Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

Cirion

Sitat fra: Jejl på søndag 15. mars 2015, klokken 21:52
Sitat fra: NegativeElectrode på søndag 15. mars 2015, klokken 21:15
Med elbil tvers gjennom Europa - gratis
http://www.abcnyheter.no/motor/2015/03/15/219900/med-elbil-tvers-gjennom-europa-gratis
Ikke alt i denne artikkelen var så veldig god reklame for Tesla, og endel er helt feil.
F.eks hvordan kan en som har kjørt bilen i en dag i Norge påstå at rekkevidden på vinteren kun er 22 mil? Jeg klarer ca det dobbelte hvis det er nødvendig. Å kjøre 310 mil med elbil på 6 dager er rett og slett ikke så veldig imponerende i mine øyne. Sven-Erik på forumet her brukte vel 9 dager på ca samme turen med en I-miev. Vi har kjørt nesten samme turen med en lastebil som veide 3,5 tonn inkl. lasten (ca 280 mil), og den hadde toppfart på ca 115-120km/t. Vi kjørte hele turen i ett og brukte 26 timer inkl pauser og drivstoffylling.
På toppen av det, er de ganske sikre på at ingen andre har tatt turen til Spania i en Tesla. Tror heller vi er ganske mange nå. Jeg kjørte nedover 1. juli når det ikke fantes superladere i hverken spania eller frankrike, samt at det var ganske stort hull i nord tyskland.

Min hjemtur tok 4 dager, og vi brukte vel en uke nedover, siden vi skulle prøveseile en Dragonfly i Danmark og koste oss mange steder på veien.

Tipper samme tur ville gått fint med 1-2 overnattinger (singel sjåfør). Hadde frua hatt lappen og jeg kunne sove ut litt mens hun overtar, tror jeg det skal gå på under 48t å kjøre direkte inklusiv lading.

Den ladeboksen han har kjøpt seg til 10 høvdinger, er kuul nok. Men jeg vil ikke si at den er en must. Hurtiglader nettverket i Europa er godt utbygd, og det var vel kun et sted på veien hvor vi kunne ha benyttet oss av en slik boks for å lade raskere, og det var på IKEA i montpelliere, og vi skulle nå supercharger i Nimes. Tror vi trengte 20km eller noe for å få litt reserve, hadde 50km igjen på tanken og gidder ikke å kjøre superrolig når vil like vel skulle shoppe på dette senteret. Resultatet var uansett av vi hadde alt for mye på tanken etter shoppingen.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Muffinman

Tom Staavi gjør et forsøk på et reflektert innlegg. Han har noen poeng, men legger dessverre en del kunnskapsløshet for en dag når han omtaler elbilen slik at artikkelen bommer:

http://www.vg.no/nyheter/meninger/bil-og-trafikk/vi-kaller-det-klimapolitikk/a/23415437/

turfsurf

Sitat fra: Cirion på mandag 16. mars 2015, klokken 06:46
På toppen av det, er de ganske sikre på at ingen andre har tatt turen til Spania i en Tesla.

Les litt mere nøye før du hoverer. Han referer til at de dro hjem og fikk utlevert en P85D for å kjøre rett til Spania. Godt mulig at de var en av de første med P85D til Spania.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)


Dennis

Med slike overskrifter og den twitter meldingen han la ut så venter folk en stor nyhet nå.

Men tror dessverre det ikke lever helt opp, selv om det sikkert blir noe ganske bra-


Tror Tesla har denne hengene på hovedkontoret :P


Griffel

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 16. mars 2015, klokken 10:24
Med slike overskrifter og den twitter meldingen han la ut så venter folk en stor nyhet nå.

Men tror dessverre det ikke lever helt opp, selv om det sikkert blir noe ganske bra-


Tror Tesla har denne hengene på hovedkontoret :P
Tesla's Answer to Range Anxiety: Plug-in at the Four Seasons
http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-03-03/tesla-roadtrippers-juice-up-from-yosemite-to-jackson-hole-cars
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.


Tesla-man

Hehe - Tesla "koker" på nett idag.... ;D ;D
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Muffinman

Ligger an til nedtur på torsdag etter all hypen.

Tesla-man

Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Leif1

Hype?

Den har vi nå klart å få til selv i så fall.
Konvertitt fra S til X

Tesla-man

Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

NegativeElectrode

Sitat fra: Griffel på mandag 16. mars 2015, klokken 11:02
Sitat fra: Cookie Monster på mandag 16. mars 2015, klokken 10:24
Med slike overskrifter og den twitter meldingen han la ut så venter folk en stor nyhet nå.

Men tror dessverre det ikke lever helt opp, selv om det sikkert blir noe ganske bra-


Tror Tesla har denne hengene på hovedkontoret :P
Tesla's Answer to Range Anxiety: Plug-in at the Four Seasons
http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-03-03/tesla-roadtrippers-juice-up-from-yosemite-to-jackson-hole-cars

Aha, så det er hotellbooking, med lademuligheter, direkte fra bilens brukergrensesnitt?
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Dennis

#3793
hehe.. ja booke inn på hotell for å sove trenger man hvis det er flere trege ac lademuligheter på maks 22kw de skal tilby :p

Kommer ikke til å forbedre noe rekkevidde angst i det hele tatt.

Jobber som it konsulent, så er derfor mye på farta og har sjeldent mulighet til å slenge fra meg bilen hos kunder og "snylte" strøm.
Så eneste alternativene for min del er SC, eller til nød chademo på farta. Vil helst rekke hjem etter jobb før det blir mørkt :)

DaX

Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA