Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Havebigfun

Sitat fra: Kimpala på onsdag 18. mars 2015, klokken 19:27
Svaret til Solvik Olsen betyr jo egentlig ingenting da. Hverken positivt ell negativt.
Nei det betyr ingenting annet enn at man gjennomgår avgiftssystemet snarlig og luker ut urimelig skjevfordeling. Til slutt blir det et spørsmål om maktforholdene i stortinget. FRP er iallefall klar til å redusere grunen til at halve befolkningen er misunnelig på Tesla-krøsussene.
Den som lever får se- jeg tror det blir avgiftsøkning 010715 eller 010116.

Amoss

Sitat fra: kos på onsdag 18. mars 2015, klokken 19:39
Nå er det seg slik at Frp er imot asylbarna og miljøvern.

Ja, var ett smart trekk av Høyre å plassere FrP i disse ministerpostene. Avgift på (el)biler går jo under transportministeren og finansministeren. Derved slipper noen fra Høyre å uttale seg om saken overhode, og FrP alene får skylden. Men aldri i verden om disse ministerne har kunnet uttale seg slik de gjør om elbiler uten å ha fått tommelen opp fra Høyre...

Så, ved neste valg kan Høyre fritt velge å ta inn mellompartiene istedet for FrP, som blir straffet av velgerne for dette.
Model S 85D

kos

Sitat fra: Amoss på onsdag 18. mars 2015, klokken 19:58
Sitat fra: kos på onsdag 18. mars 2015, klokken 19:39
Nå er det seg slik at Frp er imot asylbarna og miljøvern.
bu

Ja, var ett smart trekk av Høyre å plassere FrP i disse ministerpostene. Avgift på (el)biler går jo under transportministeren og finansministeren. Derved slipper noen fra Høyre å uttale seg om saken overhode, og FrP alene får skylden. Men aldri i verden om disse ministerne har kunnet uttale seg slik de gjør om elbiler uten å ha fått tommelen opp fra Høyre...

Så, ved neste valg kan Høyre fritt velge å ta inn mellompartiene istedet for FrP, som blir straffet av velgerne for dette.

Hadde vært lettere med en gjennomtenkt politiikk. I dag går hagesether ut og forteller at vi må få flere byråkrater . Og innrømmer direkte feil politikk.  Hvem kan stole på Frp

hma

[Moderator kommentar]
Denne tråden skal inneholde linker til Tesla-nyheter med kort ingress.
En håndfull kommentarer (2-3) til hver nyhet kan følge.
Eventuelle diskusjoner føres i andre tråder.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)



Øggen




btsvennes

2023 Tesla Model Y Performance (til salgs)
2023 Tesla Model X Plaid
2015 Tesla Model S P85D(+) -> P85D(+) -> P90D(+) 677XX Solgt

NegativeElectrode

Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019 (solgt)
Grå TMS 2015 modell (solgt)

toppi

Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

BMW850

Angående dekk, var litt i tvil om jeg gjorde det rette når jeg kjøpte Sottozero. Nå er jeg ikke i tvil om at de er midt i blinken for meg som kjører mest i lavlandet på østlandet. Som også i denne testen, R2 er nok alt for myke. Pirelliene funker nesten som 21" mine, faste, fine og OK på vinterføre :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Dennis

Hakka R2 sitter veldig dårlig med en gang de blir litt varme på bar asfalt. Er også dekk som er helt jævlig å kjøre sportslig med, alt for myke sidevegger og kjennes ut som bilen vandrer på ballonger.

Så kjører man i hovedsak i Oslo området eller andre steder hvor man kjører mest på saltet asfalt er feks Sottozero et mye bedre valg ja.
Har enda ikke kjøpt vinterdekk til min, men etter å ha kjent hvordan bilen var på hakka R2 så blir det ikke de.

Øyvind.h

#3824
Sitat fra: Cookie Monster på mandag 23. mars 2015, klokken 11:59
Har enda ikke kjøpt vinterdekk til min, men etter å ha kjent hvordan bilen var på hakka R2 så blir det ikke de.
Og det var på innkjørte R2 med skikkelig trykk? Jeg har sett mange latterlige karakteristikker av R2 basert på dekk som ikke er innkjørt, med for lavt trykk eller ved høy utetemperatur.
Ja R2 dekkene var glatte når de først ble satt på, og høy utetemp kombinert med lavt dekktrykk gir en for myk følelse. Lav utetemp og korrekt dekktrykk gir fin kjørefølelse, selv om det finnes andre som er tettere opptil sommerfølelse (men ikke uten ulemper selvfølgelig).

Jeg kjører i hovedsak i Oslo, med diverse fjellturer i løpet av sesongen. Jeg ville definitivt ikke byttet ut fremkommelighet mot mer stivhet. Men jeg bor nederst i en bakke hvor naboer og besøkende tidvis står fast, hvor jeg har kjørt rett opp uten unntak både forrige vinter og denne vinteren.
Hadde jeg hatt P85D hadde jeg muligens valgt annerledes, men senest i går ettermiddag skled jeg på fire stive hjul utenfor hos mine foreldre (for første gang med Model S). Ganske glad jeg ikke hadde Sottozero da, for marginene var såvidt på min side....
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA