportør fremfor importør når det gjelder kraft. Vi importerer toppene i forbruket, ellers er det grønn vannkraft som fyller bateriene våre. Det er dessuten flere av oss som har en strømavtale med opprinnelsesgaranti.

Dag A.

Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

OleJA

Sitat fra: Dag A. på torsdag 26. mars 2015, klokken 10:12
Model X ute på kosetur

http://e24.no/bil/her-er-tesla-model-x-paa-veien-i-california/23422980

Ser man nøye på fronten så er den kamuflert med folie. Det ser også ut som neseconen 'ligger utenpå'  resten av fronten - Ser nesten ut som de har lagt en Model S nesecone inn under folien for å endre fronten på bilen.

Det har også tidligere vært lekasjer som hevder at TMX ikke har nesecone - Ihvertfall er det noe der foran som Tesla prøver å skjule..
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

OleT

Sitat fra: Mariush på torsdag 26. mars 2015, klokken 07:10
Sitat fra: felix på onsdag 25. mars 2015, klokken 21:18
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1553294044931878&id=1480773958850554

Var slettes ikke klar over mye av dette. Tror dette er en gruppe for bompenger, siden det er det som de ønsker innført på Tesla. Ta denne kommentaren, gjelder ikke bare Tesla beklageligvis, men alle EL-biler: Hevet over en hver tvil er det faktum at en elbil forurenser tre ganger mer en vanlig bil
Fra vugge til grav
Elbiler lades for det meste natten over,og da lades de med strøm produsert ved tysk kullkraft.
At marioteten av elbileiere er de med høyest lønnsnivå som kjører subsidiert rundt på befolkningens regning.(umoralsk i det minste)
Oppbrukte batterier ikke lar seg destruere (teknologien er ikke enda oppfunnet)
Osv osv

Legger ved en link som viser eksport /import
http://www.statnett.no/Drift-og-marked/Data-fra-kraftsystemet/Import-og-eksport/

Norge er nok en eksportør fremfor importør når det gjelder kraft. Vi importerer toppene i forbruket, ellers er det grønn vannkraft som fyller bateriene våre. Det er dessuten flere av oss som har en strømavtale med opprinnelsesgaranti.

Vi importerer faktisk kullkraft når forbruket på kontinentet er på bunn. Vår vannkraft kan kjøres opp og ned nesten like enkelt som å skru på en kran. Varmekraftverk tar ukevis å starte opp hvis de har stoppet, derfor går brennerne hele tiden for å håndtere normalt forbruk. Når så forbruket faller og vind og solkraft dytter på, eksporteres overskuddet til Norge. Dette er strøm som blir produsert av varme som ellers ville gått til spille, så en kan nesten si at den har negativt CO2-utslipp!
Utslippet ville være det samme uansett. Kraftoverskudd selges (eller gis bort, spotprisen kan være negativ i perioder) til Norge, så får de vannkraft tilbake for å håndtere forbrukstoppene. Resultatet er at varmekraftverkene ikke trenger å gå på full guff, og noen av dem kan stenges i lengre perioder.
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

Pompel

Sitat fra: kos på onsdag 25. mars 2015, klokken 14:13
Sitat fra: cra på onsdag 25. mars 2015, klokken 13:59
Sitat fra: Pompel på onsdag 25. mars 2015, klokken 11:59
Model S har ingen funksjon for å *begrense* farten til fartsgrensen, som er funksjonen beskrevet i artikkelen over.

Når det er sagt, både Peugeoten til madammen og Mercedes loaneren jeg har brukt har hatt CC-funksjon for å begrense hastigheten til en gitt hastigheten i motsetning til å holde en gitt hastighet. Er derfor litt usikker på hvorfor det hevdes at Ford er først ute med det...

Trur jeg har dette på Leafen (men har ladri brukt det), og fattern har det i allef all på sin Quasquai. Eneste praktiske nytten jeg egentlig ser i det er å begrense farten til 80 når man kjører med henger på motorvei,s lik at man ikke går på en smell om man glemmer seg. Den er i alle fall ikke noe hinder for noen som låner bilen; et trykk på Cancel så er det koblet ut.

Denne funksjonen har Zoe - men hva skal man bruke den til. Er egentlig litt farlig om man glemmer seg - eksempel ved forbikjøring eller behov for å øke farten. Men det er sikkert noen som kan ha nytte av en slik en, men jeg har som sakt dette i Zoe og har prøvd funksjonen, men ser ikke det store bruksområdet - men heller at den kan skape farlige situasjoner. Får kanskje bruk for den når minstejenta skal lære å kjøre bil - på en parkeringsplass med maks 30 kmh som limit.
Mener at den fungerte slik i MB loaneren at dersom jeg trampet inn gasspedalen nok så lot den meg gå over den satte grensen. Dette for å fremdeles gjøre det mulig å ta forbikjøringer.

Jeg testet selv denne funksjonen kun i 30-sonen i nabolaget og ser den som grei på slike steder, men slettes ikke noe jeg savner.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

RuneW

#3864
Sitat fra: Pompel på onsdag 25. mars 2015, klokken 11:59
Model S har ingen funksjon for å *begrense* farten til fartsgrensen, som er funksjonen beskrevet i artikkelen over.

Når det er sagt, både Peugeoten til madammen og Mercedes loaneren jeg har brukt har hatt CC-funksjon for å begrense hastigheten til en gitt hastigheten i motsetning til å holde en gitt hastighet. Er derfor litt usikker på hvorfor det hevdes at Ford er først ute med det...

Det er jo ikke det at du kan sette max hastighet som er nyheten! Det har jo en rekke biler, bl.a min Leaf.

Ny S-Max leser av skilter (evt bruker GPS-info) for å gjøre dette automatisk og det er det ikke mange andre biler som gjør.

Og så vidt jeg har forstått så fungerer dette også kombinert med adaptiv CC. Tenk deg at du bruker ACC og han foran deg sitter og sover litt når dere entrer en 60-sone og fortsetter i 80. Han bot, men ikke du.

Synes det høres ut som en genial funksjon - i alle fall om det går an å justere denne til f.eks. å ligge noe (men ikke mye) over fartsgrensen.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Pompel

Hmm, ser ut som riktig observasjon der med kombinasjon av skiltlesning/GPS og automatisk fartsbegrensning :)
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

mrydningen

Den funksjonen kommer nok på Tesla og :) Autopiloten er jo avhenging av å justere farten etter skiltene, så da burde de jo kunne la ACC bruke skilthastighet til sin hastighet og :)
P85+ (m/Autopilot, alt - 7seter) overtakelse fra Tesla 17. Juli

satheesh.net

Dette skiller Tesla-eierne fra andre bileiere
http://www.aftenposten.no/bil/Dette-skiller-Tesla-eierne-fra-andre-bileiere-509605_1.snd

"Tesla-eiere er religiøst happy med bilen. Den har en tilfredshetsscore vi ikke har sett maken til siden den første Iphone kom for noen år siden, og den ligger skyhøyt over alt annet av biler, sier Hovde."

HåkonE

Denne bilen kommer når du kaller på den

Fornøyelig kommentarfelt som vanlig....   

http://www.tv2.no/2015/03/27/broom/selvkjorende-bil/tesla/6727501

Kimpala

"Jeg kjørte Tesla med sånn California-varmeapparat" sa Gunnhild Stordalen på Skavlan nå. (Hu frøys på finga lett pga sykdom) Jøss åssen bil har hu som varmer bedre??
X
3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA